Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3333197
Is mijn pup de eerste dit jaar of hebben anderen ook al een teek gevonden??
Na twee uur door bos/heide vliegen, kon ik een volgezogen exemplaar achterop kop Raffi wegplukken >:(
Rampenplan dient steeds vroeger ingezet te worden... :-\
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3333239
Hier toevallig een paar weken geleden de eerste zien lopen op een van de honden ...

Heb een stille hoop dat ze nu allemaal kapot vriezen, maar vrees met grote vrezen ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#3333285
Dwarreltje schreef:Is mijn pup de eerste dit jaar of hebben anderen ook al een teek gevonden??
Na twee uur door bos/heide vliegen, kon ik een volgezogen exemplaar achterop kop Raffi wegplukken >:(
Rampenplan dient steeds vroeger ingezet te worden... :-\
Die moet hij dan al eerder opgelopen hebben want in twee uur tijd zuigen ze zich niet vol.

Maar ik heb er nog geen gezien, ik hoop ook dat de huidige vorstperiode van invloed is. Allemaal gaan ze er heus niet aan (want dan zouden ze in het verleden allang zijn uitgestorven), maar het zou toch fijn zijn als tenminste een deel dood zou gaan.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3333339
pike schreef:Die moet hij dan al eerder opgelopen hebben want in twee uur tijd zuigen ze zich niet vol.

Maar ik heb er nog geen gezien, ik hoop ook dat de huidige vorstperiode van invloed is. Allemaal gaan ze er heus niet aan (want dan zouden ze in het verleden allang zijn uitgestorven), maar het zou toch fijn zijn als tenminste een deel dood zou gaan.
Verkeerd geformuleerd :biggrin2: Had er beter kunnen zetten: Loop 2x dgs minimaal uur door bos ::) Alleen vond ik deze bij het in auto laden van het spul na de wandeling.
En ondanks deze dagelijkse wandelingen door bos, tot nu toe niets ontdekt, maar eigenlijk ook niet op teken gericht, in feb..... :-X
Hoop ook dat de vorst veel schade aanbrengt onder deze parasieten :duimen:
Door Cathelijn
#3334885
Ik had dit jaar eerder een teek dan Ilan. Afgelopen dinsdag liep er een over mijn hand toen ik ik de auto zat na de boswandeling. Ilan heeft er nog geen gehad voor zover ik weet.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3335437
Bandit beet steeds in zijn lies. Gekeken en ja hoor: zijn eerste teek!
Hele bult eronder.

Dat die rotbeesten niet doodvriezen! >:(

Ik vind het wel raar, Bandit loopt alleen in laag gras en gewoon op plaatsen waar heel veel gelopen wordt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door