Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3331831
In April wordt het vier jaar dat Saartje geent is tegen kennelhoest, de cocktail en weil.
Die weilenting en de kennelhoest geef ik nooit meer.
Saartje is nog nooit zo goed geweest als nu.
Nu vraag ik me af wat wijsheid is: een titerbepaling of alleen de cocktail geven.
De entingen waren drie jaar geldig dus neig ernaar gewoon de cocktailenting te geven.
Graag reacties.
Door fransbulletje
#3331833
Meten is weten!
Eerst titeren dan weet je of en waar ze tegen beschermd is.
Enten als ze voldoende beschermd is heeft geen zin en is alleen een belasting voor het lichaam.
Aanrader : facebook groep Titeren met VacciCheck
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3331834
constance.blokzijl schreef:Waarom geen titer om te kijken of de cocktail nodig is? Als ze beschermd is hoef je niet te enten toch? Wil niet zeggen dat ze nu niet meer beschermd is namelijk.
Omdat ik denk ze is nu vijf jaar dus nog 1 keer een cocktailenting en dan weer drie /vier jaar wachten dan is ze 9 en hoeft het waarschijnlijk nooit meer. Dan heeft ze twee keer in haar leven een cocktailenting gehad. Ze heeft van die ene enting geen last gehad.
#3331836
Lazy Garfield schreef:
Omdat ik denk ze is nu vijf jaar dus nog 1 keer een cocktailenting en dan weer drie /vier jaar wachten dan is ze 9 en hoeft het waarschijnlijk nooit meer. Dan heeft ze twee keer in haar leven een cocktailenting gehad. Ze heeft van die ene enting geen last gehad.
Je moet vooral doen wat je zelf wil, ik zou eerst een titer doen. Waarom zou je er nog een enting ingooien als ze nog beschermd is. Dan heeft enten geen zin....
Gebruikersavatar
Door pluk
#3331837
Lazy Garfield schreef:
Omdat ik denk ze is nu vijf jaar dus nog 1 keer een cocktailenting en dan weer drie /vier jaar wachten dan is ze 9 en hoeft het waarschijnlijk nooit meer. Dan heeft ze twee keer in haar leven een cocktailenting gehad. Ze heeft van die ene enting geen last gehad.
Ik zou ook titeren. Heb ik altijd gedaan ook als pup.
Als de hond nog beschermd is, en dat weet je door te titeren, dan heeft een enting geen enkele zin. Sterker, dan is t een onnodige belasting voor t lichaam.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3331867
Pum heeft haar puppyentingen gehad en op 1 jaar een booster Parvo
Eind vorig jaar heb ik haar titers bepalen, ze was toen (bijna) 6 jaar. Haar titers waren zo hoog dat ze voor 3 jaar afgetekend is, zonder enting dus :)

Ik zou zeker laten titeren
Door Suzanne
#3331913
Gek genoeg ga ik mee met de rest. Als er nog voldoende bescherming is, is een enting nutteloos en doet dan zelfs meer kwaad dan goed.

Meten = weten; dus titeren. En ja, dan heb je de kans dat je erachter komt dat er geen voldoende bescherming is en dan ben je zowel kosten van het titeren als die van het enten kwijt, maar dan weet je WEL dat het zinvol is. Let wel op waar je laat titeren; als een DA het op wil gaan sturen naar het lab is dat niet zo handig (en veel te duur). Zoek een DA die werkt met (en bekend is met) Vaccicheck.

Suzanne
Door eelke
#3331933
Lazy Garfield schreef:Omdat ik denk ze is nu vijf jaar dus nog 1 keer een cocktailenting en dan weer drie /vier jaar wachten dan is ze 9 en hoeft het waarschijnlijk nooit meer. Dan heeft ze twee keer in haar leven een cocktailenting gehad. Ze heeft van die ene enting geen last gehad.
Joep heeft alleen nog toen hij 1 was een enting gehad, en hoeft nu pas weer over een jaar getiterd (dan is hij 9,5) Gijs had alleen puppy-entingen en zou ook tot sowieso zijn 8e goedgekeurd zijn.

Dus ik zou ook titeren :)

Waarom zou je het niet doen?
Door Lizzy
#3331959
Lazy Garfield schreef:In April wordt het vier jaar dat Saartje geent is tegen kennelhoest, de cocktail en weil.
Die weilenting en de kennelhoest geef ik nooit meer.
Saartje is nog nooit zo goed geweest als nu.
Nu vraag ik me af wat wijsheid is: een titerbepaling of alleen de cocktail geven.
De entingen waren drie jaar geldig dus neig ernaar gewoon de cocktailenting te geven.
Graag reacties.
En wat nou als ze nog voldoende antistoffen heeft tegen Parvo, Hondenziekte en HCC? Dan slaat de enting dus niet aan. Dan doet de enting niks. Maar heb je wel een enting + gemene stofjes bij Saar zinloos naar binnen laten spuiten. Die gewoon simpelweg niet onschuldig zijn.

Zeker met een hondje waarmee je toch aardig hebt lopen tobben qua gezondheid raad ik je echt ten sterkte af om er zo maar weer een cocktail enting in te laten stoppen! Als je pech hebt ben je qua gezondheid terug bij af (of erger).
Door BlissSpirit
#3331979
Titeren, zeker weten!!!
Bliss (11), Spirit (9) en de heer kat (bijna 11) zijn voor het laatst geënt in 2010.
Spirit reageerde behoorlijk heftig op een enting en Sky heeft als kitten heftige niesziekte gehad en elke keer na een enting was het weer mis.
Dus niet meer geënt en nergens meer last van gehad.
Toch spookte het af en toe door mijn hoofd, dus in januari het hele beestenspul laten titeren bij Tannetje en ze zijn allemaal nog beschermd. Ze zijn voor de rest van hun leventje klaar!!!!
De enting voor Weil en kennelhoest krijgen ze sowieso niet.
Dus ook bij evt. volgende generatie hier, gaat er geen enting meer in, zonder eerst te titeren.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door essie
#3335003
Absoluut titeren.
Mijn poedel is toen ze 2 jaar was voor het laatst geënt.
Ze is nu bijna 14 en vorig jaar nog getitert, nog steeds voldoende waardes. Dus gewoon al 12 jaar zonder entingen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door