Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3345340
Lizzy schreef:Sterkte met wachten en ik hoop dat het z'n werk heel goed gaat doen!
Kan vertellen dat ik het (met drie honden en toch best regelmatig eentje met diarree) ideaal vind, zo’n grote pot i.p.v. de duurdere capsules. Het poeder heeft dezelfde kruidige geur als het poeder in de capsules. De honden doen er niet meer moeilijk over, 2x dgs 40+, puur parasiet en diatomeeenaarde. ‘s Morgen door klein beetje vlees, ‘s avonds door bak eten. Het is rap weg :)
Bij Kruimel komt er ook nog halve theelepel Golden Paste doorheen. Hij is er echt van opgeknapt!
Kortom, hier weer tevreden en vrolijke hondjes met mooi barfdrolletje :biggrin2:
Door Lizzy
#3345345
Dwarreltje schreef:Kan vertellen dat ik het (met drie honden en toch best regelmatig eentje met diarree) ideaal vind, zo’n grote pot i.p.v. de duurdere capsules. Het poeder heeft dezelfde kruidige geur als het poeder in de capsules. De honden doen er niet meer moeilijk over, 2x dgs 40+, puur parasiet en diatomeeenaarde. ‘s Morgen door klein beetje vlees, ‘s avonds door bak eten. Het is rap weg :)
Bij Kruimel komt er ook nog halve theelepel Golden Paste doorheen. Hij is er echt van opgeknapt!
Kortom, hier weer tevreden en vrolijke hondjes met mooi barfdrolletje :biggrin2:
Hee wat goed joh! Wat fijn dat Kruimel ook zo opgeknapt is. Maar, denk je dat je de giardia helemaal onder controle hebt nu?
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3345358
Dwarreltje schreef:Is al besteld! :biggrin2: En er was op die site ook een nieuwe vloeistof tegen parasieten (extern dus :biggrin2: ) die ik gelijk mee besteld heb. Als het goed bevalt, zal ik het ook hier delen.
Nog drie -werk- dagen wachten... :-X ::)
Is misschien niet helemaal de juiste plek, maar had het in dit topic geopperd dus hier ook maar vervolgen:(Als modje het beter vindt te verplaatsen naar tekentopic, soit ;) )

Bij dezelfde online shop(De paardendrogist) heb ik besteld tegen de teken: Paardendrogist Anti Parasiet 500 ml . Is uiteraard bedoeld voor paarden maar ik heb mijn hondjes er helemaal mee ingespoten, goed ingewreven en het is niet te geloven: Raffi en Spoiler géén, Kruimel 2 teken na de boswandeling! Dit is echt een record; bij Kruimel haal ik er zonder zoeken zo al 20 stuks af, daarna met echt zoeken/kammen nog een aantal en er komen later altijd nog wel wat boven.... Raffi en Spoiler hebben er nooit veel, maar ook altijd wel 2 of 3... Vaker eentje die vast zit omdat zij kortharig zijn (Kruimel heeft dikke wollige vacht).
Uiteraard gaat alles dat zich ingraaft toch wel dood door de tekenband, maar ik wil die beesten gewoon niet in de auto/huis hebben, dus zijn ze alledrie gecheckt voor ze binnenkomen.

Ik vind het geen duur spul (12,95 voor 500 ml) en het ruikt ook nog eens lekker. Geen gif voor je dier. Het is voor paarden maar hoe ik ook zoek, ik zie geen contra-indicatie voor honden...

De spray bevat geen (chemische) insecticiden en ondersteunt een gezonde vacht en huid. Het duo-complex van verzorgende Aloë Vera en dimethicon immobiliseert teken, vlooien en andere parasieten zoals muggen, mijten en luizen op puur fysieke wijze.

Werking:
Paardendrogist Anti Parasiet Spray brengt een plakkend (siliconen) laagje aan om de parasieten. Hierdoor kunnen ze niet meer bewegen en vallen de parasieten uit de vacht of kunnen eenvoudig weggeborsteld worden. Daarnaast heeft de spray een verzorgende werking op de vacht gedurende 8-10 dagen. De werkzame stof, dimethicon heeft effect op alle levensstadia van een parasiet.Patent:
Voor dit product hebben wij patent ingediend, het is dus exclusief verkrijgbaar bij De Paardendrogist.


Gewoon bedoeld als tip voor de radeloze onder ons... :)
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op do 14 jun 2018, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3345360
Lizzy schreef:Hee wat goed joh! Wat fijn dat Kruimel ook zo opgeknapt is. Maar, denk je dat je de giardia helemaal onder controle hebt nu?
Ja fijn dat Kruimeltje weer lol heeft. De warmte is niets voor hem, maar daarvoor kan ik hem niet behoeden. Maar hij had duidelijk pijn in pootjes met de wandelingen, ook trap af bleef hij bovenaan de trap liggen piepen en moest ik hem komen halen...
Ik zie hem veel vrolijker; uiteraard is het gewoon een oude, blinde en nu ook praktisch dove hond. Maar hij heeft nu echt verbetering van kwaliteit van leven *blij*.

Onder controle, ik denk/vind van wel. Ik weet niet beter of Giardia is overal. Dát ga ik (niemand) niet voorkomen. Echter dat die parasiet mijn honden terroriseert en ziek maakt, dát kan ik wel bestrijden en volgens mij kan ik zeggen dat ik het onder controle heb (weet natuurlijk zonder test niet of het wel of niet aanwezig is), zolang ik geen ziekteverschijnselen zie bij de hondjes. Goede ontlasting, goede eetlust en kwiek gedrag.
De momenten dat ik de aanwezigheid vermoedde (eerste twee keren door een test bevestigd), was door -steeds één van- deze symptomen: slijmerige diarree, soms bloed erbij, lusteloze hond die niet wil eten, windjes laten die je echt niet wil ruiken ... :-X en dan de geur van de ontlasting :Flush: Die herken ik de rest van mijn leven als dé geur :D
Door er nu tot drie keer toe mee te zijn geconfronteerd, durf ik nu zonder test te werken. Omdat ik nu (met dank aan alle reacties en oud-topics hier op bp :-* ) weet dat kan én het aandurf zonder gif, maar mét de Advanced 40+(dagelijks), Puur Parasitus (kuur indien het opspeelt) en diatomeeënaarde (dagelijks).
Testen is prima, maar voor Giardia denk ik dit niet meer nodig te hebben.
Door Lizzy
#3345371
Dwarreltje schreef:Ja fijn dat Kruimeltje weer lol heeft. De warmte is niets voor hem, maar daarvoor kan ik hem niet behoeden. Maar hij had duidelijk pijn in pootjes met de wandelingen, ook trap af bleef hij bovenaan de trap liggen piepen en moest ik hem komen halen...
Ik zie hem veel vrolijker; uiteraard is het gewoon een oude, blinde en nu ook praktisch dove hond. Maar hij heeft nu echt verbetering van kwaliteit van leven *blij*.
Echt geweldig! Zo fijn voor je! En uiteraard blijft hij een oud hondje (ahhhh :smitten:) maar het is fantastisch dat hij zo verbetert is :-*
Onder controle, ik denk/vind van wel. Ik weet niet beter of Giardia is overal. Dát ga ik (niemand) niet voorkomen. Echter dat die parasiet mijn honden terroriseert en ziek maakt, dát kan ik wel bestrijden en volgens mij kan ik zeggen dat ik het onder controle heb (weet natuurlijk zonder test niet of het wel of niet aanwezig is), zolang ik geen ziekteverschijnselen zie bij de hondjes. Goede ontlasting, goede eetlust en kwiek gedrag.
De momenten dat ik de aanwezigheid vermoedde (eerste twee keren door een test bevestigd), was door -steeds één van- deze symptomen: slijmerige diarree, soms bloed erbij, lusteloze hond die niet wil eten, windjes laten die je echt niet wil ruiken ... :-X en dan de geur van de ontlasting :Flush: Die herken ik de rest van mijn leven als dé geur :D
Door er nu tot drie keer toe mee te zijn geconfronteerd, durf ik nu zonder test te werken. Omdat ik nu (met dank aan alle reacties en oud-topics hier op bp :-* ) weet dat kan én het aandurf zonder gif, maar mét de Advanced 40+(dagelijks), Puur Parasitus (kuur indien het opspeelt) en diatomeeënaarde (dagelijks).
Testen is prima, maar voor Giardia denk ik dit niet meer nodig te hebben.
Nee, dat ga je ook niet voorkomen. Giardia is overal. Ik vind echt dat je een super gezonde en rete stoere manier hebt om hier naar te kijken en mee om te gaan en ik vind het echt zo goed van je dat je het nu zonder gif aan hebt gedurfd. Petje af, want je moet er ook wel wat voor over hebben! Echt fijn dat het zo goed gaat nu!!!!! (en dat je resultaat hebt van al die moeite, bloed, zweet en tranen).
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3345449
Lizzy schreef:Echt geweldig! Zo fijn voor je! En uiteraard blijft hij een oud hondje (ahhhh :smitten:) maar het is fantastisch dat hij zo verbetert is :-*


Nee, dat ga je ook niet voorkomen. Giardia is overal. Ik vind echt dat je een super gezonde en rete stoere manier hebt om hier naar te kijken en mee om te gaan en ik vind het echt zo goed van je dat je het nu zonder gif aan hebt gedurfd. Petje af, want je moet er ook wel wat voor over hebben! Echt fijn dat het zo goed gaat nu!!!!! (en dat je resultaat hebt van al die moeite, bloed, zweet en tranen).
Dank je wel Lizzy :-* Fijn om eens een positief geluid te horen; directe omgeving vindt het al snel overdreven zoals mijn honden gewoon mijn leven zijn en waar ik naar leef/op anticipeer. Verder is het gewoon een kwestie van overleven :biggrin2: Als je teveel gaat nadenken wordt je echt gek van de parasieten :(
Het is dankzij BP dat ik meer en meer besef en er naar leef, dat al dat gif vaak niet nodig is (uiteraard kan men het niet altijd omzeilen). Dát is dus het resultaat van jouw website/forum ;)
Tegenwoordig is het bij discussie over middeltjes: Even Lizzy voorleggen :D
Door src_esther
#3345529
Dwarreltje schreef:Is misschien niet helemaal de juiste plek, maar had het in dit topic geopperd dus hier ook maar vervolgen:(Als modje het beter vindt te verplaatsen naar tekentopic, soit ;) )

Bij dezelfde online shop(De paardendrogist) heb ik besteld tegen de teken: Paardendrogist Anti Parasiet 500 ml . Is uiteraard bedoeld voor paarden maar ik heb mijn hondjes er helemaal mee ingespoten, goed ingewreven en het is niet te geloven: Raffi en Spoiler géén, Kruimel 2 teken na de boswandeling! Dit is echt een record; bij Kruimel haal ik er zonder zoeken zo al 20 stuks af, daarna met echt zoeken/kammen nog een aantal en er komen later altijd nog wel wat boven.... Raffi en Spoiler hebben er nooit veel, maar ook altijd wel 2 of 3... Vaker eentje die vast zit omdat zij kortharig zijn (Kruimel heeft dikke wollige vacht).
Uiteraard gaat alles dat zich ingraaft toch wel dood door de tekenband, maar ik wil die beesten gewoon niet in de auto/huis hebben, dus zijn ze alledrie gecheckt voor ze binnenkomen.

Ik vind het geen duur spul (12,95 voor 500 ml) en het ruikt ook nog eens lekker. Geen gif voor je dier. Het is voor paarden maar hoe ik ook zoek, ik zie geen contra-indicatie voor honden...

De spray bevat geen (chemische) insecticiden en ondersteunt een gezonde vacht en huid. Het duo-complex van verzorgende Aloë Vera en dimethicon immobiliseert teken, vlooien en andere parasieten zoals muggen, mijten en luizen op puur fysieke wijze.

Werking:
Paardendrogist Anti Parasiet Spray brengt een plakkend (siliconen) laagje aan om de parasieten. Hierdoor kunnen ze niet meer bewegen en vallen de parasieten uit de vacht of kunnen eenvoudig weggeborsteld worden. Daarnaast heeft de spray een verzorgende werking op de vacht gedurende 8-10 dagen. De werkzame stof, dimethicon heeft effect op alle levensstadia van een parasiet.Patent:
Voor dit product hebben wij patent ingediend, het is dus exclusief verkrijgbaar bij De Paardendrogist.


Gewoon bedoeld als tip voor de radeloze onder ons... :)
Fijn dat het zo goed werkt, volgens mij had Eelke ook een goedje met dimethicon. Wel jammer dat die 'duurzame' siliconen in het milieu terecht komen...
Door Lizzy
#3345573
Dwarreltje schreef:Dank je wel Lizzy :-* Fijn om eens een positief geluid te horen; directe omgeving vindt het al snel overdreven zoals mijn honden gewoon mijn leven zijn en waar ik naar leef/op anticipeer. Verder is het gewoon een kwestie van overleven :biggrin2: Als je teveel gaat nadenken wordt je echt gek van de parasieten :(
Het is dankzij BP dat ik meer en meer besef en er naar leef, dat al dat gif vaak niet nodig is (uiteraard kan men het niet altijd omzeilen). Dát is dus het resultaat van jouw website/forum ;)
Tegenwoordig is het bij discussie over middeltjes: Even Lizzy voorleggen :D
:biggrin2: :-*
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door