Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340009
Lizzy schreef:Op zich is er normaal gesproken met die groentes niks mis, zeker niet als je het afwisselt met laag koolhydraat-houdende groentes! Maar nu, nu je hond toch wat gevoelig lijkt op de darmen zou ik voorlopig even alle koolhydraatrijke groenten weg laten. Als je honden helemaal gezond zijn kun je best wat wortel of pompoen door je mix doen hoor. Met mate kan het prima. Maar nu even niet :)
Oke. Dan wacht vriezer maar even. Komt later wel op.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340180
Gelukkig.. vijfde en laatste dag kuur. Alles binnen nog een keer gebleekt, alle kleedjes nog keer gewassen met bleek.
Op tweede dag vier honden gewassen (ik wil nooooooiiit een Border Collie, wát een broek/staart :D ) en dat vandaag herhaald :o :-X Dank God wel op mijn knietjes voor dit schitterende weer :biggrin2: Tuinslang aan douche gekoppeld en buiten wassen maar ...
Hondjes wat minder enthousiast: Wat rolt die zwarte aarde lekker he, met een kletsnatte vacht :crying: Er gaat er nu niet een naar binnen voor t droog is.. :crazy2:
Tweede kuur blijft in de kast; nu hard aan t werk met alle homeopatische middelen die on huis gehaald zijn ::)
Door Lizzy
#3340271
Dwarreltje schreef:Gelukkig.. vijfde en laatste dag kuur. Alles binnen nog een keer gebleekt, alle kleedjes nog keer gewassen met bleek.
Op tweede dag vier honden gewassen (ik wil nooooooiiit een Border Collie, wát een broek/staart :D ) en dat vandaag herhaald :o :-X Dank God wel op mijn knietjes voor dit schitterende weer :biggrin2: Tuinslang aan douche gekoppeld en buiten wassen maar ...
Hondjes wat minder enthousiast: Wat rolt die zwarte aarde lekker he, met een kletsnatte vacht :crying: Er gaat er nu niet een naar binnen voor t droog is.. :crazy2:
Tweede kuur blijft in de kast; nu hard aan t werk met alle homeopatische middelen die on huis gehaald zijn ::)
Pffft.... Wat een giga gedoe hee! Ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop dat je hier niet meer mee te maken krijgt!
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341233
Lizzy schreef:Pffft.... Wat een giga gedoe hee! Ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop dat je hier niet meer mee te maken krijgt!
Nou, als dat kreng van een parasiet hier nog doorheen komt....
Ze hebben 1 kuur Panacur gehad (5 dagen)
Nu elke dag puur parasiet, Solgar 40+ en diatomeenaarde door vlees geprakt.
Op vuur staat nu pan met dat bonesgedoe :D te sudderen en heb nu alles in huis om vanavond Golden Paste te maken. Dat laatste is dan wel voor Kruimel tegen de pijn in zijn ouwe lijfje, maar voor mijn idee ben ik op goede weg de hondjes zo gezond mogelijk te krijgen...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3341239
Het kan zijn dat ik het mis heb, maar moet je niet altijd 2 kuren met een bepaald tijdje tussen geven? Of was je dat nog van plan?

Ik hoop verder echt dat je er vanaf raakt en het weg blijft!
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341247
pearlsofpassion schreef:Het kan zijn dat ik het mis heb, maar moet je niet altijd 2 kuren met een bepaald tijdje tussen geven? Of was je dat nog van plan?

Ik hoop verder echt dat je er vanaf raakt en het weg blijft!
Heb je helemaal gelijk in. Ik had ook voor alledrie twee kuren meegenomen naar huis.
Echter hoop ik, door ze nu te ondersteunen in de darmflora, er nu verder zonder zooi vanaf te blijven. Was op eerste dag kuur, dat ik las dat er hier mensen zijn die hun hond zonder gif vrij gekregen hebben van giardia... Dat wil ik nu ook :biggrin2:
Gif erin pompen kan altijd nog mocht er weer een ziek worden :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3341254
Ja, maar dan moet je dus weer 2 kuren geven he. Terwijl nu maar eentje meer moet.
Enfin, je kiest het zelf he, maar ik vind het een tikje vreemde aanpak. Ik was dan gelijk gestopt of deed deze nu toch uit. Niet zo half...
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341777
Lizzy schreef:Je kunt die trouwens wel goed tegelijkertijd geven met die van Solgar. Ik heb een beetje de ervaring inmiddels dat Solgar erg goed werkt in acute situaties (maar helaas kortdurend) en die Puur Probiotica werkt beter op langere termijn. Nu heb je eigenlijk toch beide nodig. Eén om de giardia snel aan te pakken en één om echt aan de darmflora te bouwen voor de toekomst.
Ben het padje kwijt :-[ met alles wat er nu gekocht/gemaakt is en ze de afgelopen twee weken elke dag kregen....

Solgar 40+
Puur Parasiet
Diatomeeënaarde
Bones Broth (sinds vandaag)
Golden Paste (sinds vandaag)

Welke kan je nu dagelijks -blijven- geven en welke beter af en toe een tijdje?
Door Lizzy
#3341792
Dwarreltje schreef:Ben het padje kwijt :-[ met alles wat er nu gekocht/gemaakt is en ze de afgelopen twee weken elke dag kregen....

Solgar 40+
Puur Parasiet
Diatomeeënaarde
Bones Broth (sinds vandaag)
Golden Paste (sinds vandaag)

Welke kan je nu dagelijks -blijven- geven en welke beter af en toe een tijdje?
Ik denk dat je Solgar 40+ voorlopig moet blijven geven. Puur Parasiet en Diatomeeenaarde weet ik eerlijk gezegd niet maar ik denk dat dit meer kuur-achtig is. Bone broth en Golden Paste kun je elke dag en voor altijd geven.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341826
Lizzy schreef:Ik denk dat je Solgar 40+ voorlopig moet blijven geven. Puur Parasiet en Diatomeeenaarde weet ik eerlijk gezegd niet maar ik denk dat dit meer kuur-achtig is. Bone broth en Golden Paste kun je elke dag en voor altijd geven.
Dank ;)
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3344539
Pas geleden begon het diarree-gebeuren hier weer, met 1x ook bloed erbij. Dus mijn uitingen waren niet zo .... :-X

Hondjes krijgen al sinds ik hier las dat het zonder gif kan, elke dag diatomeeenaarde, Advanced 40+ en kuur van 10 dagen Puuur Parasitus.
Na die kuur zal het ca 2 weken geduurd hebben, voor ik dus de diarree weer zag. Direct weer begonnen met de Puur én nu krijgen ze ipv 1x, 2x dgs dit alles (per x iets minder zodat ze niet teveel binnen krijgen). Al paar dagen gaat het weer helemaal goed! :circle:
Zoekende op internet kwam ik tegen dat de ingredienten van Puur voor hond en die voor paarden wel iets verschilt, maar dan is de grootverpakking voor paarden (450 gr) wel heul wat goedkoper.
Ik heb de verschillen naast elkaar gelegd en opgezocht wat de extra ingredienten bij paardenpoeder bij honden doet. Dat lijkt mij eigenlijk alleen maar positief, maar graag hoor ik of iemand hier andere ideeen heeft hierover?

Hond:
per capsule:
Absintalsem(Artemisia absinthium), Citroenkruid (Artemisia abrotanum), Curcuma (Curcumaxanthorrhiza), Fenegriek (Trigonella foenum-graecum), Grapefruitzaad extract (Citrus paradisi), Kruidnagel (Caryophyllus aromaticus) en Tijm (Thymus vulgaris). 62 mg Caprylzuur (als natriumcaprylaat) en 6 mg Magnesium (als -citraat).
Paard:
Samenstelling per 5 gram:
Absintalsem (Artemisia absinthium), Boldo extract (Peumus boldus), Curcuma (Curcuma xanthorrhiza), Fenegriek (Trigonella foenum-graecum), Goudsbloem extract (Calendula officinalis), Grapefruitzaad extract (Citrus paradisi), Kruidnagel (Caryophyllus aromaticus), Lapacho (Pau d'arco), Tijm (Thymus vulgaris) en Wilde marjolein (Origanum vulgare), 435 mg Caprylzuur (als Natriumcaprylaat) en 39 mg Magnesium (als -citraat)

Extra bij paard:
Boldo extract (Peumus boldus
Goudsbloem extract (Calendula officinalis),
Lapacho (Pau d'arco),
Wilde marjolein (Origanum vulgare)
n vitro onderzoek toont verder dat carvacrolrijke oregano-olie klinisch van nut kan zijn voor de behandeling van Giardia lamblia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
435 mg Caprylzuur (als Natriumcaprylaat

Dus steeds als ik had gelezen dat een extra igredient ook voor honden gebruikt kan worden, heb ik het groen gemaakt.

Zie ik hier iets over het hoofd? Het scheelt toch heul veel geld... En dan heb ik voorlopig genoeg in huis ::)
(En ja, ik snap ook wel dat ik dan goed op de hoeveelheid poeder moet letten :biggrin2: ::) )
Door Lizzy
#3344544
Caprylzuur helpt bij schimmelinfecties volgens mij, maar deze zit ook in de hond versie. Ja, ik denk dat er echt niks mis is met de paard versie, alleen zou ik als ik jou was wel even kijken of Marjolein geen kwaad kan voor de hond. En zo niet, zou ik ook die paard bestellen!
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3344545
Lizzy schreef:Caprylzuur helpt bij schimmelinfecties volgens mij, maar deze zit ook in de hond versie. Ja, ik denk dat er echt niks mis is met de paard versie, alleen zou ik als ik jou was wel even kijken of Marjolein geen kwaad kan voor de hond. En zo niet, zou ik ook die paard bestellen!
Dank voor je snelle reactie ( heb bestelsite al open :biggrin2: ). Volgens internet zou Marjolein dus zelfs helpen bij behandeling tegen Giardia! Dat vind ik alleen maar positief... En bij dat zoeken zie ik dus dat het ook in supplementen voor honden verwerkt wordt.


Anti-parasitair
Een oregano-olie-emulsie van 600 mg per dag gedurende 6 weken aan 14 patiënten met darmparasieten (Blastocystis hominis, Entamoebe hartmanni en Endolimax nana) resulteerde in een complete eliminatie van Entamoebe hartmanni (4 patiënten), Endolimax nana (1 patiënt) en Blastocystis hominis (8 patiënten). Bij 3 andere patiënten daalde de score voor Blastocystis hominis. Bij 7 van deze 11 patiënten met Blastocystis hominis verbeterden de maag-darmklachten.

In vitro onderzoek toont verder dat carvacrolrijke oregano-olie klinisch van nut kan zijn voor de behandeling van Giardia lamblia. De concentratie van de carvacrolrijke oregano-olie van twee verschillende soorten bedroeg 71 tot 85 microgram/ml en blokkeerde binnen een uur de adhesieve eigenschappen van de parasiet waarbij in de navolgende tijd tevens de helft van het aantal parasieten werd gedood. Een enkel vergelijkend in vitro onderzoek met een bestaand medicijn tegen Giardia (Tinidazole), toont zelfs dat een wilde oregano-olie beter werkt dan Tinidazole (anti-giardia-medicijn).


( https://www.nmlhealth.com/wilde-marjole ... um-vulgare )
Door Lizzy
#3344571
Dwarreltje schreef:Dank voor je snelle reactie ( heb bestelsite al open :biggrin2: ). Volgens internet zou Marjolein dus zelfs helpen bij behandeling tegen Giardia! Dat vind ik alleen maar positief... En bij dat zoeken zie ik dus dat het ook in supplementen voor honden verwerkt wordt.


Anti-parasitair
Een oregano-olie-emulsie van 600 mg per dag gedurende 6 weken aan 14 patiënten met darmparasieten (Blastocystis hominis, Entamoebe hartmanni en Endolimax nana) resulteerde in een complete eliminatie van Entamoebe hartmanni (4 patiënten), Endolimax nana (1 patiënt) en Blastocystis hominis (8 patiënten). Bij 3 andere patiënten daalde de score voor Blastocystis hominis. Bij 7 van deze 11 patiënten met Blastocystis hominis verbeterden de maag-darmklachten.

In vitro onderzoek toont verder dat carvacrolrijke oregano-olie klinisch van nut kan zijn voor de behandeling van Giardia lamblia. De concentratie van de carvacrolrijke oregano-olie van twee verschillende soorten bedroeg 71 tot 85 microgram/ml en blokkeerde binnen een uur de adhesieve eigenschappen van de parasiet waarbij in de navolgende tijd tevens de helft van het aantal parasieten werd gedood. Een enkel vergelijkend in vitro onderzoek met een bestaand medicijn tegen Giardia (Tinidazole), toont zelfs dat een wilde oregano-olie beter werkt dan Tinidazole (anti-giardia-medicijn).


( https://www.nmlhealth.com/wilde-marjole ... um-vulgare )
Super boeiend! Ik zou dan zeker die met wilde marjolein (oregano) nemen ja!
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3344598
Lizzy schreef:Super boeiend! Ik zou dan zeker die met wilde marjolein (oregano) nemen ja!
Is al besteld! :biggrin2: En er was op die site ook een nieuwe vloeistof tegen parasieten (extern dus :biggrin2: ) die ik gelijk mee besteld heb. Als het goed bevalt, zal ik het ook hier delen.
Nog drie -werk- dagen wachten... :-X ::)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door