Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3339765
Dwarreltje schreef:Sjips :-[ Weer niet opgelet/te snel gewild... Zou het liefst gisteren beginnen :-\ Wasmachine doet het nog :duimen: en draait op volle toeren op 70 graden met elke lading een scheut chloor erbij.
Honden hebben eerste pil gehad + kontjes kaalgeschoren :D , Auto en slaapkamer leeg, gezogen, stoffen delen gestoomd en harde delen erg nat gedweild met chloor. Hoop vandaag naar beneden te werken en morgen de begane grond te doen. Of mss zo meteen al :-X
Boven voorlopig even verboden terrein voor viervoeters... Morgen komt bestelling binnen en ga ik nog wel even naar drogist voor de betere probiotica.
Ik vind het lullig om te schrijven maar je gaat geen probiotica met de Enterococcus faecium bij de drogisterij vinden.... Je zult toch of Puur moeten bestellen of Protexin of Dr. Mercola, kortom een probiotica speciaal voor honden.
Door Lizzy
#3339766
Je kunt die trouwens wel goed tegelijkertijd geven met die van Solgar. Ik heb een beetje de ervaring inmiddels dat Solgar erg goed werkt in acute situaties (maar helaas kortdurend) en die Puur Probiotica werkt beter op langere termijn. Nu heb je eigenlijk toch beide nodig. Eén om de giardia snel aan te pakken en één om echt aan de darmflora te bouwen voor de toekomst.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3339801
Lizzy schreef:Ik vind het lullig om te schrijven maar je gaat geen probiotica met de Enterococcus faecium bij de drogisterij vinden.... Je zult toch of Puur moeten bestellen of Protexin of Dr. Mercola, kortom een probiotica speciaal voor honden.
Oke, voor 22 uur besteld... ;)
Door Lizzy
#3339828
Dwarreltje schreef:Oke, voor 22 uur besteld... ;)
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Vandaag binnen. Ik hoop dat Spoiler gauw opknapt.

Wat eet jouw hond eigenlijk? Is dat een KVV met rijst of andere koolhydraten? Of volledig koolhydraat-vrij?
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3339835
Lizzy schreef::biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Vandaag binnen. Ik hoop dat Spoiler gauw opknapt.

Wat eet jouw hond eigenlijk? Is dat een KVV met rijst of andere koolhydraten? Of volledig koolhydraat-vrij?
Mijn drie hondjes eten volledig barf... Waarbij ik beslist niet zuinig ben met groentes; voorheen diepvries, tegenwoordig vers ingekocht, vermalen en in bakjes ingevroren.
Door Lizzy
#3339842
Dwarreltje schreef:Mijn drie hondjes eten volledig barf... Waarbij ik beslist niet zuinig ben met groentes; voorheen diepvries, tegenwoordig vers ingekocht, vermalen en in bakjes ingevroren.
Ah OK. Ik zou persoonlijk ook voorlopig koolhydraten volledig mijden. Dus ook koolhydraat-rijke groenten voorlopig niet geven (zoete aardappel, pompoen en zelfs matig met wortel). En helemaal geen fruit.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3339854
Lizzy schreef:Ah OK. Ik zou persoonlijk ook voorlopig koolhydraten volledig mijden. Dus ook koolhydraat-rijke groenten voorlopig niet geven (zoete aardappel, pompoen en zelfs matig met wortel). En helemaal geen fruit.
Pfff... Ben blij dat je zo meedenkt.... :)
Gaan googelen, want smijt alles wat ik ken en ‘goed’ zou zijn door de molen heen. Eens gekeken welke koolhydraatrijke soorten er bij zitten :-[
Doperwten, rode bieten, wortels en mais :-\
Daarnaast bloemkool, broccoli, boontjes, komkommer... Fruit doe ik eigenlijk nooit om gistproblemen te voorkomen.
En uiteraard zat er net weer voor een maand in de vriezer :-X
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3339888
Ik lees stiekem even mee, gewoon voor de info uiteraard.
Lizzy, mag ik vragen waarom je in dit geval alle koolhydraten moet mijden? :-[ :-[

Edit; nu ik erover nadenk is het wel logisch. Mijn darmen worden ook alles behalve blij van koolhydraten.. :-X
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3339895
Joyce1985 schreef:Ik lees stiekem even mee, gewoon voor de info uiteraard.
Lizzy, mag ik vragen waarom je in dit geval alle koolhydraten moet mijden? :-[ :-[

Edit; nu ik erover nadenk is het wel logisch. Mijn darmen worden ook alles behalve blij van koolhydraten.. :-X
Ik weet dat koolhydraten in de darmen worden omgezet in suikers. Ingeval van schimmels is dat bv nadelig want die vinden suikers heerlijk. Denk ook zoiets bij parasieten...??? Dat ze het er goed op doen dus..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3339904
Maar groenten geven ook vezels en dat vinden parasieten dan weer minder grappig. Ga je toch wat bladgroenten blijven geven? Daar zitten weinig zetmelen in hé, wel eiwitten en vezels.
Je weet dat Giardia geen worm maar een eencellige is he? Van de Dinoflagellaten als ik me niet vergis. Dus niet alle remedies tegen wormen zijn ook aan te raden tegen Giardia.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3339908
pearlsofpassion schreef:Maar groenten geven ook vezels en dat vinden parasieten dan weer minder grappig. Ga je toch wat bladgroenten blijven geven? Daar zitten weinig zetmelen in hé, wel eiwitten en vezels.
Je weet dat Giardia geen worm maar een eencellige is he? Van de Dinoflagellaten als ik me niet vergis. Dus niet alle remedies tegen wormen zijn ook aan te raden tegen Giardia.
I know, je hebt wormen en je hebt Giardia... Hádden ze maar wormen :-\

Ja hoor, mijn hondjes krijgen altijd groente, al was het alleen maar om de vezels ;)
Door Lizzy
#3339933
Joyce1985 schreef:Ik lees stiekem even mee, gewoon voor de info uiteraard.
Lizzy, mag ik vragen waarom je in dit geval alle koolhydraten moet mijden? :-[ :-[

Edit; nu ik erover nadenk is het wel logisch. Mijn darmen worden ook alles behalve blij van koolhydraten.. :-X
Om het de giardia zo moeilijk mogelijk te maken, houdt je de darmen het beste koolhydraat/suiker-vrij. Om de darm zo sterk mogelijk te krijgen: houdt je de darmen het beste koolhydraat/suiker-vrij. En daarom denk ik dat het goed is om nu tijdelijk wel bladgroenten en dingen als courgette enzo te blijven geven maar geen koolhydraat-rijke groenten.

Oh, zuivel kun je ook het beste totaal vermijden nu.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3339953
Lizzy schreef:Om het de giardia zo moeilijk mogelijk te maken, houdt je de darmen het beste koolhydraat/suiker-vrij. Om de darm zo sterk mogelijk te krijgen: houdt je de darmen het beste koolhydraat/suiker-vrij. En daarom denk ik dat het goed is om nu tijdelijk wel bladgroenten en dingen als courgette enzo te blijven geven maar geen koolhydraat-rijke groenten.

Oh, zuivel kun je ook het beste totaal vermijden nu.
Dank wederom. Zuivel kregen ze al niet; Jumbo mag mij vanmiddag wat 'goede' groentes verkopen ::) Dus eigenlijk moet ik die groentes gewoon niet meer er doorheen willen doen.... :-[
Weer leermomentje en weer zoeken naar wat het beste is. Leven is één grote leerweg :-\ :D
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3339977
Dwarreltje schreef:Dank wederom. Zuivel kregen ze al niet; Jumbo mag mij vanmiddag wat 'goede' groentes verkopen ::) Dus eigenlijk moet ik die groentes gewoon niet meer er doorheen willen doen.... :-[
Weer leermomentje en weer zoeken naar wat het beste is. Leven is één grote leerweg :-\ :D
Ja, precies! Daarom vroeg ik het ook :)

Hoe gaat het met Spoiler?
Door Lizzy
#3339987
Dwarreltje schreef:Dank wederom. Zuivel kregen ze al niet; Jumbo mag mij vanmiddag wat 'goede' groentes verkopen ::) Dus eigenlijk moet ik die groentes gewoon niet meer er doorheen willen doen.... :-[
Weer leermomentje en weer zoeken naar wat het beste is. Leven is één grote leerweg :-\ :D
Op zich is er normaal gesproken met die groentes niks mis, zeker niet als je het afwisselt met laag koolhydraat-houdende groentes! Maar nu, nu je hond toch wat gevoelig lijkt op de darmen zou ik voorlopig even alle koolhydraatrijke groenten weg laten. Als je honden helemaal gezond zijn kun je best wat wortel of pompoen door je mix doen hoor. Met mate kan het prima. Maar nu even niet :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door