Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Suzanne313
#3319194
Onze pup van 8 weken is sinds kort bij ons.
Volgens de fokker kreeg zij Lotgering met brokjes eroverheen. Ik kreeg daar ook een puppypakket van mee.

Donderdags at hij dat nog op, maar vrijdags liet hij het de hele dag staan.


Maandag op dinsdag nacht piepen s nachts , met haar naar buiten en toen poepte hij een hele slijmerige dunne brij uit. (niet bruin) en dat ging heel de nacht dor.
Vannacht weer om 3 uur , 5 uur en 6 uur. Het is nog steeds met slijm , Maar wel meer poepkleur. Geen bloed .
Buikje maakt ook helemaal geluid erbij.

Zo zielig,gister geprobeerd waar rijst te geven maar dat at ze niet op.


Wat kan ik nu het beste doen? Ik weet het niet zo goed

Gewoon doorgaan met eten?
Enkel rijst aanbieden tot de diarree weg is?
Naar de dierenarts?
probiotica geven? Zo ja , welke , die van solgar?
Laatst gewijzigd door Suzanne313 op wo 15 nov 2017, 10:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3319202
Suzanne313 schreef:Onze herderspup van 8 weken is sinds donderdag bij ons.
Volgens de fokker kreeg zij Lotgering met Farmfood brokjes eroverheen. Ik kreeg daar ook een puppypakket van mee.

Donderdags at ze dat nog op, maar vrijdags liet ze het de hele dag staan.
Zaterdag begonnen met Darf . Dat at ze op.
Zondag liet ze het 1 maaltijd staan
En Maandag ook 1 keer niet.
Verder eet ze het wel op, maar wel op het gemak en moet haar iedere keer terugzetten bij haar voerbak.

Maandag op dinsdag nacht begon ze heel erg te piepen s nachts , met haar naar buiten en toen poepte ze een hele slijmerige dunne brij uit. (niet bruin) en dat ging heel de nacht dor.
Vannacht weer om 3 uur , 5 uur en 6 uur. Het is nog steeds met slijm , Maar wel meer poepkleur. Geen bloed .
Haar buikje maakt ook helemaal geluid erbij.

Zo zielig, heb haar gister geprobeerd waar rijst te geven maar dat at ze niet op.
Het ging juist zo goeds nachts, zaterdag en zondag sliep ze door van 11 tot 6 (met mij ernaast op een matras) , maar met dit is het de hele nacht piepen (logisch natuurlijk , al superknap dat ze het niet in haar bench laat lopen)
Wat vervelend joh! Maar rijst geven is geen goed idee. Volstrekt onverteerbaar voor honden. Dus gewoon je normale voer blijven voeren. Om te zorgen dat ze niet uitdroogt kun je wat extra (gekookt) water over de voeding heen gooien.

De overgang kan best wel groot zijn voor zo'n kleintje. En wanneer is ze voor het laatst ontwormt? Wanneer is ze gevaccineerd?

Ter ondersteuning raad ik je aan om Okugest Tabletjes te geven van VSM. De tabletten fijn stampen tussen twee eetlepels, poeder in het bekje gooien en bekje gauw dichtdoen (voordat ze de poeder eruit kan blazen). Ik zou beginnen met 3 of 4 tabletjes over de dag verdeeld.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik weet het niet zo goed

Gewoon doorgaan met eten?
Enkel rijst aanbieden tot de diarree weg is?
Naar de dierenarts?
probiotica geven? Zo ja , welke , die van solgar?
Okugest, geen rijst, wel eten aan bieden, hondje goed in de gaten houden en bij uitdrogingsverschijnselen of loomheid of koorts : naar de dierenarts.

Probiotica is een goed idee. Solgar vind ik erg goed.

Mestonderzoek laten doen door Het Woud.

En graag hoor ik nog even van de ontworming en enting.
Door Suzanne313
#3319203
Ok bedankt lizzy.

Die okugest zal ik direct gaan halen en mee starten.

Kan ik dat tegelijk met de solgar geven?

En geef ik dat tot de diarree stopt?



Ok, dat mestonderzoek ga ik meteen opzoeken
Laatst gewijzigd door Suzanne313 op wo 15 nov 2017, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3319205
Suzanne313 schreef:Welke wormkit moet ik kiezen?
Die gewone, of met giardia en of franse hartworm
In dit geval zou ik die met Giardia nemen.
Ik zou ook nog wat groente gaan geven voor de vezels. Bijv sperziebonen of pompoen. Dit kun je even kort koken voor je t geeft.
Verder sluit ik me aan bij Lizzy.
Door Suzanne313
#3319805
Op aanraden van jullie, vorige week woensdag begonnen met d eokugest 3 x per dag, en vanaf donderdag 2 probiotica pillen van Solgar was er wel iets verbetering, maar nog steeds niet genoeg.
Gisteren de ontlasting opgestuurd en ik krijg net de uitslag binnen, positief voor giardia.
Morgen dus starten met panacur?

Wat kan ik verder het beste doen, moet hij de okugest en de probiotica hierbij krijgen?
Wordt het dan niet veel?
Laatst gewijzigd door Suzanne313 op wo 15 nov 2017, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3319815
Suzanne313 schreef:Op aanraden van jullie, vorige week woensdag begonnen met d eokugest 3 x per dag, en vanaf donderdag 2 probiotica pillen van Solgar was er wel iets verbetering, maar nog steeds niet genoeg.
Gisteren de ontlasting opgestuurd en ik krijg net de uitslag binnen, positief voor giardia.
Morgen dus starten met panacur?

Wat kan ik verder het beste doen, moet ze de okugest en de probiotica hierbij krijgen?
Wordt het dan niet veel?
Zeker starten met Panacur. Lees vooral ook de tips van Parel ridder in dit topic viewtopic.php?f=10&t=135295
Door Lizzy
#3319860
Suzanne313 schreef:Ok bedankt, daar kan ik wat mee
Moet ik nu wel doorgaan met de slogan probiotica en de okugest? en zo ja welke dosering?
Okugest heeft bij giardia geen zin. Probiotica wel. Je geeft Solgar he? Die 40+ advanced huppeldepup? Ik zou er daar 1 van per dag geven, liefst over 2 maaltijden verdeeld.
Door Suzanne313
#3321098
Goed, we hebben nu de 1e lange kuur panacur ondersteund met probiotica advance 40plus van Solgar erop zitten en de ontlasting is al een aantal dagen zeer goed.

Pup groeit goed een eetlust is er ook weer, behalve als ik darf geef ( dat gaf ik met de panacur erdoorheen ) en dat wil ie niet meer.

Ik heb ondertussen van alles staan om de giardia te bestrijden. ;) Alleen nu weet ik niet of dit allemaal de bedoeling is. Ik wil met 1 van deze dingen of allemaal starten vandaag of morgen . Alleen nu denk ik dat dat misschien een beetje teveel van het goed is , allemaal tegelijk :-X

Ik heb gekocht:

de puur vita-min
puur psyllium
en diatom

en dan geef ik nu nog de probiotica.

Wat zouden jullie geven?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door