Oeps, wormen

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Oeps, wormen

Berichtdoor Barfplaats

Fenixjuh
5-sterren

Oeps, wormen

Berichtdoor Fenixjuh » Zo 29 Okt 2017, 21:19

Vorige week een wormenkit van het woud besteld, deze is zaterdag binnen gekomen, maar ik ben bang dat ik te laat ben.. Snow spuugt net wat op, waar 2 wormen in zaten :-( daarna spuugde hij nog wat, maar ik ben voorbij de fase van testen.. Jacy heeft nooit wormen, het laatste dat ik hem ooit gaf was de milbemax. Kan ik dit ook voor Snow halen of hebben jullie een beter idee?

Dit soort dingen gebeuren nou altijd op zondagavond, terwijl ik morgen een lange dag met teamoverleg heb en in plaats van mijn eigen ouders schoonmoeder oppast... >:(

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
TomsBorders
5-sterren

Re: Oeps, wormen

Berichtdoor TomsBorders » Zo 29 Okt 2017, 21:24

hoe zagen de wormen eruit? Heeft de hond recentelijk vlooien problemen gehad of dat niet?
in het geval van geen vlooien zijn het zeer waarschijnlijk spoelwormen, niet de meest gevaarlijke voor een volwassen hond maar voor een pup is het niet zo fijn (al is Snow ook alweer wat ouder). In het geval van spoelwormen zijn bijna alle middelen geschikt.
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Zo 29 Okt 2017, 21:30

Het waren denk ik spoelwormen, dunne lange wormen. Hij wordt dinsdag 14 weken, hij is bij ophalen ontwormt met panacur.
Ik ga kijken, dank je wel voor de snelle reactie :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
TomsBorders
5-sterren

Berichtdoor TomsBorders » Ma 30 Okt 2017, 11:11

ja dat klinken als spoelwormen en het is een actieve infectie als de hond 6 weken geleden voor het laatst ontwormt is.
hopelijk kan je snel iets geven want als het zo eruit komt heeft hij er wel last van.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”