Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door hamada
#3315723
Toen we vorig jaar Vlekkie kregen had ze veel ontstekingen en een demodex infectie. We hebben haar dus niet laten enten. Haar enige entingen ooit waren de puppyentingen in 2007/2008.
Vandaag bij een titersessie van Tannetje geweest en Vlek hoeft zonder enting pas over 3 jaar weer getiterd te worden :daisy: Deze uitslag had ik niet verwacht.
Spike is ook weer voor 3 jaar "goedgekeurd".
Door Lizzy
#3315777
Oh, maar puppy entingen zijn zo vaak genoeg voor jaren (en soms zelfs een heel leven)! Maar het is zo fijn dat je daarvan de bevestiging hebt gekregen! Gefeliciteerd :)
Door eelke
#3315779
Ja super hé! Gijs had ook alleen zijn puppyentingen, en zou tot zijn 8,5 sowieso goedgekeurd zijn :)

Joep heeft wel met 1 jaar nog entingen gehad (toen was ik nog niet wijzer) en die hoeft ook pas weer als hij 9,5 is.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3322629
Dus als je je hond laat titeren, dan krijg je het aantal jaar te horen dat de enting nog werkzaam is? Ik dacht dat je alleen te horen kreeg dat het op dat moment nog niet hoeft. En dat je dus ieder jaar moest titeren om te kijken of het dat jaar nodig is.
Het is allemaal nog nieuw terrein voor mij, maar dit is wel erg fijn. Dan wordt je ook niet op kosten gejaagd. Wij hebben net de uitnodiging van de DA gekregen voor de jaarlijkse enting. Dit wil ik sowieso nu nog niet laten doen vanwege een eliminatie dieet en mogelijke allergie. Ik wil dit even zuiver houden zonder dat er enting stoffen een reactie gaan veroorzaken.
Kan elke dierenarts titeren? Of moet je bij een speciale dierenarts zijn?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3322644
In principe kan elke dierenarts titeren. Mijn dierenarts kan het ook... Dan krijg ik de mededeling 'titerwaarde zijn heel hoog.'
Dus dan kan ik alsnog naar Tannetje Koning omdat zij ze ook kan aflezen :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3322648
Abiri schreef:Dus als je je hond laat titeren, dan krijg je het aantal jaar te horen dat de enting nog werkzaam is? Ik dacht dat je alleen te horen kreeg dat het op dat moment nog niet hoeft. En dat je dus ieder jaar moest titeren om te kijken of het dat jaar nodig is.
Het is allemaal nog nieuw terrein voor mij, maar dit is wel erg fijn. Dan wordt je ook niet op kosten gejaagd. Wij hebben net de uitnodiging van de DA gekregen voor de jaarlijkse enting. Dit wil ik sowieso nu nog niet laten doen vanwege een eliminatie dieet en mogelijke allergie. Ik wil dit even zuiver houden zonder dat er enting stoffen een reactie gaan veroorzaken.
Kan elke dierenarts titeren? Of moet je bij een speciale dierenarts zijn?
Een da die begrijpt hoe de titerbepaling werkt kan aan de hand van de uitslag aangeven tot wanneer een enting niet nodig is. Ik meen dat de meesten tot maximaal 3 jaar aftekenen. Sommige da zijn heel bedreven in titeren en op basis van ervaring tekenen zij langer af. Tannetje Koning doet dit onder andere.

Er zijn ook dierenartsen die het wel aanbieden maar weinig kaas hebben gegeten van het interpreteren. Die zou ik links laten liggen.

In welke regio woon je? Misschien weet hier iemand een goede da te noemen.

Sowieso erg verstandig om nu even niet te enten. Titeren kan natuurlijk al wel.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3322654
pluk schreef:Een da die begrijpt hoe de titerbepaling werkt kan aan de hand van de uitslag aangeven tot wanneer een enting niet nodig is. Ik meen dat de meesten tot maximaal 3 jaar aftekenen. Sommige da zijn heel bedreven in titeren en op basis van ervaring tekenen zij langer af. Tannetje Koning doet dit onder andere.

Er zijn ook dierenartsen die het wel aanbieden maar weinig kaas hebben gegeten van het interpreteren. Die zou ik links laten liggen.
Goed om te weten
In welke regio woon je? Misschien weet hier iemand een goede da te noemen.

Ik woon vlakbij alkmaar in noord Holland, ik hoop dat iemand een goede dierenarts weet. Ik zag de mijne wel staan op de lijst van de vaccicheck Facebook groep. Maar of ze er verstand van heeft weet ik niet
.
Sowieso erg verstandig om nu even niet te enten. Titeren kan natuurlijk al wel.
Dat leek mij inderdaad ook beter.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3322660
als ze op de lijst staat van de fb groep Titeren met VacciCheck dan kun je aannemen dat ze volgens de laatste inzichten enten
ik vind daar Viviane Miellet in Schoorl

ik heb geen ervaring met haar.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3322665
pluk schreef:als ze op de lijst staat van de fb groep Titeren met VacciCheck dan kun je aannemen dat ze volgens de laatste inzichten enten
ik vind daar Viviane Miellet in Schoorl

ik heb geen ervaring met haar.
Was een foutje van mij. Ik had mijn dierenarts zien staan als afnemer van de test bij nmlhealth.com maar inderdaad niet op de lijst van Facebook. Daar zie ik ook Viviane Miellet.
Door El_Kato
#3322779
Wij hebben Rana en pup Dex bij Viviane Miellet in Schoorl laten titteren, Rana is afgetekend voor 3 jaar en vanmiddag gaan we weer met Dex omdat hij nog wel beschermd was maar geen hoge titer had. Afhankelijk van wat er vanmiddag uitkomt gaan we enten. Vond het een hele fijne vrouw. Rustig, legt goed uit wat ze doet en neemt de tijd voor onderzoek en vragen.

Op de lijst van de fb groep staan de da's die voldoende deskundig zijn om de waardes te kunnen interpreteren en die voor langere periode aftekenen, 3 jaar max is de afspraak met de producent als ik het goed zeg. Er zijn dus veel meer da's die titeren maar die tekenen bv max voor een jaar af of werken volgens een andere richtlijn. De fb groep kan het je exact uitleggen :)
Gebruikersavatar
Door Does72
#3322831
El_Kato schreef:Wij hebben Rana en pup Dex bij Viviane Miellet in Schoorl laten titteren, Rana is afgetekend voor 3 jaar en vanmiddag gaan we weer met Dex omdat hij nog wel beschermd was maar geen hoge titer had. Afhankelijk van wat er vanmiddag uitkomt gaan we enten. Vond het een hele fijne vrouw. Rustig, legt goed uit wat ze doet en neemt de tijd voor onderzoek en vragen.

Op de lijst van de fb groep staan de da's die voldoende deskundig zijn om de waardes te kunnen interpreteren en die voor langere periode aftekenen, 3 jaar max is de afspraak met de producent als ik het goed zeg. Er zijn dus veel meer da's die titeren maar die tekenen bv max voor een jaar af of werken volgens een andere richtlijn. De fb groep kan het je exact uitleggen :)
Wat zijn bij haar de kosten als ik vragen mag?
Door Eef+Stippels
#3322842
hamada schreef:Toen we vorig jaar Vlekkie kregen had ze veel ontstekingen en een demodex infectie. We hebben haar dus niet laten enten. Haar enige entingen ooit waren de puppyentingen in 2007/2008.
Vandaag bij een titersessie van Tannetje geweest en Vlek hoeft zonder enting pas over 3 jaar weer getiterd te worden :daisy: Deze uitslag had ik niet verwacht.
Spike is ook weer voor 3 jaar "goedgekeurd".
Wat goed!!

Mijn dierenarts is niet echt van het titeren. Ze doet het voor ons wel. Maar ik wist dus niet dat je er voor een aantal jaar vanaf bent als de waarden hoog genoeg zijn. Xindy is dus al 3 jaar achtereen getiterd ::)
(Iemand enig idee wanneer er weer getiterd moet worden als de uitslagen positief en hoog positief zijn?)
Door El_Kato
#3322922
In principe dan weer na 3 jaar titeren zou ik denken… beetje afhankelijk van wat je da adviseert.

Vanmiddag moet ik 79,50 dacht ik afrekenen voor het titeren en vaccineren. Als je weten wat het titeren precies kost zou ik gewoon even bellen :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door