Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Does72
#3322924
Ik las net op de website diamondfauna.nl dat zij titeren zelfs niet zouden doen. Het is volgens hun niet nodig en onnodig geldklopperij. Een pup zou na zijn puppy entingen sowieso voor 7 jaar gedekt zijn. Je laat je kinderen ook niet titeren om te kijken of ze nog wel genoeg anti stoffen hebben na hun entingen.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie hierover denken?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3322928
Abiri schreef:Ik las net op de website diamondfauna.nl dat zij titeren zelfs niet zouden doen. Het is volgens hun niet nodig en onnodig geldklopperij. Een pup zou na zijn puppy entingen sowieso voor 7 jaar gedekt zijn. Je laat je kinderen ook niet titeren om te kijken of ze nog wel genoeg anti stoffen hebben na hun entingen.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie hierover denken?
Vaccinatie, antistoffen, etc is een complex verhaal wat ik ook niet zo uit m'n mouw schud.
Wat ik wel weet, op die site en op hun Facebook staan diverse adviezen waar ik me niet in kan vinden en die zelf ronduit gevaarlijk kunnen zijn. Mijn advies is dan ook die site links te laten liggen.
Eef+doggies schreef:
Wat goed!!

Mijn dierenarts is niet echt van het titeren. Ze doet het voor ons wel. Maar ik wist dus niet dat je er voor een aantal jaar vanaf bent als de waarden hoog genoeg zijn. Xindy is dus al 3 jaar achtereen getiterd ::)
(Iemand enig idee wanneer er weer getiterd moet worden als de uitslagen positief en hoog positief zijn?)
El_Kato schreef:In principe dan weer na 3 jaar titeren zou ik denken… beetje afhankelijk van wat je da adviseert.

Vanmiddag moet ik 79,50 dacht ik afrekenen voor het titeren en vaccineren. Als je weten wat het titeren precies kost zou ik gewoon even bellen :)
Op het stripje staan 3 stippen en 1 controlestip. Deze moeten afgelezen worden en dan krijg je per stip een score S0 tot S6 en in combinatie met de leeftijd en vaccinatie verleden komt de da tot een advies voor een volgende titerbepaling.
Er valt dus zo niet te zeggen wanneer je weer moet titeren.
Door El_Kato
#3322938
Maar als de da voor 3 jaar heeft afgetekend zou ik zelf na 3 jaar weer titeren. En ik begreep dat dit het geval is :) Het kan goed dat het dier langer beschermd is maar dat weet je het zeker.

Uit nieuwsschierigheid, mag ik vragen met welke adviezen je het niet eens bent? Titer dit jaar voor het eerst en heb me juist op oa de info uit de fb groep gericht.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3322948
El_Kato schreef:Maar als de da voor 3 jaar heeft afgetekend zou ik zelf na 3 jaar weer titeren. En ik begreep dat dit het geval is :) Het kan goed dat het dier langer beschermd is maar dat weet je het zeker.

Uit nieuwsschierigheid, mag ik vragen met welke adviezen je het niet eens bent? Titer dit jaar voor het eerst en heb me juist op oa de info uit de fb groep gericht.
Ik lees dat de da 3 jaar op rij voor telkens 1 jaar heeft afgetekend. Dus advies da is 1 jr.
Een andere da had de 1e keer wellicht voor 3 jaar vrijgegeven.

Ik heb t in het algemeen over de Fb waar diamondfauna achter zit. Zij geven bijvoorbeeld advies om vitamine D als supllement te geven aan de hond. Er staat ergens op BP een artikel waarom dit gevaarlijk kan zijn, nl overdosering. Verder vind ik de toonzetting van de pagina (oa dat alle da leugenaars zijn) onprofessioneel en misleidend. Er wordt van alles beweerd maar een onderbouwing ontbreekt vaak.
Door Lizzy
#3322954
Eef+doggies schreef:Wat goed!!

Mijn dierenarts is niet echt van het titeren. Ze doet het voor ons wel. Maar ik wist dus niet dat je er voor een aantal jaar vanaf bent als de waarden hoog genoeg zijn. Xindy is dus al 3 jaar achtereen getiterd ::)
(Iemand enig idee wanneer er weer getiterd moet worden als de uitslagen positief en hoog positief zijn?)
Dat hangt er vanaf wie je vraagt en waar je de titer voor nodig hebt. Ik heb geen titerstempel in de paspoorten van mijn honden nodig. Dus bij een hoge titer op volwassen leeftijd (bij 1 jaar) titer ik daarna nooit meer. Waarom zou ik?
Gebruikersavatar
Door Does72
#3323095
El_Kato schreef:In principe dan weer na 3 jaar titeren zou ik denken… beetje afhankelijk van wat je da adviseert.

Vanmiddag moet ik 79,50 dacht ik afrekenen voor het titeren en vaccineren. Als je weten wat het titeren precies kost zou ik gewoon even bellen :)
Dat is niet duur! Je had toch twee honden laten titeren? Ik bel haar ook nog wel even. Maar ben al blij verrast met deze prijs bij jou.
Door Eef+Stippels
#3323142
Lizzy schreef:Dat hangt er vanaf wie je vraagt en waar je de titer voor nodig hebt. Ik heb geen titerstempel in de paspoorten van mijn honden nodig. Dus bij een hoge titer op volwassen leeftijd (bij 1 jaar) titer ik daarna nooit meer. Waarom zou ik?
De titer is enkel voor mijzelf als bevestiging dat ze beschermd zijn.
Xindy had bij de titerbepaling in 2015 een te lage titer voor parvo, dus die heb ik bij laten zetten. In 2016 en 2017 waren alle titers positief en hoog positief.
Inmiddels vond ik een brochure van Vaccicheck, en daarin staat dat je bij deze uitslagen pas na 3 jaar weer hoeft te titeren (pag 8):
https://www.nmlhealth.com/sites/default ... hure_0.pdf
Gebruikersavatar
Door Does72
#3323428
Nou onze Zeno is getiterd. Maar wat blijkt... Hij is niet goed beschermd!! Hij heeft al zijn puppy entingen gehad, en nu met 14 maanden blijkt hij dus niet goed beschermd. Wat een schrik! Op dit moment zijn we nog met een eliminatie dieet bezig dus ik moet even wachten tot dit goed gaat, dan mag hij weer geënt worden.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3323435
Abiri schreef:Nou onze Zeno is getiterd. Maar wat blijkt... Hij is niet goed beschermd!! Hij heeft al zijn puppy entingen gehad, en nu met 14 maanden blijkt hij dus niet goed beschermd. Wat een schrik! Op dit moment zijn we nog met een eliminatie dieet bezig dus ik moet even wachten tot dit goed gaat, dan mag hij weer geënt worden.
Wat was de uitslag?
Door enya13
#3323446
zo zie je maar weer; meten is weten!
je hoort regelmatig dat puppyentingen niet aangeslagen zijn doordat de maternale antistoffen die ze via de moedermelk binnengekregen hebben de entstoffen wegvangen.
daarom wordt aangeraden steeds 4 weken na een enting te kijken of deze aangeslagen is d.m.v. titeren.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3323447
pluk schreef:Oef dat is allemaal echt laag.

Ben je nu bij die ene da in Schoorl geweest?
Nee ik ben bij een titer sessie geweest in Heemskerk van Anneke Jyoti.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3323529
enya13 schreef:zo zie je maar weer; meten is weten!
je hoort regelmatig dat puppyentingen niet aangeslagen zijn doordat de maternale antistoffen die ze via de moedermelk binnengekregen hebben de entstoffen wegvangen.
daarom wordt aangeraden steeds 4 weken na een enting te kijken of deze aangeslagen is d.m.v. titeren.
ik zou vooral aanraden om te titeren voor je ent, juist omdat je dan niet voor niks een enting laat geven
ook bij pups werkt dit prima, daarna inderdaad na 4 weken titeren om te checken of de enting aangeslagen is en dan na 1 jaar weer.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door