Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door petralita
#3311880
Ik zoek voor een kennis een vaccinatieschema voor hun pup (die waarschijnlijk niet getiterd zal worden).

Ooit heb ik een vaccinatieschema gevonden op internet voor pups. Ik bedoel niet het standaard schema (van 6,9 en 12wk).

Maar een schema dat ruimer is voor mensen die wel besluiten hun pup te enten voor de standaard ziekten, alleen wel iets voorzichtiger zijn. Daar stonden ook dingen in als lepto pas na 16wk.

Kan iemand mij helpen? Ik kan het niet meer vinden....
Door Lizzy
#3311896
Dit is het minimale vaccinatie schema van Nobivac:

7 weken Nobivac puppy DP
12 weken Nobivac Puppy DP
16 weken Nobivac Lepto
19 weken Nobivac Lepto

Is dit wat je zoekt?

Ik vind het niks trouwens, want ik zie HCC toch nog wel voor komen in NL dus ik zou voor 12 weken dus DHP gevaccineerd willen zien.
Door Lizzy
#3311926
petralita schreef:Nee dit is niet wat ik zoek, dit is het standaard schema.

Ik bedoel een alternatief schema, ik meen dat het van een dierenarts kwam?
Nee, dit is niet het standaard schema, dit is het standaard schema:

6 weken enting: Standaard worden pups op 6 weken leeftijd ingeënt tegen:
- Hondenziekte
- Parvo

8-9 weken enting: Standaard worden pups op 8-9 weken leeftijd ingeënt tegen
- Parvo
- Ziekte van Weil (Leptospirose)
- Kennelhoest

12-13 weken enting: Standaard worden pups op 12-13 weken leeftijd ingeënt tegen
- Hondenziekte
- HCC (hepatitis, leverontsteking)
- Parvo
- Ziekte van Weil (Leptospirose)

Bovenstaande alternatieve schema (dus 2 updates hierboven) heb ik gekregen van een dierenarts bij Nobivac (die ik vroeg om een minimaal ent schema).
Door enya13
#3312066
volgens mijn d.a. adviseert nobivac nu 4 weken tussen de puppyentingen te laten. te beginnen bij 7 weken [i.p.v. 6 weken]. dat spreidt toch al iets meer. en de kans op aanslaan van de vaccinatie is hoger.
ook tussen de boosters van volwassen honden trouwens. nieuwste inzichten schijnt het.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door