Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door abrikoos
#3311394
Wij hebben een Gordon setter van 2.5 jaar. Krijg alleen barf en kvv te eten en is kern gezond, als pub 1 x vlooien gehad en daarna nooit meer, ook zonder te behandelen.
Ontwormen heeft de fokker gedaan, wij maar 1 maal, spuugde de tabletten naar +/- 10 uur uit.
Ik denk dat door de lage zuurgraad in de maag er geen kans voor wormen is, ik controleer haar ontlasting regelmatig maar nooit wat gevonden.
Ook doen wij niet mee met de jaarlijkse inentingen, mijn inziens volledig overbodig. Mijn kinderen zijn ook maar eenmaal ingeënt.
gr.
Koos
Door TomsBorders
#3311395
is dit een vraag topic of wou je dit meedelen?
het is heel goed mogelijk dat ze wormen krijgen, de pH van het maagzuur speelt daar geen rol in dus dat valt wel af als theorie.
echter is het lang niet het geval dat iedere hond zomaar regelmatig wormen en/of vlooien heeft dus het kan goed dat dat bij deze hond ook nooit gebeuren zal, tijd zal het leren.
het is in ieder geval verstandig om het onderzoek uit te blijven voeren.
Door Lizzy
#3311404
abrikoos schreef:Wij hebben een Gordon setter van 2.5 jaar. Krijg alleen barf en kvv te eten en is kern gezond, als pub 1 x vlooien gehad en daarna nooit meer, ook zonder te behandelen.
Ontwormen heeft de fokker gedaan, wij maar 1 maal, spuugde de tabletten naar +/- 10 uur uit.
Ik denk dat door de lage zuurgraad in de maag er geen kans voor wormen is, ik controleer haar ontlasting regelmatig maar nooit wat gevonden.
Ook doen wij niet mee met de jaarlijkse inentingen, mijn inziens volledig overbodig. Mijn kinderen zijn ook maar eenmaal ingeënt.
gr.
Koos
Hoi Koos, je hond kan wormen hebben zonder dat je dit aan de ontlasting ziet. Wormeitjes en larfjes zijn namelijk voor het blote oog niet zichtbaar en de cyclus van de worm is dusdanig dat het bijna nooit hele wormen uitscheid via de ontlasting. Dus die vlieger gaat helaas niet op.

Als je dus echt zeker wilt zijn dat je hond geen wormen heeft, is het nuttig om eens in de zoveel tijd een mestonderzoek te laten uitvoeren. Want preventief ontwormen bestaat niet en ik weiger ook pertinent om zo maar gif in mijn hond te kiepen, zonder zeker te weten dat mijn hond wormen heeft. Het Woud is goed in het uitvoeren van mestonderzoeken: http://wormbestrijding.nl/. Ideaal, je hoeft er niet voor langs je dierenarts, je kunt dit gewoon zelf bestellen en opsturen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door