Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3312561
src_esther schreef:Hier staat een bramenstruik en ik heb daar slakken van de bramen zien snoepen...
En dan moeten er in de buurt ook nog eens vossen rondlopen.

Maar goed, ik heb me dit jaar pimpelpaars gegeten aan bramen en geen slak gezien. Dus da's ook niet overal hetzelfde kennelijk....
#3312659
Lizzy schreef:En dan moeten er in de buurt ook nog eens vossen rondlopen.

Maar goed, ik heb me dit jaar pimpelpaars gegeten aan bramen en geen slak gezien. Dus da's ook niet overal hetzelfde kennelijk....
De bramen hingen op de grond, zal daar wel mee te maken hebben. De slakken waren van die dikke vieze Gewone/Zwarte/Spaanse wegslakken. Als je die met blote handen aanraakt, kun wassen wat je wilt, het slijm gaat niet weg, gatver...
#3314290
Het stikt hier van de vossen; ik zie ze hier soms gewoon door de straat wandelen! :o

Maar het is dus niet zo dat ik het bramen eten moet gaan verbieden, omdat ze puur van de bramen wormen kunnen krijgen.
Dan moet er een combi zijn van vossen, slakken en bramen? Wat dan ook net zo goed gras zou kunnen zijn?

Dus, kort gezegd; woon ik aan de verkeerde kant van Nederland! :cool:

Het gaat eigenlijk heel goed met Harry!!! Sinds lange tijd speelt hij binnen weer met de andere honden en hij kijkt heel anders uit z'n ogen.
Alsof hij de hele wereld aan kan. We zijn er nog niet, maar we zijn wel goed op weg.
Begin volgende week krijgt hij de 2x keer druppels, en in oktober laat ik zijn ontlasting weer checken.

Ik heb Joy haar ontlasting opgestuurd naar 't Woud; goed nieuws! Helemaal niks gevonden!!! :D :D
Wat er toch ook gelijk wel voor zorgt dat ik me alsnog zorgen maak, want dan moet er dus iets anders met oma Joy aan de hand zijn.
Ze loopt slecht en heeft eigenlijk nergens meer zin in. Ze is 12. Volgende week maar naar de dierenarts.
Kan ik gelijk zeggen dat ze in ieder geval geen wormen heeft, dat is uitgesloten!

Die van Zuko stuur ik volgende week op. En dit blijf ik doen zo om de maand of 3 a 4.
#3314305
Joyce1985 schreef:Het stikt hier van de vossen; ik zie ze hier soms gewoon door de straat wandelen! :o

Maar het is dus niet zo dat ik het bramen eten moet gaan verbieden, omdat ze puur van de bramen wormen kunnen krijgen.
Dan moet er een combi zijn van vossen, slakken en bramen? Wat dan ook net zo goed gras zou kunnen zijn?
Hier lopen de vossen door het bos en ik zie ze regelmatig. Zeker in de winter.
Ja, ik ga het ze hier niet verbieden. Ze eten ook gras, dat mag dan ook niet. Nou, no way dat ik het voor mekaar krijg dat ze stoppen met snacken. Ja, als ik ze een muilkorf om doe misschien. En dat ga ik dus niet doen. Je moet het ook zo zien: mijn dierenarts is al heel lang dierenarts in deze regio (Zoetermeer) en Linga is zijn eerste hartworm patiënt. Daarmee wil ik het niet bagatelliseren maar ik ben inmiddels zover dat ik er ook niet meer van in paniek schiet.
Dus, kort gezegd; woon ik aan de verkeerde kant van Nederland! :cool:
Yup :biggrin2:
Het gaat eigenlijk heel goed met Harry!!! Sinds lange tijd speelt hij binnen weer met de andere honden en hij kijkt heel anders uit z'n ogen.
Alsof hij de hele wereld aan kan. We zijn er nog niet, maar we zijn wel goed op weg.
Begin volgende week krijgt hij de 2x keer druppels, en in oktober laat ik zijn ontlasting weer checken.
Geweldig! Dat is echt goed nieuws!
Ik heb Joy haar ontlasting opgestuurd naar 't Woud; goed nieuws! Helemaal niks gevonden!!! :D :D
Wat er toch ook gelijk wel voor zorgt dat ik me alsnog zorgen maak, want dan moet er dus iets anders met oma Joy aan de hand zijn.
Ze loopt slecht en heeft eigenlijk nergens meer zin in. Ze is 12. Volgende week maar naar de dierenarts.
Kan ik gelijk zeggen dat ze in ieder geval geen wormen heeft, dat is uitgesloten!

Die van Zuko stuur ik volgende week op. En dit blijf ik doen zo om de maand of 3 a 4.
Dat is in ieder geval een belangrijke om van je lijstje mogelijke oorzaken af te vinken. Nou weet ik niet hoe vaak je ontlasting op hebt gestuurd maar 1 x ontlasting opsturen zegt helaas bij hartworm niet zoveel omdat de wormen intermitterend uitscheiden.
#3316431
Ik ben weer lekker snel met reageren, sorry :-[

Met Harry gaat het echt super!! Hij is weer helemaal zichzelf ::) ::) :P
Echt heel fijn!!! Ik dacht hem echt kwijt te raken, sjonge wat was hij ineens slecht en oud.
Maar hij is weer als een jonge god, met energie voor 20. Zo ken ik hem weer! :-*

Het buiten snacken verbieden, zie ik inderdaad ook niet zitten. Dat kan hier ook alleen met een muilkorf.

Ik heb voor Joy inderdaad maar van 1 dag ontlasting opgevangen. Er stond in het foldertje dat het niet uit maakte of je van 1 dag of van 3 dagen ontlasting zou insturen, omdat ze de ervaring hebben dat de uitslag hetzelfde zal zijn. Zoiets.
Eind oktober moet ik Harry zijn ontlasting weer laten checken, dan zal ik het voor de zekerheid gewoon van 3 dagen doen.

Hoe het met Joy gaat is helaas een ander verhaal :'( :'(
Hoort ook eigenlijk niet in dit topic thuis, dus ik zal het even kort houden.
Er is zoveel mis, dat ik voor nu even heb gevraagd om pijnstillers zodat ze in ieder geval de artrose in haar voorpoten niet voelt.
Tenminste, dat was mijn bedoeling, ze loopt ondanks de pijnstillers nog steeds heel slecht. Ik kijk het nog even aan paar dagen aan, ik weet niet of dat tijd nodig heeft voor het iets doet eigenlijk.
Kort gezegd is het de vraag; wil ik haar alle onderzoeken aan doen en alle ellende daarna (wat nog niet eens alle klachten op lost), of kies ik voor haar verdiende rust... :'(
Ik heb eind oktober nog een weekendje Duitsland geboekt, ik hoop dat ze nog 1x mee kan.. :-* :-* :-* :-* :-*
#3316719
Lizzy schreef:Fijn dat het met Harry goed gaat! Dat is top!

Ja en Joy is natuurlijk een ramp :'( . Hoe oud is Joy nu...? Veel sterkte :-*
Ja ik ben echt super blij, Harry is weer een blije peer! :-*

Dankje! :-*
Joy wordt in maart 13. Nog niet super oud, maar ook niet meer de jongste.
Helaas is artrose niet haar enige probleem. Er is 2 weken geleden een röntgenfoto gemaakt van haar longen en buik, en er is bloed geprikt.
Haar longen zijn goed. Wel heeft ze een vergroot hart en vergrootte lever.
Uit het bloedonderzoek kwam naar voren dat ze waarschijnlijk ook de ziekte van Cushing heeft. Dat dacht ik al, want ze werd ineens heel kaal :'( .
Nu zou er dan urineonderzoek gedaan moeten worden, om er zeker van te zijn dat ze Cushing heeft en daarna moet dan nog gekeken worden of het in haar koppie zit of haar buik. Ik hoop dat ik het allemaal goed vertel zo, het was heel veel onverwachte informatie in 1x.
Maar dit alles, samen met de melkkliertumoren en een waarschijnlijk kwaadaardige tumor op haar rug, weet ik echt niet of ik haar er een plezier mee zal doen om nog verder aan haar te rommelen :'(
Kaela schreef:Pijnstilling bij artrose is best heel moeilijk. Niet elke pijnstiller werkt voor elke hond. Dus als deze pijnstiller, in deze dosering niet helpt, zou het proberen van een andere misschien nog een idee kunnen zijn.

Sterkte!
Dankje! Dat wist ik niet. Ik kijk het nog een paar dagen aan, daarna zal ik die dierenarts even bellen voor een andere dosis, of voor een andere pijnstiller.
#3316721
Joyce1985 schreef:Ja ik ben echt super blij, Harry is weer een blije peer! :-*

Dankje! :-*
Joy wordt in maart 13. Nog niet super oud, maar ook niet meer de jongste.
Helaas is artrose niet haar enige probleem. Er is 2 weken geleden een röntgenfoto gemaakt van haar longen en buik, en er is bloed geprikt.
Haar longen zijn goed. Wel heeft ze een vergroot hart en vergrootte lever.
Uit het bloedonderzoek kwam naar voren dat ze waarschijnlijk ook de ziekte van Cushing heeft. Dat dacht ik al, want ze werd ineens heel kaal :'( .
Nu zou er dan urineonderzoek gedaan moeten worden, om er zeker van te zijn dat ze Cushing heeft en daarna moet dan nog gekeken worden of het in haar koppie zit of haar buik. Ik hoop dat ik het allemaal goed vertel zo, het was heel veel onverwachte informatie in 1x.
Maar dit alles, samen met de melkkliertumoren en een waarschijnlijk kwaadaardige tumor op haar rug, weet ik echt niet of ik haar er een plezier mee zal doen om nog verder aan haar te rommelen :'(
Ai..... Dit zijn wel veel gezondheidsproblemen :-\ . Ik vrees dat je inderdaad weinig andere keus hebt dan na te denken over wat nog eerlijk is tegenover haar en dat je de gezondheidsproblemen wel bij elkaar op moet gaan tellen :'(

Heel veel sterkte. Ik hoop dat je nog een tijdje van haar kunt genieten :-*
#3319585
pearlsofpassion schreef:Bij testen met de Baermann techniek, hoe lang laten jullie dan staan? En weet iemand of het kwaad kan om het langer dan 24u te laten staan? Gaan de larven dan dood oid?
Ik laat het meestal ongeveer 20 uur staan. Dat komt toevallig zo uit. 's-Ochtends raap ik een monster en zet dat rond een uur 11 klaar. De andere dag kijk ik dan rond een uur of 7 's-ochtends.
Ik dacht dat tussen de 18 en 24 uur de beste tijd was, dus hou dat altijd aan. Wat er precies gebeurt als je het langer laat staan heb ik geen idee van, zover reikt mijn kennis niet. Maar Tomsborders weet dat ongetwijfeld wel.
#3319586
pearlsofpassion schreef:Bij testen met de Baermann techniek, hoe lang laten jullie dan staan? En weet iemand of het kwaad kan om het langer dan 24u te laten staan? Gaan de larven dan dood oid?
Hoi,
Bij de Baermann is het advies om het maximaal 24 uur te laten staan omdat uit eventueel andere eitjes (bijvoorbeeld van rondwormen of wat dan ook) na 24 uur ook larfjes kunnen groeien dus dan zijn de larfjes die je ziet in je sample mogelijk niet van de Franse Hartworm afkomstig maar van een veel onschuldigere worm. (i.e. een vals positief resultaat). Omdat het moeilijk is grote verschillen tussen de FH larven en andere larven aan te tonen is het dus beter de monsters 18 tot 24 uur te laten staan (minimaal 18 uur zodat het voldoende migratie tijd heeft door het zeefje, maximaal 24 uur vanwege voorgenoemde).
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door