Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3351181
Lizzy schreef:Het Woud doet de hartwormtest volgende BAERMANN methode. En omdat de worm intermitterend uitscheid is de test van 1 keer ontlasting onderzoek niet betrouwbaar. Je "moet" van 3 dagen achtereen mest insturen. En dat is zeer betrouwbaar.

Dat is ook waarom ik zelf ben gaan testen. Ik heb vier honden, 3 maal per jaar testen, 3 dagen ontlasting achter elkaar, ik geloof dat ik €1000 kwijt was. En toen Linga besmet bleek met de hartworm, zag ik dat echt wel hoor :-X

Zie m'n filmpje:

Hoe lang na besmetting krijgt de hond klachten ? Je zegt ik zag het wel aan de hond, maar je wilt eigenlijk dat je de besmetting weet voordat de hond klachten heeft zodat je het tijdig kan bestrijden. (Er is pas een golden van 10 maanden overleden aan hartworm, dus dan schrik je wel, diagnose kwam het weekend dat de hond overleed, dus te laat)
#3351259
elvira.kloek schreef:Hoe lang na besmetting krijgt de hond klachten ? Je zegt ik zag het wel aan de hond, maar je wilt eigenlijk dat je de besmetting weet voordat de hond klachten heeft zodat je het tijdig kan bestrijden. (Er is pas een golden van 10 maanden overleden aan hartworm, dus dan schrik je wel, diagnose kwam het weekend dat de hond overleed, dus te laat)
Dat is helaas niet te zeggen, dit is voor iedere hond anders (en ook afhankelijk van het immuunsysteem van de hond, de ernst van de besmetting, etc). Maar daarom pleit ik er dan ook voor om preventief mest-onderzoek te (laten) doen, zeker als je in een gebied woont waar de Franse hartworm voor komt (zoals Zoetermeer/Den Haag, maar ook Almere, Drenthe, etc) en zeker als je hond gedrag vertoont dat de kans op besmetting vergroot.
#3355313
Ik kreeg vandaag de mest onderzoeken terug van mijn 3-tal.

Geen Franse Hartworm! :groupwave2:
Ik was er wel weer bang voor bij Harry, eerlijk gezegd. Hij hijgt zo snel en ik hoorde 'm af en toe weer zo hoesten.
Gelukkig is het in ieder geval niet door de hartworm.

Vito heeft allemaal minnetjes, dus die heeft helemaal geen wormen. Hoera! :D :D
Zuko heeft 1 plusje bij Coccidieen. Advies; binnen een week behandelen met Procox.
Harry heeft; 2 plusjes bij Spoelworm, 1 plusje bij Haakworm en 2 plusjes bij Coccidieen. Advies; binnen een week behandelen met Procox.

Gek toch, dat Zuko en Harry hetzelfde advies krijgen?
Ik was eigenlijk van plan bij Zuko niks te doen, maar wat adviseren jullie bij Harry? :-[
#3355328
Joyce1985 schreef:Ik kreeg vandaag de mest onderzoeken terug van mijn 3-tal.

Geen Franse Hartworm! :groupwave2:
Ik was er wel weer bang voor bij Harry, eerlijk gezegd. Hij hijgt zo snel en ik hoorde 'm af en toe weer zo hoesten.
Gelukkig is het in ieder geval niet door de hartworm.

Vito heeft allemaal minnetjes, dus die heeft helemaal geen wormen. Hoera! :D :D
Zuko heeft 1 plusje bij Coccidieen. Advies; binnen een week behandelen met Procox.
Harry heeft; 2 plusjes bij Spoelworm, 1 plusje bij Haakworm en 2 plusjes bij Coccidieen. Advies; binnen een week behandelen met Procox.

Gek toch, dat Zuko en Harry hetzelfde advies krijgen?
Ik was eigenlijk van plan bij Zuko niks te doen, maar wat adviseren jullie bij Harry? :-[
Niets. Dikke kans dat het een passage is. Dus gewoon over een paar weken opnieuw testen. En voordat je mest in gaat sturen je hond niks maar dan ook niks van straat laten eten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door