Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Mijnkleinehondjes
#3307982
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer ;) Mijn hondjes moeten binnenkort paar weken naar de oppas en deze wilt wel dat hondjes gevaccineerd zijn. Kennelhoest is niet verplicht en deze doe ik ook niet. Nu zit ik te twijfelen om ze laten enten of te laten titeren.

Ze hebben 3 jaar geleden de grote cocktail enting gehad en ik heb begrepen dat de ziekte van Weil wel jaarlijks gegeven moet worden en dat ze daar niet op kunnen titeren. De andere; parvo, leverziekte, hondeziekte wel.

Is het zo dat als er gaten in het inentingsschema zit, dat de "gewone" dierenartsen dan meerdere entingen geven? Ik heb ze niet ieder jaar de grote cocktail laten geven en mijn dierenarts adviseert deze jaarlijks te geven maar ik ben er inmiddels achter dat het 3 jaar werkt.

Mijn hondje is nogal angstig met bloedprikken en ik zie daar ook tegenop. Halen ze het bloed uit de nek of pootje? En ik heb begrepen dat ze maar 1 druppel nodig hebben?

En als na het titeren alsnog entingen gegeven moeten worden, doen ze dat dan meteen na het titeren?

Zijn er ook losse entingen?

Alvast bedankt! :)
Laatst gewijzigd door Mijnkleinehondjes op vr 27 sep 2019, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mijnkleinehondjes
#3307984
Yvonne K schreef:Ik heb goede ervaringen met Hanneke de Vries in Houten.
oke bedankt, ik ga ook even kijken naar de prijzen van Hanneke de Vries. De kosten zijn voor mij ook belangrijk.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3307989
Mijnkleinehondjes schreef:Hallo allemaal,

Hier ben ik weer ;) Mijn hondjes moeten binnenkort paar weken naar de oppas en deze wilt wel dat hondjes gevaccineerd zijn. Kennelhoest is niet verplicht en deze doe ik ook niet. Nu zit ik te twijfelen om ze laten enten of te laten titeren.

Ze hebben 3 jaar geleden de grote cocktail enting gehad en ik heb begrepen dat de ziekte van Weil wel jaarlijks gegeven moet worden en dat ze daar niet op kunnen titeren. De andere; parvo, leverziekte, hondeziekte wel.

Is het zo dat als er gaten in het inentingsschema zit, dat de "gewone" dierenartsen dan meerdere entingen geven? Ik heb ze niet ieder jaar de grote cocktail laten geven en mijn dierenarts adviseert deze jaarlijks te geven maar ik ben er inmiddels achter dat het 3 jaar werkt.

Ik woon in de regio Utrecht en ik zit te denken om naar Brenda Ooms te gaan in den Haag? Heeft iemand ervaring met haar? Of heeft iemand ook goede ervaring met iemand die in de regio Utrecht zit?

Mijn hondje is nogal angstig met bloedprikken en ik zie daar ook tegenop. Halen ze het bloed uit de nek of pootje? En ik heb begrepen dat ze maar 1 druppel nodig hebben?

En als na het titeren alsnog entingen gegeven moeten worden, doen ze dat dan meteen na het titeren?

Zijn er ook losse entingen?

Alvast bedankt! :)
Wordt Weil verplicht door de oppas? Want die zou ik dus echt niet geven alleen omdat de oppas dat wenst.

Brenda is mijn da, ik heb zeer goede ervaringen met haar. In De Bilt zit Den Hoek, daar kun je ook laten titeren https://www.holistischdierenarts.nl/vac ... nd-en-kat/. Persoonlijk heb ik geen ervaring met hen.
Brenda haalt het bloed uit het pootje. Dit is doorgaans zo gepiept. Scheren en zo is niet nodig.

Indien nodig kun je daarna direct laten enten.
Door Mijnkleinehondjes
#3308048
Hetty_ schreef:Bij Hanneke betaal je €45,- ;)
Bedankt. Bij Brenda dacht ik 57 euro per hond (voor 2 honden)
Maar ze titeren allemaal op parvo, hondenziekte, HCC? Sorry voor de vragen. Weil geven ze altijd standaard elk jaar? Of kijken ze naar de situatie van de hond. Ik bedoel is het voldoende bewijs als bv Brenda Ooms zegt dat mijn hond geen inenting tegen Weil nodig heeft vanwege hij nooit zwemt.
Laatst gewijzigd door Mijnkleinehondjes op vr 27 sep 2019, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mijnkleinehondjes
#3308050
pluk schreef:Wordt Weil verplicht door de oppas? Want die zou ik dus echt niet geven alleen omdat de oppas dat wenst.

Brenda is mijn da, ik heb zeer goede ervaringen met haar. In De Bilt zit Den Hoek, daar kun je ook laten titeren https://www.holistischdierenarts.nl/vac ... nd-en-kat/. Persoonlijk heb ik geen ervaring met hen.
Brenda haalt het bloed uit het pootje. Dit is doorgaans zo gepiept. Scheren en zo is niet nodig.

Indien nodig kun je daarna direct laten enten.
Bedankt voor de info.
Ik weet het niet maar ze ziet wel graag gevaccineerde hondjes. Hebben ze veel bloed nodig? Ik ben niet zo`n fan om bloed uit het nekje te halen. Mag je je voorkeur geven? Of haalt zij het standaard uit een pootje?

Geeft ze dan losse entingen of geeft ze dan alsnog de grote cocktail enting?
Door Mijnkleinehondjes
#3308051
Mijnkleinehondjes schreef:Bedankt voor de info.
Ik weet het niet maar ze ziet wel graag gevaccineerde hondjes. Hebben ze veel bloed nodig? Ik ben niet zo`n fan om bloed uit het nekje te halen. Mag je je voorkeur geven? Of haalt zij het standaard uit een pootje?

Geeft ze dan losse entingen of geeft ze dan alsnog de grote cocktail enting?
Mijn excuus voor de vele vragen..
Gebruikersavatar
Door pluk
#3308052
Mijnkleinehondjes schreef:Bedankt. Bij Brenda dacht ik 57 euro per hond (voor 2 honden)
Maar ze titeren allemaal op parvo, hondenziekte, HCC? Sorry voor de vragen. Weil geven altijd standaard elk jaar? Of kijken ze naar de situatie van de hond. Ik bedoel is het voldoende bewijs als bv Brenda Ooms zegt dat mijn hond geen inenting tegen Weil nodig heeft vanwege hij nooit zwemt.
Titeren is inderdaad die drie ziektes.

Als je Weil (Lepto) wil geven dan moet je dit jaarlijks enten, hiervoor kun je niet titeren. De eerste keer moet je trouwens 2x enten.
Je zult zelf moeten bepalen of je Weil wil enten ja of nee. Brenda kan je hier misschien in adviseren, maar je zult zelf de risico's moeten afwegen. In dit topic kun je ieders reden lezen om wel of niet te enten voor Weil. viewtopic.php?f=10&t=123614
Voor wie of wat heb je bewijs nodig? Als je niet wil enten is dat jouw keus.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3308053
Mijnkleinehondjes schreef:Bedankt voor de info.
Ik weet het niet maar ze ziet wel graag gevaccineerde hondjes. Hebben ze veel bloed nodig? Ik ben niet zo`n fan om bloed uit het nekje te halen. Mag je je voorkeur geven? Of haalt zij het standaard uit een pootje?

Geeft ze dan losse entingen of geeft ze dan alsnog de grote cocktail enting?
Dat ze wil dat een hond beschermd is voor bijv Parvo kan ik me voorstellen.
De hoeveelheid bloed stelt echt niks voor, een paar druppeltjes hooguit.
Bij mijn hondje haalt ze t uit het pootje, ze bind dat even af zodat de aders duidelijker worden en prikt dan. Ds als je aangeeft dat je het pootje wil zal dat geen probleem zijn denk ik.
Door Mijnkleinehondjes
#3308054
pluk schreef:Dat ze wil dat een hond beschermd is voor bijv Parvo kan ik me voorstellen.
De hoeveelheid bloed stelt echt niks voor, een paar druppeltjes hooguit.
Bij mijn hondje haalt ze t uit het pootje, ze bind dat even af zodat de aders duidelijker worden en prikt dan. Ds als je aangeeft dat je het pootje wil zal dat geen probleem zijn denk ik.
Ik heb 1 hondje en die is super kleinzerig. Ik zie daar wel tegen op. Aan de andere kant een enting geeft ook een prik. Hij kan echt krijsen van angst. Hij is ook gevoelig lichamelijk. Andere is minder bang.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3308059
Mijnkleinehondjes schreef:Ik heb 1 hondje en die is super kleinzerig. Ik zie daar wel tegen op. Aan de andere kant een enting geeft ook een prik. Hij kan echt krijsen van angst. Hij is ook gevoelig lichamelijk. Andere is minder bang.
Tja, ik ben dan toch echt een hardvochtig baasje denk ik....
Vasthouden, bloed eruit, snoepje er in
Het is echt binnen 1-2 minuten gepiept.
Door enya13
#3308062
ik heb mijn hond laten titeren in de kliniek naast het welland college in houten. kosten; 41 euro.
bloed is uit poot gehaald. half uurtje wachten en je hebt de uitslag. hondenziekte/parvo kan apart geent worden. de leverziekte helaas niet.
weil en kennelhoest doe ik niet.
het teststaafje wordt in je entboekje/paspoort geplakt en is officieel erkend.
ik vond het een fijne kliniek. je kunt online een afspraak maken voor een bepaalde tijd. je bent dan de enige, dus geen stress van wachtkamers e.d.
Door fransbulletje
#3308116
Op facebook is een hele fijne groep met veel info over titeren.
Titeren met VacciCheck heet de groep en daar staat ook een lijst met dierenartsen die titeren volgens de laatste richtlijnen.
Je kunt daar al je vragen stellen en heel veel info vinden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door