Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Mijnkleinehondjes
#3308193
enya13 schreef:ik heb mijn hond laten titeren in de kliniek naast het welland college in houten. kosten; 41 euro.
bloed is uit poot gehaald. half uurtje wachten en je hebt de uitslag. hondenziekte/parvo kan apart geent worden. de leverziekte helaas niet.
weil en kennelhoest doe ik niet.
het teststaafje wordt in je entboekje/paspoort geplakt en is officieel erkend.
ik vond het een fijne kliniek. je kunt online een afspraak maken voor een bepaalde tijd. je bent dan de enige, dus geen stress van wachtkamers e.d.
Bedankt voor de uitleg? Kan iemand anders zien dat er niet gevaccineerd is tegen weil in het boekje?
Door Mijnkleinehondjes
#3308195
fransbulletje schreef:Op facebook is een hele fijne groep met veel info over titeren.
Titeren met VacciCheck heet de groep en daar staat ook een lijst met dierenartsen die titeren volgens de laatste richtlijnen.
Je kunt daar al je vragen stellen en heel veel info vinden.
ik zal daar deze dagen eens gaan kijken.
Door enya13
#3308207
Mijnkleinehondjes schreef:Bedankt voor de uitleg? Kan iemand anders zien dat er niet gevaccineerd is tegen weil in het boekje?
een oppas zal echt niet moeilijk doen als er niet voor weil geent is. het enige dat echt belangrijk is dezer dagen is parvo.
als jouw oppas zo'n zeur is zou ik naar een ander omkijken.
je honden vol gif spuiten voor een paar weekjes logeren zou ik voor bedanken.
http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... -gebruiken.
alles wat geent of getiterd is komt in het paspoort, wat niet geent is, wordt dus niet afgetekend, logisch toch?
Door Mijnkleinehondjes
#3308257
enya13 schreef:een oppas zal echt niet moeilijk doen als er niet voor weil geent is. het enige dat echt belangrijk is dezer dagen is parvo.
als jouw oppas zo'n zeur is zou ik naar een ander omkijken.
je honden vol gif spuiten voor een paar weekjes logeren zou ik voor bedanken.
http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... -gebruiken.
alles wat geent of getiterd is komt in het paspoort, wat niet geent is, wordt dus niet afgetekend, logisch toch?
Bedankt trouwens voor de tip. Heerst er parvo? Omdat ik er meerdere over hoor.
Door Mijnkleinehondjes
#3308273
Ik zit mij nu te verdiepen of ik mijn hondjes laat inenten tegen Weil. Ik heb het een en ander gelezen hier, wie wel en waarom en wie niet en reden. Mijn hondjes zwemmen nooit, drinken nooit slootwater of uit plassen water. Ze komen weleens in contact met dode ratten/waterkipjes (als ik het niet zie willen ze er weleens aan snuffelen maar dat komt heel weinig voor)

Wel zwemmen er hier veel honden uit de buurt in de sloten (sommige wel gevaccineerd en sommige niet), ik lees als deze honden het wel hebben dat mijn honden via hun wel kunnen krijgen? Maar dit is dan het enige risico. Ik ben er nog niet over uit.
Door Mijnkleinehondjes
#3308275
enya13 schreef:ik heb mijn hond laten titeren in de kliniek naast het welland college in houten. kosten; 41 euro.
bloed is uit poot gehaald. half uurtje wachten en je hebt de uitslag. hondenziekte/parvo kan apart geent worden. de leverziekte helaas niet.
weil en kennelhoest doe ik niet.
het teststaafje wordt in je entboekje/paspoort geplakt en is officieel erkend.
ik vond het een fijne kliniek. je kunt online een afspraak maken voor een bepaalde tijd. je bent dan de enige, dus geen stress van wachtkamers e.d.
Stel dat er onvoldoende bescherming is tegen leverziekte, betekent het dan dat ze alsnog de grote cocktail enting moeten krijgen, ook al zijn ze nog voldoende beschermd tegen hondenziekte en parvo?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3308300
Mijnkleinehondjes schreef:Bedankt trouwens voor de tip. Heerst er parvo? Omdat ik er meerdere over hoor.
Ik geloof niet dat parvo 'heerst'. Er komt wel zo nu en dan een uitbraak voor en het is erg besmettelijk.
Mijnkleinehondjes schreef:Ik zit mij nu te verdiepen of ik mijn hondjes laat inenten tegen Weil. Ik heb het een en ander gelezen hier, wie wel en waarom en wie niet en reden. Mijn hondjes zwemmen nooit, drinken nooit slootwater of uit plassen water. Ze komen weleens in contact met dode ratten/waterkipjes (als ik het niet zie willen ze er weleens aan snuffelen maar dat komt heel weinig voor)

Wel zwemmen er hier veel honden uit de buurt in de sloten (sommige wel gevaccineerd en sommige niet), ik lees als deze honden het wel hebben dat mijn honden via hun wel kunnen krijgen? Maar dit is dan het enige risico. Ik ben er nog niet over uit.
als jouw hond bijvoorbeeld de plas van een andere hond oplikt en die is besmet dan kan jouw hond ook besmet raken. Maar de enting is niet zalig makend. Ook met enting kan je hond ziek worden, geen enkele enting werkt namelijk voor 100%. Daarnaast werkt de enting niet tegen alle varianten van de leptospirose.
Mijnkleinehondjes schreef:
Stel dat er onvoldoende bescherming is tegen leverziekte, betekent het dan dat ze alsnog de grote cocktail enting moeten krijgen, ook al zijn ze nog voldoende beschermd tegen hondenziekte en parvo?
sowieso nooit de grote cocktail. Stel er is onvoldoende bescherming tegen leverziekte dan zal de da waarschijnlijk de DHP-enting adviseren.
Mijnkleinehondjes schreef:Wat een vragen; heeft iemand ervaring met dierenarts Laak in Amersfoort?
geen ervaring. Deze dierenarts staat in ieder geval niet op de lijst met dierenartsen die volgens de nieuwste inzichten titeren(althans zoals verzameld op de eerder genoemde Facebook groep). Dierenkliniek Chiara in Barneveld staat wel op deze lijst (net als Den Hoek die ik eerder noemde). Mocht je Weil/Lepto niet willen enten dan raad ik je aan dit zeer duidelijk aan te geven. Zowel Laak als Chiara bevelen deze namelijk wel jaarlijks aan.
Door Mijnkleinehondjes
#3308304
Mijnkleinehondjes schreef:Hallo Pluk,

Ik heb deze dierenarts waarschijnlijk van een andere lijst. Ik zie ook een dierenarts in Ysselstein; Cato. Iemand ervaring hiermee?
Op die facebookgroep staat Cato wel bij en is voor mij zeer handig. Ik moet daar toch binnenkort wezen. Helaas is Brenda Ooms op vakantie tot 31 juli.

Weil laat ik denk ik wel zitten en kennelhoest ook.
Door Mijnkleinehondjes
#3308383
fransbulletje schreef:Op facebook is een hele fijne groep met veel info over titeren.
Titeren met VacciCheck heet de groep en daar staat ook een lijst met dierenartsen die titeren volgens de laatste richtlijnen.
Je kunt daar al je vragen stellen en heel veel info vinden.
Maar je mag niet vragen of mensen ervaring hebben met een kliniek?
Door Mijnkleinehondjes
#3308392
Een dierenarts hier in de buurt doet het ook maar als je kijkt op hun website dan staat het er niet bij. Deze dierenarts staat ook niet op de lijst van dierenartsen die titeren. Zouden jullie naar deze dierenarts gaan?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door