Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door fransbulletje
#3308400
Mijnkleinehondjes schreef:Een dierenarts hier in de buurt doet het ook maar als je kijkt op hun website dan staat het er niet bij. Deze dierenarts staat ook niet op de lijst van dierenartsen die titeren. Zouden jullie naar deze dierenarts gaan?
De dierenartsen op de lijst titeren volgens de laatste richtlijnen.
Mijn homeopatische dierenarts staat ook niet op de lijst en titert wel maar zij tekent maar voor 1 jaar af omdat ze aangeeft er niet voldoende ervaring mee te hebben.
Vorig jaar is Oliver daar getiterd, voor 1 jaar afgetekend.
Maand geleden is hij weer getiterd, uitslag titer hetzelfde maar nu voor 3,5 jaar afgetekend door een ervaren dierenarts en zij staat op de lijst.
Door Mijnkleinehondjes
#3308458
Hoi, ik heb na lang wikken en wegen besluiten om maar naar Brenda Ooms te gaan. Ik zag door de bomen het bos niet meer en haar naam lees ik hier regelmatig terug samen met Tannetje. Dierenkliniek hier in buurt doet het ook maar daar moet ik na een jaar weer terug komen voor een volgende bepaling standaard. Ik heb een beetje het idee maar ik kan het mis hebben hoor dat alle dierenartsen dit wel willen doen maar de vraag of ze het echt goed doen, ook qua advies heb ik mijn twijfels over. Ik wil niet betweterig overkomen, zo ervaar ik het.

Brenda Oom is helaas wel tot 30 juli niet aanwezig, ik hoop dat ze voor 14 augustus tijd heeft. Stel dat ze toch entingen nodig hebben dan moeten die toch minimaal 3 weken voor een vakantie gegeven worden?

Laatste vraag mijn excuus.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3308461
Mijnkleinehondjes schreef:Hoi, ik heb na lang wikken en wegen besluiten om maar naar Brenda Ooms te gaan. Ik zag door de bomen het bos niet meer en haar naam lees ik hier regelmatig terug samen met Tannetje. Dierenkliniek hier in buurt doet het ook maar daar moet ik na een jaar weer terug komen voor een volgende bepaling standaard. Ik heb een beetje het idee maar ik kan het mis hebben hoor dat alle dierenartsen dit wel willen doen maar de vraag of ze het echt goed doen, ook qua advies heb ik mijn twijfels over. Ik wil niet betweterig overkomen, zo ervaar ik het.

Brenda Oom is helaas wel tot 30 juli niet aanwezig, ik hoop dat ze voor 14 augustus tijd heeft. Stel dat ze toch entingen nodig hebben dan moeten die toch minimaal 3 weken voor een vakantie gegeven worden?

Laatste vraag mijn excuus.
Die 3 weken, of 21 dagen, geldt voor de rabiës enting. Deze is alleen nodig als de honden naar het buitenland gaan.

Goede keus om naar Brenda te gaan. Ik verwacht dat ze wel plek heeft hoor. Hou er wel rekening mee dat je betaald moet parkeren bij haar en dat je soms lastig een plekje kan vinden om te parkeren. Nou zal dat in de vakantie wel meevallen, maar wat extra tijdsmarge is wel handig.

Mijn indruk is ook dat veel dieren artsen bieden t aan omdat er vraag naar is, niet omdat ze er nu zelf zo achter staan.
Door Mijnkleinehondjes
#3308463
Geweldig bedankt voor reactie. Dan ben ik gerust gesteld. Rabiës enting hoeft toch niet. Ik ga met het openbaar vervoer en maak er dan een gezellig dagje strand van met mijn honden.
Door Mijnkleinehondjes
#3308464
Mijn ervaring zowel vandaag als van gisteren na lang intensief zoeken, is als dierenartsen het niet aanbieden in de prijzenlijst ze er niet achter staan maar het wel willen doen. Hun rekenen vaak ook consult kosten. Misschien een tip voor anderen die een adres zoeken. Heb ik het niet voor niets gedaan hahaha.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3308480
Mijnkleinehondjes schreef:Geweldig bedankt voor reactie. Dan ben ik gerust gesteld. Rabiës enting hoeft toch niet. Ik ga met het openbaar vervoer en maak er dan een gezellig dagje strand van met mijn honden.
Goed idee!
Let er wel even op waar ze wel en niet het strand op mogen http://strand-denhaag.nl/overzicht/honden
Door Hetty_
#3308495
enya13 schreef:ik heb mijn hond laten titeren in de kliniek naast het welland college in houten. kosten; 41 euro.
bloed is uit poot gehaald. half uurtje wachten en je hebt de uitslag. hondenziekte/parvo kan apart geent worden. de leverziekte helaas niet.
weil en kennelhoest doe ik niet.
het teststaafje wordt in je entboekje/paspoort geplakt en is officieel erkend.
ik vond het een fijne kliniek. je kunt online een afspraak maken voor een bepaalde tijd. je bent dan de enige, dus geen stress van wachtkamers e.d.
Dan ben je bij Hanneke de Vries geweest ;)
Ze is idd een heel fijne dierenarts.

Ze vraagt nu € 45,- voor het titeren.
Door Hetty_
#3308500
Mijnkleinehondjes schreef:Mijn ervaring zowel vandaag als van gisteren na lang intensief zoeken, is als dierenartsen het niet aanbieden in de prijzenlijst ze er niet achter staan maar het wel willen doen. Hun rekenen vaak ook consult kosten. Misschien een tip voor anderen die een adres zoeken. Heb ik het niet voor niets gedaan hahaha.
Nou in het geval van Hanneke heb je het volledig mis!!!
Ze heeft misschien de prijs niet op haar site staan maar ze is een groot voorstandster van titeren.
En van vers voeren.
Door enya13
#3308522
Hetty_ schreef:Dan ben je bij Hanneke de Vries geweest ;)
Ze is idd een heel fijne dierenarts.

Ze vraagt nu € 45,- voor het titeren.
ok, 2 mnd geleden nog 41 euro dacht ik.
ik heb een dierenarts hier vlakbij die 24/7 oproepbaar is, maar die titeren niet.
vond die hanneke idd. een fijne d.a.
rustig en deskundig met titeren.
over 2 jaar weer terugkomen i.v.m. lagere score hepatitis.
Door Mijnkleinehondjes
#3308534
Hetty_ schreef:Nou in het geval van Hanneke heb je het volledig mis!!!
Ze heeft misschien de prijs niet op haar site staan maar ze is een groot voorstandster van titeren.
En van vers voeren.
Oke, sorry.
Door Hetty_
#3308565
Excuses geaccepteerd :biggrin2:

Hanneke de Vries en Tannetje zitten in het zelfde overleg groepje en hebben dezelfde ideeën over diergeneeskunde. ;)
Door Mijnkleinehondjes
#3308630
Hetty_ schreef:Excuses geaccepteerd :biggrin2:

Hanneke de Vries en Tannetje zitten in het zelfde overleg groepje en hebben dezelfde ideeën over diergeneeskunde. ;)
Gelukkig maar :) Ja ik heb een beetje globaal gekeken en als ik op de prijzenlijst geen titeren zag staan klikte ik door of nam contact op, vooral de dierenartsen dichterbij. Ik had bij een aantal dierenartsen het gevoel dat ze er niet zoveel mee hadden/er niet achter stonden maar het voor mij wel wilde doen. Waren er wel een aantal maar geldt natuurlijk niet voor iedereen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door