Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3301439
Balou is 2 weken geleden geopereerd en ik vond dat hij slecht opknapte.
Sloom, veel slapen, niet spelen met Bono. Totdat ik aan de scalibor band dacht die hij nu een poos om heeft. Ff googlen leert dat veel honden er ziek van worden. Ik heb dat ding gisteren afgedaan in de hoop dat het de komende dagen wat beter met hem gaat.
Maar als dat zo is moet ik weet zoeken naar iets tegen teken. Volgende week naar veluwe en daar heeft hij vorig jaar lyme opgelopen.
Door eelke
#3301442
Ik had daarom de seresto. En zo uit mijn hoofd ook omdat de scalibor wel schadelijk is bij het milieu bij zwemmen en de seresto niet. Gevoelmatig leek me daarom de seresto ook beter.

Nadeel was hier dat Gijs hem natuurlijk altijd om moest, en dat in de zomer smetplekken gaf omdat hij zo hijgt en de vacht niet lekker luchtte en plat gedrukt werd waar de band zat. Anders hadden we die blijven gebruiken.
Door Eef+Stippels
#3301443
Hopelijk heb je de oorzaak hiermee gevonden en knapt hij gauw verder op.

Ik gebruik zonodig Advantix. Dat bevat imidacloprid en permethrine.
Ik zie dat scalibor deltamethrine bevat.
Door tt-tjes
#3301449
eelke schreef:Ik had daarom de seresto. En zo uit mijn hoofd ook omdat de scalibor wel schadelijk is bij het milieu bij zwemmen en de seresto niet. Gevoelmatig leek me daarom de seresto ook beter.

Nadeel was hier dat Gijs hem natuurlijk altijd om moest, en dat in de zomer smetplekken gaf omdat hij zo hijgt en de vacht niet lekker luchtte en plat gedrukt werd waar de band zat. Anders hadden we die blijven gebruiken.
Wat gebruikte jij dan? Advantix heb ik nog. Seresto durf ik niet goed nu.
Door eelke
#3301452
tt-tjes schreef:Wat gebruikte jij dan? Advantix heb ik nog. Seresto durf ik niet goed nu.
Bravecto, maar ja, daar zijn de berichten nou niet echt dendert over, en aangezien we Gijs hebben laten inslapen mede omdat hij niet tegen de pijnstillers kon (lever overbelast?) vraag ik me af hoe groot de rol van Bravecto daarin is geweest.

Advantix, sja, Joep kreeg zijn 'allergische' klachten in de maand nadat ik dat bij hem gebruikt had. Gijs kreeg er hotspots van.

Dus ik kan je niet adviseren in deze. Ik vind eigenlijk alles troep.

Oh wacht, je zou ook nog eens naar comfortis kunnen kijken? Dat zijn ook pilletjes, wel prijzig, maar voor jouw formaat wellicht goed te doen. Voor Gijs kwamen we dan uit op 80 euro per maand ofzo.
Door Eef+Stippels
#3301459
Het is inderdaad allemaal troep. Ik gebruik het zo weinig mogelijk.
Maar zonodig gebruik ik Advantix en dat werkt goed en ze hebben er weinig last van, voor zover je dat zo kunt zien.
Ik denk dat ze iets aan de samenstelling hebben veranderd, de dames hebben niet meer zo lang een vette vlek.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3301508
He, wat naar dat Balou niet zo lekker opknapt.
Hopelijk is het de band! Dan knapt hij straks lekker op en weet je het voor de toekomst. :)

Ik gebruik (áls ik het gebruik) Advantix voor Bandit. Hij reageert daar niet op.

Van ontwormspul van Beaphar is Bandit letterlijk doodziek geweest, dus dat merk zal ik NOOIT gebruiken!
Door tt-tjes
#3304203
Ik heb de scalibor afgedaan en na een paar dagen toch de seresto band gekocht. Wel de kleine voor hondjes tot 8 kilo. Hier heb ik geen reactie meer op gezien, en ook gelukkig geen teken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door