Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Aprilsnow
#3297898
Kennis van mij heeft een puppy van nu 9 weken. Ze heeft een titerbepaling laten doen voor ze laat enten.

De uitslag is:
HCC 0
Parvo 6
Hondenziekte 3-4

Dierenarts adviseert om over +/- 3 weken te vaccineren + L4 bekijken.
Is het dan zinvol om eerst nog te titeren? Als vaccinatie nodig is, is dan alles nodig of alleen de HCC en kan dat alleen?

Er hangt mij iets bij (nu geen tijd om het hier terug te zoeken :-[ ) dat als je L4 wil enten je het beter niet voor de 16 weken kan doen. Kan iemand dat bevestigen?
Door Lizzy
#3297900
Aprilsnow schreef:Kennis van mij heeft een puppy van nu 9 weken. Ze heeft een titerbepaling laten doen voor ze laat enten.

De uitslag is:
HCC 0
Parvo 6
Hondenziekte 3-4

Dierenarts adviseert om over +/- 3 weken te vaccineren + L4 bekijken.
Is het dan zinvol om eerst nog te titeren? Als vaccinatie nodig is, is dan alles nodig of alleen de HCC en kan dat alleen?

Er hangt mij iets bij (nu geen tijd om het hier terug te zoeken :-[ ) dat als je L4 wil enten je het beter niet voor de 16 weken kan doen. Kan iemand dat bevestigen?
Nou, ik zou zeker niet blind gaan vaccineren hoor. Want anders heeft deze hele eerste titer-sessie ook weinig zin gehad! Ik zou over 3 weken weer titeren. Ja, en als puppy dan nog steeds zo hoog in hondenziekte en parvo zit heeft vaccineren voor deze twee ziektes toch geen zin.... Die moeten ook weg zijn wil de DHP enting aan slaan. En ja, tot die tijd loopt pup dus risico op HCC. Dat komt gelukkig in NL niet meer zo heel vaak voor maar ik zou pup wel weg houden van drukke uitlaatveldjes.

L4 ent je inderdaad het beste niet voor de leeftijd van 16 weken. Sommige zeggen 12 weken maar 12 weken is ook nog erg jong voor de L4. Want voor die leeftijd veroorzaakt de enting het meest problemen qua auto immuunreacties. Maar, pup gaat rond die leeftijd ook tandjes wisselen en de bacterieen dringen dan makkelijk het lichaam binnen bijv. ook via wondjes. En wisselen van tandjes geeft vaak weer wondjes in de bek. Dus, weg houden van sloten en plassen en daar niet in laten zwemmen maar ook niet uit laten drinken.
Door Aprilsnow
#3297904
Bedankt voor je reactie Lizzy.

Pup heeft met de 6 weken wel de normale puppy enting gehad.
Ze gaan over 3 weken eerst nog een titer doen om te kijken of de goede waardes door maternale bescherming komen of dat op dat onderdeel de enting toch aangeslagen is.

L4 twijfelen ze nog heel erg over. Ze zijn ook niet zo van het onnodig enten.
Door Lizzy
#3297918
Aprilsnow schreef:Bedankt voor je reactie Lizzy.

Pup heeft met de 6 weken wel de normale puppy enting gehad.
Ze gaan over 3 weken eerst nog een titer doen om te kijken of de goede waardes door maternale bescherming komen of dat op dat onderdeel de enting toch aangeslagen is.

L4 twijfelen ze nog heel erg over. Ze zijn ook niet zo van het onnodig enten.
Aha. Ja, dat maakt de uitslag helemaal lastig.... Je weet dus nu inderdaad niet waar je naar zit te kijken, naar maternale bescherming of bescherming door enting. Ik hoop dat de komende titer meer duidelijkheid verschaft!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door