Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Laika
#3298798
Ik ben ook benieuwd.
Dimethicone zit ook in veel verzorgingsprodukten voor paarden. Ik gebruikte wel eens van die creme in de broek van mijn hond zodat het haar makkelijker door te kammen was. Toen kreeg ik al het idee dat er minder teken op mijn hond zaten. Ik dacht dat dat kwam omdat de teken minder houvast hadden. Het zou heel fijn zijn als de teken sterven na cotact met dit spul. Wij zitten hier met een tekenplaag in de tuin en gif wil ik niet gebruiken op mjn honden.
Door tt-tjes
#3299164
eelke schreef:Eerste review;

Het ruikt lekker, beetje menthol achtig. Het plakt inderdaad niet, het is niet dat je net als met advantix van die plakkerige plekken krijgt. Ik heb druppels op de huid gedaan en je ziet er eigenlijk niks van. Het is wel veel, nu had ik de grootste hoeveelheid, maar het is niet dat je even 5 of 6 druppeltjes doet.

En Joep leeft ook nog, ook wel mooi meegenomen ;) hem net even goed bekeken, en zijn huid is nog nergens geïrriteerd ofzo, heb het er gisterenmiddag op gedaan.
Klinkt goed, nu ff het resultaat afwachten dan.
Door eelke
#3299165
Ja dat heeft wel even tijd nodig. Gisteren heb ik wel een losse teek van hem afgeplukt. Die liep gewoon nog. Ik denk dat het middel, als het werkt, echt wel een tijdje nodig heeft... de volgende keer verspreid ik het wat meer bij zijn kop en borst, want daar lopen de meeste teken altijd.
Door eelke
#3301385
Ik loop nog niet over van enthousiasme. Gisteren heb ik 2 levende vastgezogen teken van zijn lip afgehaald. Nu is het wel zo dat je de druppels over zijn nek en rug verspreid, dus dat dat spul niet op zijn lip komt lijkt me logisch.

Daarbij gaan ze niet zo snel dood denk ik (ik heb nog geen dode teken gevonden eigenlijk). Wat nu vervelend is, want met dit weer is het fijn om savonds de grote ronde te doen. Vorige week konden we om 21.30 nog zeker 10 teken van hem afhalen, niet een fijn idee dat hij daarna bij ons mag slapen... als het al werkt, denk ik dat het wel een tijdje duurt eer de teken echt dood zijn.

Maar goed, het idee was dus dat ik geen teken meer wil, en dat lukt nog niet zo dus. Vrijdag moet hij voor de derde keer een pipet.

Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat hij zeker wel minder teken heeft dan vorig jaar, globaal gezien. Dus ja, ik ben er nog niet aan uit ;)
Door Eef+Stippels
#3301426
Klinkt niet als een groot succes :cool:

Het lijkt erop dat we dan net zo goed etherische olie kunnen gebruiken.
Ik vind het dan wel handig om een sprayfles van eth. olie met water te gebruiken, spray ik mezelf ook meteen mee in.
Door eelke
#3301428
Ja, die gebruik ik er ook nog wel bij, van l'espree.

Ik weet niet of je het net zo goed kunt gebruiken. Ik denk dat niks dan botlek 100% werkt. Ik ga er dus nog wel even mee door. Het is wel zo dat we echt in een teken gebied zitten, dus of teek vrij wel echt mogelijk is hier?
Door Eef+Stippels
#3301437
eelke schreef:Ja, die gebruik ik er ook nog wel bij, van l'espree.

Ik weet niet of je het net zo goed kunt gebruiken. Ik denk dat niks dan botlek 100% werkt. Ik ga er dus nog wel even mee door. Het is wel zo dat we echt in een teken gebied zitten, dus of teek vrij wel echt mogelijk is hier?
Ik krijg de indruk dat alleen insecticide 90-100% werkt :(
Door eelke
#3304508
Laika schreef:Enn? Hoe gaat het nu, gebruik je nog steeds de dimethicare?
Ik vergeet het steeds, het moet zo vaak! Maar wel minder teken, denk ik. Ik wil nu eigenlijk de spray hebben, die lijkt me veel makkelijker.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3306620
Als ik met mijn Kelpie een rondje door de buurt ga lopen nemen we minstens 6 teken mee naar huis (ondanks een geurspray). De laatste keer heb ik de teken eruit gekamd met een vlooienkam en de vangst in een potje gedaan. Na een dag waren de teken dood.
Vandaag heb ik haar eerst ingespoten met de Beaphar met Dimethicare en ben daarna een rondje gaan lopen. Thuis weer gekamd met de vlooienkam en maar 1 teek gevangen. Deze teek in een potje gedaan en toen ik na een uur weer keek was de teek dood. De komende dagen zal ik nog wat testrondjes gaan maken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door