Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#3296106
Voor mij nieuw: pipetjes met siliconen (dimethicone) ipv gif ter bestrijding van teken en vlooien.

Dimethicone ken ik wel in (humane) verzorgingsproducten. Ik vermijd het dan, maar in dit geval is het wellicht wel minder ongezond dan gif... :???:

Werkt slechts 8-10 dagen per pipetje en kan niet tegen water.
Door eelke
#3296107
Hmmm interessant wel. Makkelijk ook eerst op een klein stukje huid te testen natuurlijk. En afwasbaar als je hond er niet lekker op reageert. Ik hou het even mee in de gaten! Ik zie het ook als spray staan, lijkt me handig.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3296202
Ik zag het ook voor het eerst. Het klinkt veelbelovend. De vlooien en teken die met deze stof in aanraking komen sterven omdat ze hun pootjes niet kunnen bewegen.
Door eelke
#3296213
Laika schreef:Ik zag het ook voor het eerst. Het klinkt veelbelovend. De vlooien en teken die met deze stof in aanraking komen sterven omdat ze hun pootjes niet kunnen bewegen.
Dat ze sterven heb ik nog niet echt gelezen, wel dat ze uit de vacht vallen daardoor. Dat was nog wel iets wat ik wilde weten, want al die teken in mijn tuin, die dan wel weer kunnen lopen na een regenbui, is ook geen fijn idee.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3296244
Dus eigenlijk een soort van 'plak' waardoor de beestjes uit de vacht vallen?
Dan werkt het alleen voor de beestjes die over dat spul lopen. Moet je dan je hele hond insmeren?

Als het niet door de hond opgenomen wordt, lijkt het me inderdaad gezonder...
Door eelke
#3298323
Nahh, ik heb het gekocht, de pipet vorm want de spray was er niet. Ik wil denk ik eerst Joep nog eens keer wassen zodat hij eindelijk zijn oude haren eens kwijt is, en daarna ga ik het proberen. Het zal me benieuwen.
Door Eef+Stippels
#3298466
eelke schreef:Dat ze sterven heb ik nog niet echt gelezen, wel dat ze uit de vacht vallen daardoor. Dat was nog wel iets wat ik wilde weten, want al die teken in mijn tuin, die dan wel weer kunnen lopen na een regenbui, is ook geen fijn idee.
Op de site van Beaphar staat dat ze sterven omdat ze niet kunnen bewegen, omdat ze moeten bewegen om te kunnen ademen.
Door eelke
#3298470
Eef+doggies schreef:Op de site van Beaphar staat dat ze sterven omdat ze niet kunnen bewegen, omdat ze moeten bewegen om te kunnen ademen.
Oh da's mooi. Want gezien het spul niet tegen water kan leek het mij niet zo top dat ze in de tuin van Joep vallen, en dan na een regenbui weer lekker aan de wandel kunnen.

Ben echt heel benieuwd. Op de site staat wel dat je bij acute dingen eerst de spray moet gebruiken omdat de pipetten even nodig hebben om over het lichaam verspreid te raken. Ik kan me er ook niet zo'n voorstelling van maken, hoe een druppel die je op de rug/nek doet uiteindelijk onderop zijn buik raakt, maar het zal wel...we gaan het proberen, ik kan altijd de spray er nog bij kopen natuurlijk.
Door Eef+Stippels
#3298472
eelke schreef:Oh da's mooi. Want gezien het spul niet tegen water kan leek het mij niet zo top dat ze in de tuin van Joep vallen, en dan na een regenbui weer lekker aan de wandel kunnen.

Ben echt heel benieuwd. Op de site staat wel dat je bij acute dingen eerst de spray moet gebruiken omdat de pipetten even nodig hebben om over het lichaam verspreid te raken. Ik kan me er ook niet zo'n voorstelling van maken, hoe een druppel die je op de rug/nek doet uiteindelijk onderop zijn buik raakt, maar het zal wel...we gaan het proberen, ik kan altijd de spray er nog bij kopen natuurlijk.
Ik weet ook niet hoe siliconen zich over het hele lichaam zouden kunnen verspreiden...

Wel jammer dat het niet tegen regen kan. Je kunt dus niet een pipet geven en dat je er dan 8-10 dagen geen omkijken naar hebt...
Op dit moment gebruik ik advantix, maar de voorgaande jaren heb ik ze voor elke wandeling ingesprayd met etherische olie en daar hebben ze eigenlijk geen geduld voor. Ze willen gaaaaaan :biggrin2:
Maar met Dimethicare moet je dus nog steeds regelmatig sprayen/druppelen. Als het niet regent dan plonzen ze wel in een sloot :cool:
Zouden die siliconen niet slecht voor het waterleven zijn :???: Insecticide natuurlijk ook, maar dat spoelt er niet af.
Door eelke
#3298475
Geen idee of het slecht voor het milieu is.

Volgens mij kan het wel tegen wat regen op de vacht, maar moet het niet doornat worden. Zwemmen is hier planbaar, dus dat kan dan best eens per 10 dagen, als de pipet bijna uitgewerkt is.
Door eelke
#3298586
Eerste review;

Het ruikt lekker, beetje menthol achtig. Het plakt inderdaad niet, het is niet dat je net als met advantix van die plakkerige plekken krijgt. Ik heb druppels op de huid gedaan en je ziet er eigenlijk niks van. Het is wel veel, nu had ik de grootste hoeveelheid, maar het is niet dat je even 5 of 6 druppeltjes doet.

En Joep leeft ook nog, ook wel mooi meegenomen ;) hem net even goed bekeken, en zijn huid is nog nergens geïrriteerd ofzo, heb het er gisterenmiddag op gedaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door