Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3294141
Zoë slaapt bij mij op bed en nu heb ik daar net 2 teken afgehaald. Doen jullie iets aan teken/vlooienbestrijding en zo ja wat? Ik overweeg de seresto band maar ik moet wel rekening houden met katten en kleine kinderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door hannabelgje op wo 12 apr 2017, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#3294226
De dames slapen tijdelijk bij ons in bed en ik heb ze toch maar een Advantix pipet gegeven.

Meestal redden we het wel met etherische olie-spray, maar nu ze bij ons in bed liggen wil ik zeker weten dat ze geen ongenode gasten meebrengen :cool:
#3294234
Bij mij krijgen ze een scalibor, diverse redenen; ik vind zelf teken echt griezelig vies (heb er net gister 1 bij Harry weg gehaald, maar de hele dag kriebel ik dan) er lopen in mijn omgeving waar ik veel wandel te veel besmette teken, niet alleen Lyme, dus ik vind het risico echt te groot en had ik al gezegd dat ik ze vies vind?
Ik durf ze prima weg te halen hoor, maar ik moet er niet aan denken inderdaad dat er 1 in mijn bed komt. Brrr.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3294525
Oei, ik heb daar nog nooit over nagedacht. :-[

Bandit slaapt ca een half uur op een handdoek tegen mijn buik. Lekker samen onder de deken. Daarna krijgt hij het te warm of lig ik niet stil genoeg en gaat hij ergens anders liggen. :P

Hij krijgt geen spul tegen teken o.i.d.

Als ik nou nadenk over de risico's voor ons.
Ze lopen die teek tijdens wandelingen op. Voornamelijk 's middags lijkt me of begin van de avond.
Tegen de tijd dat je naar bed gaat, zit een eventuele teek toch wel vast aan je hond.
Toch?
#3294558
Border Bandit schreef:Oei, ik heb daar nog nooit over nagedacht. :-[

Bandit slaapt ca een half uur op een handdoek tegen mijn buik. Lekker samen onder de deken. Daarna krijgt hij het te warm of lig ik niet stil genoeg en gaat hij ergens anders liggen. Afbeelding

Hij krijgt geen spul tegen teken o.i.d.

Als ik nou nadenk over de risico's voor ons.
Ze lopen die teek tijdens wandelingen op. Voornamelijk 's middags lijkt me of begin van de avond.
Tegen de tijd dat je naar bed gaat, zit een eventuele teek toch wel vast aan je hond.
Toch?
Hier duurt het ooit erg lang voor ze vast zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3294560
Ik lees dat de seresto band toch afvalt. Huisdieren die de band dragen mogen niet in het bed slapen van hun baasjes. Dan zal het ook wel niet veilig zijn voor baby's. Lastig hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3294572
Border Bandit schreef: Als ik nou nadenk over de risico's voor ons.
Ze lopen die teek tijdens wandelingen op. Voornamelijk 's middags lijkt me of begin van de avond.
Tegen de tijd dat je naar bed gaat, zit een eventuele teek toch wel vast aan je hond.
Toch?
Mijn ervaring is dat die kleintjes lang blijven rondlopen; soms zie ik ze de volgende ochtend pas (dan zitten ze nog steeds niet vast).
Door Eef+Stippels
#3294735
*Remy* schreef:Mijn ervaring is dat die kleintjes lang blijven rondlopen; soms zie ik ze de volgende ochtend pas (dan zitten ze nog steeds niet vast).
+1

En als ze wel vastzitten, dan vallen ze daarna wellicht volgezogen in je bed :-X

Een band lijkt me inderdaad niet echt lekker voor in bed of bij baby's. Maar of en vanaf wanneer de spot-on middelen babyproof zijn vraag ik me ook af. De eerste dagen houd je sowieso nattige plekken van het gif in de vacht.
#3294740
Eef+doggies schreef:
+1

En als ze wel vastzitten, dan vallen ze daarna wellicht volgezogen in je bed :-X

Een band lijkt me inderdaad niet echt lekker voor in bed of bij baby's. Maar of en vanaf wanneer de spot-on middelen babyproof zijn vraag ik me ook af. De eerste dagen houd je sowieso nattige plekken van het gif in de vacht.
Ze is normaal alleen op vrijdagen en zaterdagen bij de baby. Maar Zoë heeft een bloedhekel aan pipetten. Zou wel een optie zijn om als ik een pipet geef deze in het begin van de week in de ochtend te geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3294742
hannabelgje schreef:Ze is normaal alleen op vrijdagen en zaterdagen bij de baby. Maar Zoë heeft een bloedhekel aan pipetten. Zou wel een optie zijn om als ik een pipet geef deze in het begin van de week in de ochtend te geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Een pipet aan het begin van de week, of zelfs zondag al, is dan misschien de beste optie... Tenzij Zoe's hekel echt heel ernstig is :(

Bella heeft de eerste dagen na het druppelen ook wat jeuk/irritatie op haar rug :( Maar ik heb geen betere optie gevonden om ze helemaal parasietvrij te houden.

Of je moet ermee kunnen leven dat je af en toe een teek in je bed vindt.. Zou wel gezonder voor onze honden zijn, maar ik kan dat niet. Ook met het risico op Lyme.
Gebruikersavatar
Door AnnedH
#3297801
Hond slaapt hier ook op bed en kom daar liever geen teken tegen! Ik gebruikte eerst de Seresto band maar las toen ook dan dieren niet op bed mogen en omdat ik toch al liever iets natuurlijkers wilde heb ik nu een band met alleen natuurlijke ingrediënten. Gebruik deze sinds januari en nog geen teek gezien en we wonen wel in een gebied met veeeeeel teken. Werkt overigens ook tegen vlooien, die heb ik wel eens een keer in bed gehad en dat is ook niet fijn (was er gelukkig maar eentje, en ze had nota bene die Seresto band om toen).
Druppels met gif erin geef ik niet meer, Lilly krabt zichzelf helemaal open...
Door hannabelgje
#3297806
AnnedH schreef:Hond slaapt hier ook op bed en kom daar liever geen teken tegen! Ik gebruikte eerst de Seresto band maar las toen ook dan dieren niet op bed mogen en omdat ik toch al liever iets natuurlijkers wilde heb ik nu een band met alleen natuurlijke ingrediënten. Gebruik deze sinds januari en nog geen teek gezien en we wonen wel in een gebied met veeeeeel teken. Werkt overigens ook tegen vlooien, die heb ik wel eens een keer in bed gehad en dat is ook niet fijn (was er gelukkig maar eentje, en ze had nota bene die Seresto band om toen).
Druppels met gif erin geef ik niet meer, Lilly krabt zichzelf helemaal open...
Welke band gebruik jij? Klinkt goed namelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door AnnedH
#3297807
Ik gebruik deze https://www.ozzlesdogfood.com/menforsan ... -hond.html
Weet niet of het bij alle honden goed werkt maar ben tot nu toe erg tevreden, nog geen wandelenden, vastzettende of volgezogen teken gevonden. Ik heb trouwens ook de spray van hetzelfde merk maar vergeet die vaak te gebruiken voor ik ga.

Edit: hij stinkt best wel een beetje in het begin trouwens ;) Er zijn mensen die het lekker vinden maar ik hou er niet zo van...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door