Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3286551
Bij mijn 5 maand oude pup is 1 plusje voor coccidieen vastgesteld. De rest van de wormtest is negatief. Twee en half maanden geleden heb ik haar ook laten testen en was alles negatief.
Coccidieen behandel ik nooit, ik heb ze wel eens bij de andere teckels gehad. Maar het was ook weer zo weg bij een volgende keer zonder behandeling. Cocciedieen moet je met een zwaar middel behandelen. Ik zou nu procox moeten gebruiken bij Lotte volgens het woud.
Ze vreet ook van alles buiten bij de rivier, dusja, ik weet niet, mss een parasietencompositum kuurtje? Wie kan er iets zinnigs over zeggen?
Gr. Ingrid
Door Lizzy
#3286612
Oh, ik heb dit ook al diverse keren gehad bij Linga en laatst ook een "pup" van mij. We hebben alle keren niks gedaan, paar maanden later weer laten testen: vrij. Het betreft vaak een passage, veroorzaakt door het eten van gorigheid. Ik zou zeker een probiotica en een parasieten compositum kuurtje proberen. En over een maand of 2 hooguit weer laten testen.
Door Lizzy
#3286619
vagebond schreef:Het stomme is dat ze echt altijd hele mooie drolletjes draait. Ik ga voor parasietencompositum. Haar darmflora is okay.
Onze honden ook, niks aan te merken. Ik denk echt dat het een passage is. Linga vreet veel konijnen en kippenpoep.....
Door TomsBorders
#3286733
hmm, 1 plusje is niet zoveel, kan een passage zijn of een milde infectie, maar over het algemeen moet je pas opletten met coccidieën als er echt last is van diaree en zeker als er bloed bij komt. Over het algemeen klinkt het alsof er weinig tot niets aan de hand is. Maar het komt sowieso al sneller bij pups voor omdat deze gevoeliger zijn voor coccidieën en meer van de grond afnemen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3286846
Ook hier 2x een positieve uitslag, niets gedaan en keer er op negatief. Bij 1e keer was Scott ook nog een pup.

Over die kauwgom eten zou ik me meer zorgen maken. In kauwgom kan xylitol zitten en dit is zeer giftig. Bij een kleine hond kunnen 2 stukjes al fataal zijn.
Door vagebond
#3286881
Oh echt? Ik let er extra op en ik kan het nog steeds afpakken. Dat is hier in de wijk. Langs de Waal vindt ze geen kauwgom, dan hebben we weer de lekkere ganzenpoep :)
Door TomsBorders
#3287160
nouja... meestal betreft het uitgespugde kauwgom en xylitol is zeer goed oplosbaar in het speeksel en daarom is het vaak al niet meer aanwezig in de uitspugsels.
Verder wekt afpakken vaak bezitgedrag op en gewoon iets anders voor z'n neus aanbieden werkt heel goed (althans bij mijn pup, die spuugt meteen de kauwgom uit en nu pakt ze het soms in de hoop dat ik los zeg maar doorslikken doet ze niet).
Ik zou inderdaad niet behandelen, niet bij 1 plusje in ieder geval en verder geen symptomen
Gebruikersavatar
Door pluk
#3287169
Hanny schreef:Oh, gelukkig nog meer mensen die niet ter plekke in elkaar storten van een kauwgompje. Ik uit ervaring en jij met meer kennis.
Dat is goed.

Hanny
Waarom nu weer zo'n zure reactie?

Heel veel mensen weten niet dat xylitol giftig is. Xylitol zit bijvoorbeeld ook in sommige varianten ontbijtkoek. Het advies om ontbijtkoek te geven als de hond iets geks heeft gegeten is heel gebruikelijk. Je zult maar net de verkeerde ontbijtkoek geven.

En er ligt niet alleen maar uitgespuugde kauwgom op straat. Ik spreek helaas uit ervaring. De da die Scott behandelde had ook een andere hond behandeld die in een onbewaakt ogenblik kauwgom had gegeten. Hij heeft t niet overleefd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door