Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3271846
Hai, volgende week wordt onze teckelpup, dan 13 weken, geent voor dhp. Ik vroeg me af of ze dan beter een halve dosering van de enting kan krijgen dan een hele. Ze is nu 2x getiterd, de stip voor parvo was bijna weg vorige week. Tannetje werkt nu niet, dus ik gooi het even hier in de groep ;) Baal ervan dat ik het vergeten ben te vragen.
Gr. Ingrid
Door Lizzy
#3271960
Ik denk eigenlijk dat dit wel een vraag is voor iemand kaliber Tannetje. Ik weet ook niet in hoeverre dierenartsen in NL aan zoiets meewerken. In de USA zijn er wel holistische dierenartsen die het doen, maar ik weet niet of dat in NL het geval is.
Door vagebond
#3272005
Dat is het m nou net, ik laat haar gewoon hier enten, voor het titeren ga ik altijd naar Tannetje, maar die is nu afwezig. En domme ikke ben het vorige week vergeten te vragen. Maar ja, in hoeverre zou een da hier dat doen idd, mss toch maar wachten tot Tannetje weer bereikbaar is en evt. bij haar enten.
Door hannabelgje
#3272011
Er bestaat geen halve dosering voor entingen. Een enting is een enting. Er minder van geven heeft totaal geen zin. Dat heeft verder niks met grootte of gewicht van de hond te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Martine-Tom
#3272013
hannabelgje schreef:Er bestaat geen halve dosering voor entingen. Een enting is een enting. Er minder van geven heeft totaal geen zin. Dat heeft verder niks met grootte of gewicht van de hond te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Zou het ook geen verschil maken dat ze dan minder hulpstoffen binnen krijgen?
Door hannabelgje
#3272014
Martine-Tom schreef: Zou het ook geen verschil maken dat ze dan minder hulpstoffen binnen krijgen?
Een halve enting doet niks. Dus dan kun je beter geen enting geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Martine-Tom
#3272015
hannabelgje schreef:Een halve enting doet niks. Dus dan kun je beter geen enting geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Oh echt? Weer wat geleerd :)
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3272022
Zoals ik het altijd geleerd heb: er is een bepaalde hoeveelheid antistof nodig om een antilichaamrespons op te wekken (een drempelwaarde). Die is niet afhankelijk van de lichaamsgrootte van het dier. De vaccinatie is afgestemd op die drempelwaarde.
(maar ze leren je wel meer flauwekul op de faculteit diergeneeskunde, dus ik zal mijn hand er niet voor in het vuur steken...)
Door Hetty_
#3272034
hannabelgje schreef:Er bestaat geen halve dosering voor entingen. Een enting is een enting. Er minder van geven heeft totaal geen zin. Dat heeft verder niks met grootte of gewicht van de hond te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Daar denken ze hier toch anders over ;)

http://www.dogsnaturallymagazine.com/sm ... ine-doses/

http://www.dogsnaturallymagazine.com/a- ... mall-dogs/
Door vagebond
#3272175
Ik had 2 pups te verkopen, een daarvan wilde persee een enting ipv titer. Tannetje heeft toen op 8.5 week leeftijd een halve dhp gegeven. Werkt goed volgens haar, en ja ik vertrouw helemaal op de kennis van Tannetje.
Door Lizzy
#3272178
vagebond schreef:Ik had 2 pups te verkopen, een daarvan wilde persee een enting ipv titer. Tannetje heeft toen op 8.5 week leeftijd een halve dhp gegeven. Werkt goed volgens haar, en ja ik vertrouw helemaal op de kennis van Tannetje.
Ja ik ook. Maar wat is je vraag dan precies?
Door vagebond
#3272201
Ik wil mijn pup hier bij de da voor dhp laten enten ipv bij Tannetje. Tannetje is 50 minuten rijden en deze da is om de hoek. En ik hoef deze da niet te vragen of een halve dosering kan. Als ik zeker weet dat dat kan, ga ik het gewoon vragen natuurlijk en wie weet...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#3278851
hannabelgje schreef:Verhaal komt van Tannetje af bij een lezing over enten en titeren. Is een aantal jaren geleden. Dus het kan zijn dat het inmiddels achterhaald is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Yep, ik ben van mening veranderd ;)
Ik geef aan pups beneden de 4-5 kg halve doseringen en omdat ik ook daarna weer titer, durf ik dat.
Alleen had ik laatst een paar Cavalier pups die niet gereageerd hadden op een halve dosering, dus die heb ik daarna toch een hele gegeven.
Maar meestal gaat het goed.
#3278935
Hitam schreef: Yep, ik ben van mening veranderd ;)
Ik geef aan pups beneden de 4-5 kg halve doseringen en omdat ik ook daarna weer titer, durf ik dat.
Alleen had ik laatst een paar Cavalier pups die niet gereageerd hadden op een halve dosering, dus die heb ik daarna toch een hele gegeven.
Maar meestal gaat het goed.
En zo leren we steeds weer bij. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door