Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3267492
Hoi allemaal. Zaterdag komt onze pup, een zoon van onze Elco. Het is voor deze fokker haar tweede nest dat ze op kvv afspeent en het eerste nest dat ze heeft laten titeren. Vandaag zijn de pups getiterd. De andere pups zijn wel nu gevaccineerd, maar onze Gait bleek nog genoeg antistoffen te hebben.
Omdat ik wist dat de kans er in zat dat Gait nog niet gevaccineerd zou worden, heb ik al wat zitten rondkijken bij ons in de omgeving, maar de dierenartsen in de buurt willen best titeren, maar pas op z'n vroegst met 1 jaar.
Het lastige is ook dat ik zelf geen auto heb en dus moet fietsen of met het OV moet gaan.
Wie weet een dierenarts in de omgeving van Krimpen aan den IJssel (maximaal 15 km op de fiets of maximaal drie kwartier met het OV) die pups wil titeren en ook gerust voor meerdere jaren aftekent (zodat ik na bepaling van of de enting is aangeslagen niet elk jaar terug hoef, aangezien enting of geldige titerbepaling verplicht is als je shows wilt lopen)?
#3267578
Fotogravinnetje schreef:Hoi allemaal. Zaterdag komt onze pup, een zoon van onze Elco. Het is voor deze fokker haar tweede nest dat ze op kvv afspeent en het eerste nest dat ze heeft laten titeren. Vandaag zijn de pups getiterd. De andere pups zijn wel nu gevaccineerd, maar onze Gait bleek nog genoeg antistoffen te hebben.
Omdat ik wist dat de kans er in zat dat Gait nog niet gevaccineerd zou worden, heb ik al wat zitten rondkijken bij ons in de omgeving, maar de dierenartsen in de buurt willen best titeren, maar pas op z'n vroegst met 1 jaar.
Het lastige is ook dat ik zelf geen auto heb en dus moet fietsen of met het OV moet gaan.
Wie weet een dierenarts in de omgeving van Krimpen aan den IJssel (maximaal 15 km op de fiets of maximaal drie kwartier met het OV) die pups wil titeren en ook gerust voor meerdere jaren aftekent (zodat ik na bepaling van of de enting is aangeslagen niet elk jaar terug hoef, aangezien enting of geldige titerbepaling verplicht is als je shows wilt lopen)?
Volgens mij titert Oostgaarde in Capelle aan de Ijssel ook pups. En die kun je niet voor langere tijd aftekenen. Of ze na de pup entingen wel voor langere tijd aftekenen: dat weet ik niet.
#3267596
Lizzy schreef:Volgens mij titert Oostgaarde in Capelle aan de Ijssel ook pups. En die kun je niet voor langere tijd aftekenen. Of ze na de pup entingen wel voor langere tijd aftekenen: dat weet ik niet.
Klopt ..Oostgaarde titert pups en tekent na de enting voor een jaar af bij pups.
#3267652
Fotogravinnetje schreef:Fijn om te horen! Op hun site staat wat anders namelijk, maar ik had al het idee dat de informatie op de sites van sommige praktijken wat verouderd was. Dan ga ik met Oostgaarde contact opnemen voor het laten titeren van Gait, vlak na kerst
Volgens mij staat er op de site niets over termijnen van aftekenen. Ik heb mijn pups daar laten titeren (3 nesten) en bij de pups die ik gehouden heb zijn de pups gevaccineerd nadat de titer 0 aangaf en zijn die vaccinaties voor een jaar afgetekend. De oudste 'pup' is inmiddels ruim een jaar en wordt eerdaags opnieuw getiterd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door