Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
#363434
geer schreef: Hmmmm...lekker roeren in een potje, overgieten in een ander potje en dan de helft over je broek gieten...puur genieten! 8)
Komt eraan Geer, komt eraan. Ik heb het vandaag op de bus gedaan. Jij werkt woensdagmiddag he?
Door geer
#363565
Helen schreef: Komt eraan Geer, komt eraan. Ik heb het vandaag op de bus gedaan. Jij werkt woensdagmiddag he?
Heeeerlijk! Ik was al bang dat ik morgen niets te doen had ::) ;D
Door geer
#363702
Lizzy schreef: En? Hebbie het ontvangen en gegluurd? ;D
Haha! Jeps! De postbode was geloof ik erg blij dat hij van zijn stinkende envelopje af was ;D
Door jeanne
#363934
dus als ik het goed gelezen heb, zijn die beruchte teken, iets groter en donker van kleur.
Ik heb deze nog niet gezien, gelukkig.

Bes en Sil hebben op de veluwe enkele teken opgelopen, sommige heb ik zelf eraf gehaald, maar degene die ik over het hoofd gezien heb, zijn er thuis en bij Renate afgevallen :-X Ik spoel ze altijd door het toilet.
Door Timmy
#363938
Volgens m'n memorandum boekje hebben de Dermacentor teken een soort geelachtig kraagje. Kan wel een scannetje maken voor de geinteresseerden.
Al-met-al wist ik niks van deze inzameling. Ik heb namelijk net op de dag dat we naar Frankrijk vertrokken een dermacentor van Tim gehaald en vermoord. Hij drijft nu ergens in de oceaan waarschijnlijk, dus opsturen wordt niks meer.

Gr.
Linda
Door Es77
#363981
Wij hebben kort geleden een grote teek van onze labradors kop afgehaald. Na 2 dagen overgeven en diarree zwollen zijn oren en kop op en waren we nog net op tijd bij de DA voor een sterk antibioticum, anders had hij het niet gered. Mocht het weer voorkomen bewaar ik de teek voor onderzoek nu ik dit weet!

Ander vraagje: gisteren is onze hond tegen rabiës geënt. Wie heeft er ervaring met nawerkingen? Hij is de hele dag al zeer sloom en sip.
Door Lizzy
#363998
Es77 schreef: Wij hebben kort geleden een grote teek van onze labradors kop afgehaald. Na 2 dagen overgeven en diarree zwollen zijn oren en kop op en waren we nog net op tijd bij de DA voor een sterk antibioticum, anders had hij het niet gered. Mocht het weer voorkomen bewaar ik de teek voor onderzoek nu ik dit weet!

Ander vraagje: gisteren is onze hond tegen rabiës geënt. Wie heeft er ervaring met nawerkingen? Hij is de hele dag al zeer sloom en sip.

De rabies enting heeft zeker bijwerkingen. En sloomheid en sipheid hoort daar bij. Een van de andere specifieke bijwerkingen van de rabies enting is agressiever gedrag. Ik zou zeggen: geef hem lekker wat vitamine C, wat Echinacea en Cat's Claw en houd hem goed in de gaten. Eventueel je DA bellen, want er kan altijd iets anders aan de hand zijn natuurlijk.
Door Helen
#364056
geer schreef: Haha! Jeps! De postbode was geloof ik erg blij dat hij van zijn stinkende envelopje af was ;D
En het zat nog wel in zip-lock zakjes ::) 8)
Kuma heeft ondertussen al haar wormkuurtje gehad. Dus het turen is niet voor niks geweest Geer ;D
Door Jolly
#364179
ahhahaha En ik maar steeds denken als ik de praktijk in liep, wat ruikt er toch zo raar heb me rot gezocht of er misschien ergens stront lag van Dropje(winkelkat) o.i.d, maar dat bleek dus jou envelop te zijn, die ik trouwens van de postbode aangepakt had. ;D

Hij keek idd op zijn zachts gezegt erg zuur, maar ik had toen nog geen flauw benul van de inhoud ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#364548
Timmy schreef: Volgens m'n memorandum boekje hebben de Dermacentor teken een soort geelachtig kraagje. Kan wel een scannetje maken voor de geinteresseerden.
Al-met-al wist ik niks van deze inzameling. Ik heb namelijk net op de dag dat we naar Frankrijk vertrokken een dermacentor van Tim gehaald en vermoord. Hij drijft nu ergens in de oceaan waarschijnlijk, dus opsturen wordt niks meer.

Gr.
Linda
Dat is ook nog maar sinds vorige week. Toen heb ik die bewuste brief gekregen. En het geldt alleen voor teken uit Nederland. Ze willen namelijk onderzoeken hoe vaak en waar ze voorkomen en of ze besmet zijn.
Door geer
#365910
Helen schreef: Okeee, ik begrijp dat je niet meer met me wilt praten Geer, na de ontlasting van mijn honden bestudeert te hebben ??? :o



;D ;D ;D
Haha, ik wil uuuuuren met je praten over de poep van Kuma en Balou hoor!! Alleen zat ik in een hutje op de hei ;D
Door Helen
#365925
geer schreef: Haha, ik wil uuuuuren met je praten over de poep van Kuma en Balou hoor!! Alleen zat ik in een hutje op de hei ;D
Nou dat doen we dan!! Ik kom binnenkort langs om ze te laten titeren, dus als ik het niet vergeet plan ik het zo in dat wij het nog ff over poep kunnen hebben, goed? ;D 8)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door