Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3244339
Hoe vaak is het verstandig om de ontlasting van een pup na te laten kijken op de aanwezigheid van wormen of eitjes? Mijn pup is nu 20 weken en is voor het laatst ontwormd met 10 weken. Toen was hij nog in mijn bezit
Door Lizzy
#3244385
Net als een volwassen hond, ideaal is vier keer per jaar. Ik vind vier keer best veel maar ik zie wel liefst twee maal vrij snel achter elkaar een spoelworm-vrij testresultaat bij pups. Het Woud adviseert je bij pups ook wanneer je de volgende keer weer moet testen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3244400
Ik doe dat vier keer per jaar. Als er wormen zijn en ik heb ontwormd doe ik na twee weken nog een test om te checken of de wormen ook daadwerkelijk echt weg zijn en je geen resistentie opbouwt.
Door vagebond
#3244627
Ik denk bij een pup vaker, heb op 24 augustus bij een pup van 10 weken laten doen, t woud adviseerde om 25 september weer te checken.
Door Lizzy
#3244632
vagebond schreef:Ik denk bij een pup vaker, heb op 24 augustus bij een pup van 10 weken laten doen, t woud adviseerde om 25 september weer te checken.
Maar, als je pup op de 25ste weer vrij is, dan stellen ze volgens mij de vervolg-datum al bij.
Door vagebond
#3244719
Ik heb er wel een beter gevoel bij om bij zo'n pup een kortere termijn te zetten. 2/12 jaar geleden bij mijn eigen pup, maar toen een week of 14 laten doen, ook vrij. En daarna 1x per jaar. Dus in totaal is ze 2x ontwormd tot nu toe, en dat was met 3 en 6 weken. Dat doe ik wel standaard.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door