Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3235395
Helder! Echt heel begrijpelijk.

Maar nu een vraag. Wat doe je met een allergische hond? Titeren om te zien of de pup-vaccinaties voldoende zijn aangeslagen of ook niet titeren omdat enten hoe dan ook te risicovol zou zijn?
Door Martine-Tom
#3235397
Hope schreef:Helder! Echt heel begrijpelijk.

Maar nu een vraag. Wat doe je met een allergische hond? Titeren om te zien of de pup-vaccinaties voldoende zijn aangeslagen of ook niet titeren omdat enten hoe dan ook te risicovol zou zijn?
als je niet kan of wil enten, en voor pension of show oid geen titer-bewijs nodig hebt...niks lijkt me ;)
#3235398
Hope schreef:Helder! Echt heel begrijpelijk.

Maar nu een vraag. Wat doe je met een allergische hond? Titeren om te zien of de pup-vaccinaties voldoende zijn aangeslagen of ook niet titeren omdat enten hoe dan ook te risicovol zou zijn?
Nou, wel of niet beschermt: Nelson moet je in mijn ogen gewoon noooooit meer laten vaccineren. Weet je, Parvo is een puppy ziekte (eigenlijk) en hondenziekte en HCC komen niet meer zo vaak voor. Ik denk dat je Nelson echt alleen maar verder naar de knoppen helpt door hem ooit te vaccineren dus je kunt je afvragen of het zinvol is om te titeren.
#3235399
Martine-Tom schreef:als je niet kan of wil enten, en voor pension of show oid geen titer-bewijs nodig hebt...niks lijkt me ;)
Tja stel parvo is te laag, of hepatitis, wat doe je dan hé. Dan is niet enten ook een risico natuurlijk.
Lizzy schreef:
Nou, wel of niet beschermt: Nelson moet je in mijn ogen gewoon noooooit meer laten vaccineren. Weet je, Parvo is een puppy ziekte (eigenlijk) en hondenziekte en HCC komen niet meer zo vaak voor. Ik denk dat je Nelson echt alleen maar verder naar de knoppen helpt door hem ooit te vaccineren dus je kunt je afvragen of het zinvol is om te titeren.
Dit was ook wat Tannetje zei. Maar van,orgen kreeg ik dus weer op mijn kop bij de da omdat ik gewoon niet weet of er voldoende bescherming is en dat le-vens-gevaarlijk kan zijn.
Door Martine-Tom
#3235405
[quote="Hope"]Tja stel parvo is te laag, of hepatitis, wat doe je dan hé. Dan is niet enten ook een risico natuurlijk.

[\quote]

Klopt, maar dan heb je ook nog geheugencellen, daar vertrouw ik maar op. Tom heeft ook alleen zn pup entingen, nooit getitert, alleen nog een x rabies gehad.
Ik zou een x willen titeren uit nieuwsgierigheid, maar moest er voor mezelf eerst uit zijn wat ik met de uitslag zou doen. Dat weet ik nu, niks.
Ik overweeg mogelijk wel om bij lage titer/geen titer granules te geven, maar verder niet, en ik zou Nelson persoonlijk ook echt niet meer enten...
#3235423
Hope schreef:Tja stel parvo is te laag, of hepatitis, wat doe je dan hé. Dan is niet enten ook een risico natuurlijk.



Dit was ook wat Tannetje zei. Maar van,orgen kreeg ik dus weer op mijn kop bij de da omdat ik gewoon niet weet of er voldoende bescherming is en dat le-vens-gevaarlijk kan zijn.
Levensgevaarlijk is om Nelson te laten enten. Ik denk serieus dat dit einde oefening voor hem gaat betekenen. Of minimaal de rest van zijn leven vet op de prednison. Dus je dierenarts moet niet zo raar kletsen. Kijk, hondenziekte: komt nauwelijks voor. HCC: komt nauwelijks voor. Parvo komt nog wel voor maar is een puppy ziekte. En Nelson IS toch gevaccineerd als pup? Hoe oud was hij toen hij zijn laatste enting kreeg?

Je kunt hem laten titeren (en ik zou dat dan door Tannetje doen). Maar wat doe je met de uitslag? Nogmaals, vaccinatie erin en ik denk dat je wel kunt stoppen met je hond.... Kun je hooguit nog zeggen "ik ga hem preventief nosodes geven". Maar ik denk eigenlijk dat als hij als pup normaal gevaccineerd is, hij nog wel beschermt is hoor.
#3235431
Lizzy schreef:Levensgevaarlijk is om Nelson te laten enten. Ik denk serieus dat dit einde oefening voor hem gaat betekenen. Of minimaal de rest van zijn leven vet op de prednison. Dus je dierenarts moet niet zo raar kletsen. Kijk, hondenziekte: komt nauwelijks voor. HCC: komt nauwelijks voor. Parvo komt nog wel voor maar is een puppy ziekte. En Nelson IS toch gevaccineerd als pup? Hoe oud was hij toen hij zijn laatste enting kreeg?

Je kunt hem laten titeren (en ik zou dat dan door Tannetje doen). Maar wat doe je met de uitslag? Nogmaals, vaccinatie erin en ik denk dat je wel kunt stoppen met je hond.... Kun je hooguit nog zeggen "ik ga hem preventief nosodes geven". Maar ik denk eigenlijk dat als hij als pup normaal gevaccineerd is, hij nog wel beschermt is hoor.
Hij is als pup geënt. Laatste enting (dhp) was op 12 weken. Daarna met 6 maanden L4 en het was klaar met mijn gezonde hond. Weet je wat ik het ergste vind? Dat ze me toch weer heeft laten twijfelen.
Maar goed, dat is weer voorbij nu. Tannetje raadde titeren af omdat bij een negatieve uitslag er alleen maar zorgen zouden komen en geen oplossing. Da adviseerde vandaag titeren en wellicht enten met dode cellen. Maar dan zit je nog steeds met de hulpstoffen vrees ik. We gaan het in elk geval niet gokken. We hebben zo al ellende genoeg.
#3235481
Senna heeft alleen haar puppy entingen gehad en daarna nog 1 keer Weil en nu niks meer, tannetje zei dat ik beter niet kon enten want mijn hond is ziek en die mag je niet enten (had een kwade mastceltumor type 2, is weg na operatie).

Mijn golden is volgegooid en krijgt nooit meer een enting.
Mijn nieuwe pup krijgt ook alleen de puppy entingen, bij 1 jaar oiud titeren, is het dan genoeg ook nooit meer..

Een enting is 7 jaar goed staat op dognaturally, misschien langer want de testen met entingen hadden ze maar 7 jaar gedaan..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door