Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3223549
petralita schreef:Ik wil deband aan een halsbandvast zetten naar dit idee:
http://www.dzeh.nl/index.php?mact=News, ... eturnid=70

Aleen dan een doe ik het zelf aan een halsband met kliksluiting zodat ik deze makkelijk op en af kan doen.
Dit lijkt mij ideaal, maar ik snap niet helemaal hoe die band nu in elkaar zit....waar wordt de Seresto band vastgeklikt? Aan de buitenkant of de di binnenkant van de halsband?
Door Martine-Tom
#3223556
Annemarie Rijnveld schreef:Dit lijkt mij ideaal, maar ik snap niet helemaal hoe die band nu in elkaar zit....waar wordt de Seresto band vastgeklikt? Aan de buitenkant of de di binnenkant van de halsband?
Die "rijg" je als het ware aan de binnenkant, daar zit een uitsoaring en schuif je hem in, heel mooi ding is het. Stevig ook!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3223797
Vorig jaar heb ik ook de Seresto band geprobeerd (het jaar daarvoor een Scalibor band gebruikt) maar er bleven veel teken op mijn langharige hond zitten (zowel lopende als volgezogen).
Ik heb hierover contact gehad met Bayer. Ze vonden dit fenomeen onvoorstelbaar (tsja) maar hebben wel de band vergoed.

Dit jaar dan maar weer een Scalibor in gebruik genomen. Nu zijn de teken wel minder dan bij de Seresto band (er zitten hier,ook in de tuin, erg veel teken) maar evengoed vinden we bij controle nog af en toe teken.
Als we de poort uit gaan om te wandelen (wat we al bijna niet meer doen vanwege de teken) dan spuiten we de honden ook nog extra in met een geurspray.

Bij mijn kortharige hond gebruik ik alleen een spray als we gaan wandelen. Zij heeft af en toe een teek. Haar vacht is veel makkelijker te controleren en ze geeft het ook vaak zelf aan dat er "iets" zit.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door