Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#3214575
sharond schreef:Eén keer heeft hij ook een onverklaarbare aanval gehad, nog in de periode van zijn spuiten.
Sinds toen, bijna drie jaar dus niet meer.
En dan ben ik zo eigenwijs dat ik de spuiten de schuld geef van aanvallen.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3214590
Ik heb een hond van bijna 10 die op 12 weken voor het laatst geënt is en vorige week bij de titerbepaling was ze nog steeds voldoende beschermd.
Dus ik denk dat jouw hond met de entingen die hij gehad heeft ook voldoende beschermd zal zijn voor de rest van zijn leven ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3215893
sharond schreef:Hallo
Mijn kleine hondje heeft al van jongs af aan ernstige reacties op iedere vorm van inenting. Hij wordt volledig stijf, kan amper bewegen en voelt 'dood' aan. Dit komt al op enkele uren na de spuit.
Wij doen echter wedstrijden en daarom moet hij ingeënt worden. Toch heeft hij de laatste twee jaar geen spuitjes meer gekregen, omdat het echt zeer ernstig is. De boekjes werden in orde gebracht door de dierenarts die van dit alles op de hoogte is.
Nu zei hij dat hij volgend jaar opnieuw zijn vaccinaties echt wil geven, aangezien het al drie jaar geleden is. Ik sta hier heel twijfelachtig tegenover. Wat is jullie mening hierop? En heeft iemand dezelfde ervaring met zijn hondje?
Ze hebben trouwens al verschillende onderzoeken en ook een genetische test gedaan, maar vinden niet waardoor dit komt.
Tjonge, ik ging eens een heel zeer hartig woordje spreken met deze da. Wat als je hond dit keer dood gaat???
Maar goed, gelukkig ben je wijs en laat je niet enten.

Ik heb voor Nelson van mijn da een verklaring gekregen dat Nelson niet meer ingeënt mag worden. Dankzij deze verklaring mag ik gewoon naar de hondenschool waar ze entingen verder eigenlijk verplicht stellen. Als er een zieke hond is geweest sturen ze mij een sms en blijf ik even een weekje thuis.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3220488
mizzsylver schreef:Ik heb een hond van bijna 10 die op 12 weken voor het laatst geënt is en vorige week bij de titerbepaling was ze nog steeds voldoende beschermd.
Dus ik denk dat jouw hond met de entingen die hij gehad heeft ook voldoende beschermd zal zijn voor de rest van zijn leven ;)

Laddy is van 13-11-2012 en heeft de laatste enting in februari 2013 gehad. Toen hij de enting februari 2014 moest hebben, is hij bij Tannetje getiterd. Toen kreeg hij: hondenziekte en HCC één plus en parvo 2 plussen. Geen enting dus. Afgelopen april is hij weer getiterd, ik wilde bij hem Lepto zetten, hij zit me teveel hier in de sloten te klooien. Mochten er titers te laag zijn, dan konden die gelijk mee geënt worden. Nu was het HCC S3, Parvo S5 en Hondenziekten S2. Hij heeft alleen Lepto gehad. De puppie-entingen zijn dus goed aangeslagen..........

Rakker is 12, die wordt niet meer getiterd en ook niet meer geënt op Rabies na, ik neem de gok niet voor onze vakantie. Deze hebben ze beiden op 13 mei 2016 gehad, weer voor 3 jaar.
Gebruikersavatar
Door pike
#3220583
Dian schreef:Laddy is van 13-11-2012 en heeft de laatste enting in februari 2013 gehad. Toen hij de enting februari 2014 moest hebben, is hij bij Tannetje getiterd. Toen kreeg hij: hondenziekte en HCC één plus en parvo 2 plussen. Geen enting dus. Afgelopen april is hij weer getiterd, ik wilde bij hem Lepto zetten, hij zit me teveel hier in de sloten te klooien. Mochten er titers te laag zijn, dan konden die gelijk mee geënt worden. Nu was het HCC S3, Parvo S5 en Hondenziekten S2. Hij heeft alleen Lepto gehad. De puppie-entingen zijn dus goed aangeslagen..........

Rakker is 12, die wordt niet meer getiterd en ook niet meer geënt op Rabies na, ik neem de gok niet voor onze vakantie. Deze hebben ze beiden op 13 mei 2016 gehad, weer voor 3 jaar.
Ik vraag me af: welke lepto heeft hij gehad? De nieuwe? Die moet je toch boosteren?
Stel dat hij wel lage titers gehad had voor DHP, had je dat dan inderdaad met die zware lepto samen laten zetten? Ik zou dat dan toch liever gescheiden hebben laten doen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door