Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door TomsBorders
#3206164
Yvonne K schreef:Iedereen bedankt voor de reacties!
Het is voor de fokker haar 1ste nestje en ik wil haar alle info geven (inclusief de interviews van Tannetje en Brenda Ooms). En Parelridder ik snap heel goed als de fokker dit niet wil doen hoor. Maar dan laat ik de pup na de 1ste inenting bij mij verder titeren en echt niet op 9 en 12 weken lukraak inenten.
Ik vind het idee van Lizzy heel fijn meedenken om aan Tannetje te vragen naar tips en misschien een naam van een dierenarts in Groningen die titert en dat Tannetje dan de uitkomst mede afleest. Want ik wil zeker niet dat mijn pup onbeschermd rondloopt.
En als de fokker instemt met titeren, ga ik natuurlijk voor de volgende titersessie(s) naar een dierenarts die hier voorstander van is én die hier ervaring mee heeft. Zelfs na de inenting laat ik titeren omdat het nogal eens gebeurd dat de inenting niet aanslaat.
Ik zou het heel fijn vinden als er een fokker 'geboren' gaat worden die voorstander van titeren gaat worden. :)

Inmiddels ben ik in de omgeving van Utrecht aan het informeren naar dierenartsen die ervaring hebben met pups inenten. En Hetty, ik weet dat Hanneke voorstander is dus zij staat tot nu toe nummer 1 op mijn lijstje.

Tomborders
zou jij mij de informatie die jij aan jouw fokker hebt gegeven met mij willen delen zodat ik ook een mooi mapje voor mijn fokker kan maken?

Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Het is voor mij de eerste keer om een hond vanaf het begin te titeren. Mijn andere honden zijn pas op latere leeftijd getiterd en ik vind het best wel spannend.
Ik zal even kijken of ik ergens een scanner kan vinden zodat ik mijn documenten in kan scannen :)
Door Yvonne K
#3206196
TomsBorders schreef:Ik zal even kijken of ik ergens een scanner kan vinden zodat ik mijn documenten in kan scannen :)
:yeah:
Door Yvonne K
#3206462
Yvonne K schreef:Bedankt voor de lijst van de vaccicheck. Ik ben druk bezig om rond Utrecht e.o. de dierenartsen te bevragen.
Trouwens heel verschillende reacties.
Ook ben ik bezig om het artikel van Tannetje te vinden. So far geen succes. Heb jij dit misschien dat je mij een scan kan sturen of misschien iemand anders die mij hier aan kan helpen? Alvast bedankt voor de moeite en eventuele kosten ga ik natuurlijk vergoeden!
Inmiddels heb ik het artikel ontvangen!
Door Suzanne
#3206609
Parelridder schreef:Ik meen me te herinneren dat een fokker verplicht is de pups te laten vaccineren vóór ze uitvliegen? Of is dat achterhaald (of zelfs broodje aap)??
Vaak staat dat idd wel in de regels van de rasvereniging en het zou mij niet verbazen als het vanuit de RvB verplicht wordt gesteld.

Dat gezegd hebbende, en echt, ik ben voor regels ;-) zou ik geen probleem hebben met een zorgvuldig niet-geente pup ;-)

Suzanne
Door Yvonne K
#3206616
Vandaag bij pup op bezoek geweest en het titeren besproken en de fokker wil hierin meegaan.
Dus we gaan op zoek naar een dierenarts in Groningen e.o. die wil titeren en die de stippen goed kan lezen. Ik heb nog geen contact met Tannetje gehad. Telefonisch lukt nog niet en ik ga haar nu een mail sturen.
Ik ben ook bezig met een dierenarts in Utrecht e.o. die wil titeren en bij twijfel melde ze zelf al dat ze dan contact zal opnemen met Tannetje.
Nou het klinkt allemaal heel goed.
Mijn pup is bijna 4 weken dus ik heb nog 2 weken om het allemaal uit te zoeken.
Door Ramses1
#3206621
Yvonne K schreef:Vandaag bij pup op bezoek geweest en het titeren besproken en de fokker wil hierin meegaan.
Dus we gaan op zoek naar een dierenarts in Groningen e.o. die wil titeren en die de stippen goed kan lezen. Ik heb nog geen contact met Tannetje gehad. Telefonisch lukt nog niet en ik ga haar nu een mail sturen.
Ik ben ook bezig met een dierenarts in Utrecht e.o. die wil titeren en bij twijfel melde ze zelf al dat ze dan contact zal opnemen met Tannetje.
Nou het klinkt allemaal heel goed.
Mijn pup is bijna 4 weken dus ik heb nog 2 weken om het allemaal uit te zoeken.
Wat een supergoed nieuws dat de fokker wil meewerken! Lang leve de vooruitgang!

Ik heb het drie jaar geleden ook geprobeerd maar de fokker wilde er niks van weten.
Ik durfde er echt niet over door te gaan want bij de tweede overtuigingspoging was ik even bang dat ze de pup helemaal niet meer aan mij wilde verkopen....

Overigens heb ik hem met 10 weken laten titeren, de enting was niet aangeslagen dus opnieuw gedaan. Daarna heeft hij alleen nog een enting gehad toen hij een jaar was. Voor de zekerheid met 2 jaar nog eens getitert en enting was niet nodig.
Ik laat niet meer titeren en niet meer enten.
Door Ramses1
#3206622
Berichtdoor TomsBorders » Wo 23 Mar 2016, 10:57
ik ben op dit moment ook met een nieuwe pup bezig en heb de aankomend fokker een set informatie gegeven over titeren bij pups en maternale immuniteit.
de co-eigenaar van de moeder en eigenaar van de vader is ook pro barf en titeren en is er ook een voorstander van. wel laten we de uiteindelijke keuze aan de fokker maar ik probeer haar wel in die richting te sturen of haar in ieder geval bewust er van te laten zijn wat mijn keuzes zouden zijn.
Dat heb je nog helemaal niet verteld! Wat leuk, vertel! :)

p.s. mag ik die info ook van je? :biggrin2:
Door Lizzy
#3206645
Wat fijn dat de fokker meewerkt! Ohhww, ik hoop zo dat ik gewoon stuk of 7 pupkopers zoals jij tref!!!!!!
Door Yvonne K
#3206705
;D :-*
Lizzy schreef:Wat fijn dat de fokker meewerkt! Ohhww, ik hoop zo dat ik gewoon stuk of 7 pupkopers zoals jij tref!!!!!!
Door fastboa
#3209884
Ik heb het zo gedaan met mijn nestje, geboren op 13 januari 2016. Geen puppyvaccinatie met 6 weken, maar met 9 weken DHP zonder lepto. De eerste pup werd met 9 weken en 5 dagen opgehaald. De andere 3 moesten met 12 weken Rabies, omdat ze over de grens gaan. We hebben gelijk de titers van de DHP vaccinatie laten bepalen, torenhoge titers, dus herhaling van de DHP is niet nodig. Lepto geef ik nooit, wat de nieuwe eigenaren gaan doen is hun keuze.
De puppy's worden met 15 weken opgehaald, het is nu aftellen. Ja, de EU regels zijn voor een fokker niet makkelijk! gr Boa
Door Yvonne K
#3209934
Zo wil ik het ook doen met mijn pup fastboa.
Gelijk de DHP zonder lepto (mits er na 8 weken gevaccineerd hoeft te worden) maar de fokker gaat wel eerst de pups laten titeren.
Volgende week zal dit gebeuren (a.s. maandag zijn ze 6 weken).
Door Erna
#3211744
Ik heb bij mijn huidige nestje van 6 alle toekomstige eigenaren dit keer een mail gestuurd met alle informatie erin die nodig is plus een aantal verschillende bijlages waarin ze konden lezen hoe het in elkaar steekt. Ik heb daarin ook vermeld dat ik hen de vrije keuze laat en hun beslissing hierin respecteer.

Op dit moment is de stand 2-1 voor de titerbepaling, van de andere 3 moet ik nog bericht ontvangen. Ik wil sowieso dat ze per mail aan mijn bevestigen wat hun keuze is. Ik verwacht dat de stand 4-2 zal worden uiteindelijk als ik de mensen een beetje in kan schatten.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3211757
Wat goed dat de fokker zo meewerkt! Hoe is het gegaan? :)
Een collega-fokker heeft haar nest ook getiterd en de kopers helemaal uitgelegd over het hoe en wat maar toch waren er bij die meteen bij de dierenarts lieten enten omdat de dierenarts zei dat het moest :-X

TomsBorders als ik je lief aankijk zou je mij die info ook willen sturen? :-* Ik wil ook graag het nest titeren en alle info is welkom :)
Door Yvonne K
#3211770
De pups zijn bij de fokker getiterd en de foto van de titerbepaling is door de dierenarts opgestuurd naar Tannetje: over drie weken opnieuw laten titeren. De fokker was zo enthousiast dat ze zelf genoeg honden had verzameld voor een titersessie aan huis. Ben zo blij met haar!!
Inmiddels heb ik 2 dierenartsen in mijn buurt die mijn pup willen en kunnen titeren als hij volgende week bij mij komt wonen.
Info heb ik (nog) niet van TomsBorders ontvangen maar ik heb het artikel uit Hondenmanieren en de links van de interviews van Tannetje Koning en Brenda Ooms (2 delen) aan de fokker doorgegeven.
Mizzsylver, ik hoop dat al je pupkopers zo verstandig zullen zijn om hun pup te later titeren ipv nodeloos te laten inenten.
Erna, betekent dat de mensen die willen inenten dat jij die pups op 6 weken laat inenten of gaan die nog mee met de titerbepaling?
Door Lizzy
#3211782
Oh wat super! Heerlijk zeg, dat je een fokker gevonden hebt die met je mee gaat in deze! En geweldig dat Tannetje heeft geholpen!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door