Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3201397
Eind januari is Scott positief getest op spoelwormen bij t Woud.
De afgelopen 3 weken heeft hij diatomeeenaarde gekregen. Maar vanochtend zag mijn vriend wat witte rijstkorrel achtige dingen bij Scott z'n anus. Nog steeds wormen dus.... >:(
Rond half zeven vanavond heb ik Milbemax gegeven. En net kotst ie dus gewoon een spoelworm uit :P De worm bewoog nog minimaal denk ik, maar volgens vriendlief was hij dood.
Scott is verder zichzelf, was bezig met een snuffelspel, liep om te kotsen even naar zijn eetplek, en ging weer verder met zijn spelletje :biggrin2:

Hij heeft eerder Milbemax gekregen, maar heb deze reactie nog nooit gezien. Rond half zes heeft hij een sprotje op als snack, deze kwam er ook uit. Dit is overigens al de tweede keer in een week dat hij sprot eruit gooit, dus ik denk eigenlijk dat het daardoor komt. Zou het kunnen dat zijn maag wat gevoelig is door de wormen?
Wat nu?
Heeft de Milbemax wel voldoende gewerkt in die 4 uur?

Ik ga sowieso volgende week opnieuw laten testen bij t woud
#3201414
pluk schreef:Eind januari is Scott positief getest op spoelwormen bij t Woud.
De afgelopen 3 weken heeft hij diatomeeenaarde gekregen. Maar vanochtend zag mijn vriend wat witte rijstkorrel achtige dingen bij Scott z'n anus. Nog steeds wormen dus.... >:(
Rond half zeven vanavond heb ik Milbemax gegeven. En net kotst ie dus gewoon een spoelworm uit :P De worm bewoog nog minimaal denk ik, maar volgens vriendlief was hij dood.
Scott is verder zichzelf, was bezig met een snuffelspel, liep om te kotsen even naar zijn eetplek, en ging weer verder met zijn spelletje :biggrin2:

Hij heeft eerder Milbemax gekregen, maar heb deze reactie nog nooit gezien. Rond half zes heeft hij een sprotje op als snack, deze kwam er ook uit. Dit is overigens al de tweede keer in een week dat hij sprot eruit gooit, dus ik denk eigenlijk dat het daardoor komt. Zou het kunnen dat zijn maag wat gevoelig is door de wormen?
Wat nu?
Heeft de Milbemax wel voldoende gewerkt in die 4 uur?

Ik ga sowieso volgende week opnieuw laten testen bij t woud
Drie weken Diatomeeënaarde geven is ook wel wat kort. Ik denk dat als je dat 5 tot 6 weken door het voer geeft de spoelwormen echt weg zijn hoor.
#3201454
pluk schreef:Eind januari is Scott positief getest op spoelwormen bij t Woud.
De afgelopen 3 weken heeft hij diatomeeenaarde gekregen. Maar vanochtend zag mijn vriend wat witte rijstkorrel achtige dingen bij Scott z'n anus. Nog steeds wormen dus.... >:(
Rond half zeven vanavond heb ik Milbemax gegeven. En net kotst ie dus gewoon een spoelworm uit :P De worm bewoog nog minimaal denk ik, maar volgens vriendlief was hij dood.
Scott is verder zichzelf, was bezig met een snuffelspel, liep om te kotsen even naar zijn eetplek, en ging weer verder met zijn spelletje :biggrin2:

Hij heeft eerder Milbemax gekregen, maar heb deze reactie nog nooit gezien. Rond half zes heeft hij een sprotje op als snack, deze kwam er ook uit. Dit is overigens al de tweede keer in een week dat hij sprot eruit gooit, dus ik denk eigenlijk dat het daardoor komt. Zou het kunnen dat zijn maag wat gevoelig is door de wormen?
Wat nu?
Heeft de Milbemax wel voldoende gewerkt in die 4 uur?

Ik ga sowieso volgende week opnieuw laten testen bij t woud
Ik zou de DA even bellen want volgens mij moet het bij hem/haar bekend zijn. Ik dacht binnen 1 uur na toedienen = braken = opnieuw toedienen maar ik weet het niet meer zeker....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door