Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#3201178
Hoi, even een vraagje aan jullie. Eind maart ga ik met mijn hond van Noorwegen naar Nederland. Hij heeft daarvoor dus een Rabies inenting nodig. Onze dierenarts hier zegt dat er 2 shots nodig zijn met ongeveer twee tot drie weken ertussen. Ik heb daar nog nooit van gehoord. Wie weet daar mee over?
Door hannabelgje
#3201186
Dat is raar. Rabiës is 1 enting met daarna 21 dagen wachttijd. Niks niet herhalen en drie jaar geldig.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3201189
hannabelgje schreef:Dat is raar. Rabiës is 1 enting met daarna 21 dagen wachttijd. Niks niet herhalen en drie jaar geldig.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Dat is ook wat ik altijd gehoord heb :-\
Door evelyn02
#3201325
In het verleden werd een titerbepaling gevraagd. Toen adviseerden dierenartsen nog wel eens twee entingen. Als de titer nl. negatief was na de eerste enting moest er een nieuwe vaccinatie gegeven worden. Dan had je weer een wachttijd voor een nieuwe titerbepaling gedaan kon worden. Dus als je (te) laat het traject inging, zou je in zo'n geval niet op tijd een goede titer kunnen hebben.
Maar nu geen titerbepaling niet meer vereist is, zou ik het niet doen!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3201361
Voor Noorwegen zijn de regels sinds 2012 (? Dacht ik) veranderd. Voor die tijd was het verplicht een rabies enting te hebben die minimaal 3 weken oud was en maximaal 6 maanden. En eenmaal over de grens was het binnen 24 u een enting halen bij een Noorse dierenarts.
Nu volstaat de normale enting, en dat is voldoende
Gebruikersavatar
Door pike
#3201567
Suzanne schreef:Met dien verstande.. ik weet niet hoe het in noorwegen is (!)

suzanne

Het maakt niet uit wat de bepalingen voor Noorwegen zijn. Daar leeft de hond nu. En van daaruit gaat hij naar Nederland. En Nederland verlangt een geldige rabiesvaccinatie. En die bestaat uit niet meer dan één enting. Het zelfde geldt voor de landen waar je doorheen reist als je met de auto komt: Denemarken en Duitsland. Eén vaccinatie is voldoende.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door