Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3179479
Ik laat mijn honden enten tegen rabiës. Ze gaan 1 of 2x per jaar mee de grens over. In België, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk nooit controle gehad. In Zwitserland wel, daar werd de auto grondig geïnspecteerd en onze paspoorten + die van de honden werden mee naar binnen genomen. Pas een half uur later kregen we ze terug. Ik was erg blij dat alles klopte.
#3201492
Wij enten onze honden altijd tegen Rabiës ,de coctail hebben ze al jaren niet meer gehad en wil ik ook niet.Nu zit ik eigenlijk met 1 probleem onze zoon wil met 1 van onze honden naar training en speuren nu is daarvoor een enting verplicht als je mee wil doen.Ik zie dat eigenlijk helemaal niet zitten.Dus ja wat moet ik hiermee
#3201502
espagne5 schreef:Wij enten onze honden altijd tegen Rabiës ,de coctail hebben ze al jaren niet meer gehad en wil ik ook niet.Nu zit ik eigenlijk met 1 probleem onze zoon wil met 1 van onze honden naar training en speuren nu is daarvoor een enting verplicht als je mee wil doen.Ik zie dat eigenlijk helemaal niet zitten.Dus ja wat moet ik hiermee
Ik zou even in overleg gaan met de trainers wat mogelijk is.
Overigens kom ik bij verschillende honden scholen en trainers, bij de meeste is enten verplicht maar ze hebben nog nooit naar een bewijs hiervan gevraagd.

En voor speuren? Dat doe je individueel in een bos waar Jan en alleman komt. Waarom zou je hond dan geënt moeten zijn?
#3201541
espagne5 schreef:ja die trainer had het ook nadrukkelijk gezegd tegen onze zoon zonder enten GEEN training en speuren daar maak ik me geen zorgen over wat je zegt jan en alleman komt daar
Je weet zeker dat ze bedoelen dat je geent moet hebben of dat ze bedoelen dat je moet bewijzen dat ze immuniteit hebben? Dat laatste kan ik begrijpen dat eerste niet.
#3201551
TomsBorders schreef:
Je weet zeker dat ze bedoelen dat je geent moet hebben of dat ze bedoelen dat je moet bewijzen dat ze immuniteit hebben? Dat laatste kan ik begrijpen dat eerste niet.
Ben jij wel eens op een gewone standaard hondenschool geweest? Je hebt, uiteraard, gelijk. Maar de eerste instructeur die dit begrijpt moet ik nog tegenkomen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door