Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#3168047
Ja, ik wacht op mn man en dan jensen we die plint is opzij, en toch zegt mn gevoel dat t uit/ bij Kyr vandaan komt...
Door Ruisje
#3168056
Loopt ie overdag ook in de tuin, kan daar iets liggen waar de larven in zijn vacht mee naar binnen komen? Het weer is er zacht genoeg voor.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3168062
ellenned schreef: Ja, ik wacht op mn man en dan jensen we die plint is opzij, en toch zegt mn gevoel dat t uit/ bij Kyr vandaan komt...
Als ik dit verhaal zo lees denk ik dat eigenlijk ook....

Als ze ergens in huis of tuin zouden zitten dan zou je ze ook weleens ergens anders zien dan alleen in de voerbak :-\
Door ellenned
#3168068
Er ligt niets in de keuken, achter de plinten. Lijkt me ook niet want dan had ik ze toch ook over de grond moeten zien kronkelen bah. En ik vind ze echt alleen in zijn voerbak, in zijn bek lijkt vooralsnog echt niets te zitten, zijn vacht ook niet maar die is superdik op het moment en moeilijk doorheen te komen.

Straks met zn tweeën gaan we iedere cm uitpluizen, wordt vervolgd......
Door Bosliefje
#3168099
Als het toch eventueel uit de hond zelf komt, zoek dan naar een vochtig plekje, een gaatje in de huid. Ik heb het bij lammetjes gehad, je kijkt er makkelijk overheen.
Door ellenned
#3168109
Ja gaan we doen ik heb op t net gezocht hoe het eruit ziet( knap vies) andere hond ook gelijk maar
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3168113
Oww gruwel  :-X maar je zou toch ook denken als dit al dagen op de hond moet zitten dat die daar ook last/pijn aan moet hebben en dat zo'n locatie dan wel aangegeven wordt door krabben/bijten oid.
Door ellenned
#3168114
Dat zegt de da ook, en ook dat ze er echt niet lekker van zijn. Ik merk niets aan beide honden. Het is echt wel soort van raadsel
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3168190
Kan je niet gewoon kleine stukjes eten aanbieden, dat je telkens in zijn bak gooit, ondertussen kijk je elke x dat je er wat in doet of en wanneer er een larfje in komt te liggen. Misschien heb je dit al gedaan hoor??
Door ellenned
#3168191
Nou t rare is ook dat de larfjes/maden er pas een paar uur later in liggen
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3168194
Oh zo, dan komen ze in ieder geval niet van je hond af.Lijkt me heel eng te denken dat hij mogelijk een interne wond heeft waar ze uit komen.

Ik zou bij de bak blijven zitten en hem (de bak en de ruimte er omheen) in de gaten houden; kost wel even wat tijd, maar dan moet je het beestje toch op een gegeven moment zien (en dan zie je misschien ook waar hij vandaan komt).
Door Ruisje
#3168323
Kunnen die larfjes niet vanuit/vanaf het plafond naar beneden in de bak vallen ???
Door ellenned
#3168329
Precies in de bak... Circuslarfjes nee dat is t niet hoewel ik wel gelijk t plafond geïnspecteerd heb
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3168366
ellenned schreef: Precies in de bak... CircuslarfjesAfbeelding nee dat is t niet hoewel ik wel gelijk t plafond geïnspecteerd hebAfbeelding
Ach, als mijn theedoek valt, valt die ook altijd in de waterbak. Zegt niks over de capaciteiten van mijn theedoek, maar enkel dat de waterbak altijd op dezelfde plek staat.
Maar ondertussen blijft het dus een raadsel dat uren na het eten en na het afwassen van de bak er ineens larfjes in rondkruipen. En larfjes groeien niet van de lucht, als er eitjes gelegd worden, moeten die op iets eetbaars liggen wil zich een larf van dit formaat kunnen ontwikkelen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door