Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3160758
Oei! Nu weet ik niet wat je kunt doen, maar ik vermoed dat het komt door Mies. Het schijnt dat katten veel sneller vlooien hebben dan honden, hier klopt dat ook wel. Willem heeft ze ook altijd eerder dan de honden.
Ik zou Mies ook checken en de kittens
Gebruikersavatar
Door Hope
#3160770
Doranto schreef: Zou hem inderdaad ook meteen wassen!
Wassen waarmee?

Mies checken is onmogelijk. De kittens hebben inderdaad poepjes. Heel weinig. Maar dat is teveel.
Is er iets wat je mag geven aan een zogende kat en haar jongen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3160774
Hope schreef: Wassen waarmee?

Mies checken is onmogelijk. De kittens hebben inderdaad poepjes. Heel weinig. Maar dat is teveel.
Is er iets wat je mag geven aan een zogende kat en haar jongen?
Ik zou gewoon de shampoo pakken die je altijd voor hem gebruikt en waarvan je weet dat hij er goed tegen kan. Je moet wel extra secuur te werk gaan, dus ervoor zorgen dat er nergens nog lucht in de vacht zit waarin een vlo zou kunnen overleven. Daarna langdurig en grondig uitspoelen. Vlooien verdrinken dan. De laatste spoeling met azijnwater is ook nooit verkeerd, mits Nelson er tegen kan natuurlijk, maar dat weet jijzelf het beste.
Je zou als hij er tegen kan, eventueel nog wat teatree of iets dergelijks aan de shampoo toe kunnen voegen, dat kan nooit kwaad. Maar persé nodig is het niet.
Ik denk inderdaad ook dat hij de vlooien waarschijnlijk via jou van Mies gekregen heeft. Dus de katten behandelen zou ik zeker doen.
Ik zou daarvoor even de da raadplegen.
Gebruikersavatar
Door kira
#3161720
Ooit vonden wij een nestje kittens, die hadden vlooien en die kregen van de dierenarts gewoon pipetten. Moeder zou je via eten een tablet anti vlo kunnen geven die geef ik hier Pimlelmoen die niet tegen pipetten kan.

Zou verder Nelson lang in bad zetten, weet niet of hij wel tegen een vlooien pil kan? Als,ke dat niet durft zou ik wassen en kammen kammen kammen. En je omgeving sprayen en alles wassen.

Sterkte.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3161805
Nou, ik denk dat ik geluk heb gehad. Maar ik klop wel hard af nu, hoor!

Ik heb Nelson elke dag gekamd en geen vlo of poepje tegen gekomen. Ik blijf dit de komende dagen doen.

De kittens en Mies zijn behandeld.
Door Anne in Zweden
#3161831
Hope schreef: Nou, ik denk dat ik geluk heb gehad. Maar ik klop wel hard af nu, hoor!

Ik heb Nelson elke dag gekamd en geen vlo of poepje tegen gekomen. Ik blijf dit de komende dagen doen.

De kittens en Mies zijn behandeld.
Super!

Waar heb je de katzels mee behandeld? Er zijn ook pillen (Comfortis) die je door het eten kunt mengen. Niet goedkoop, wel effectief.

Had ik al gezegd dat je een kanjer bent? Later als ik groot ben word ik ook een zielig kittentje van een zwervende mama en dan ga ik bij jou in de stal liggen. Kan me geen beter stekje voorstellen! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3161882
Anne in Duitsland schreef:

Had ik al gezegd dat je een kanjer bent? Later als ik groot ben word ik ook een zielig kittentje van een zwervende mama en dan ga ik bij jou in de stal liggen. Kan me geen beter stekje voorstellen! :biggrin2:
Een hele dikke vette +1
Door inni
#3162878
Ik hoorde van mijn broer over Frontline druppel. Hij zat met bloedluis en kweekt kanaries en parkieten. Hij moets de pas uit het ei vogeltjes aanstippen met een wattenstaafje wat hij even tegen de dop van 't flesje houd (hij zei echt even stippen) en heeft nu al enkele generaties geen bloedluis meer0 Dus misschien kan je de hoeveelheid van een pipetje zo verdelen dat de kittens maar net het minimum krijgen (ik zou eerder te weinig dan teveel geven). Katten zouden idd nog meer de vlooien aantrekken, als die bij jou behandeld zijn kan je bij Nelson iets geven waarvan ze alleen wat uit de buurt blijven. Is tea-tree olie niks om bij de shampoo te doen?? 
Gebruikersavatar
Door Hope
#3162993
Anne in Duitsland schreef: Super!

Waar heb je de katzels mee behandeld? Er zijn ook pillen (Comfortis) die je door het eten kunt mengen. Niet goedkoop, wel effectief.

Had ik al gezegd dat je een kanjer bent? Later als ik groot ben word ik ook een zielig kittentje van een zwervende mama en dan ga ik bij jou in de stal liggen. Kan me geen beter stekje voorstellen! :biggrin2:
Mies met comfortis. Niet ideaal ivm met melkgift, maar vlooien (en dus kans op bloedarmoede) is dat ook niet en een band omdoen kon niet vanwege opeetgevaar van mijn vingers. Kittens zijn allemaal ingesprayed met Frontline. Da vond dat de veiligste, effectieve methode. Skoon kleedje in het hok en hopen dat we er nu vanaf zijn.

Nelson nog steeds elke dag gekamd maar geen vlo meer ontdekt. Yes!
Door Parelridder
#3163246
Ideaal kan het gewoon niet. Sowieso niet met jonge kittens, laat staan met een moederpoes die beperkt behandelbaar is. Vlooien zijn gewoon echt niet gezond. Poesjes zouden sowieso mesjokke worden van de vlooienbeten (en jij en Nelson ook..), met verhoogd risico op vlooienallergie, maar idd ook bloedarmoede en lintworm, dus je moet er wat mee..
Hopelijk is het nu gauw voorbij. En als je tzt een effectief middel zoekt voor katten waarop je een pipet kunt aanbrengen, dan is Advantage een middel waar je ze echt van kwijt raakt (ook zonder behandeling van de omgeving). Maar goed, dat zal met Mies (vooralsnog) niet lukken, want je moet de druppels tussen de vacht op de huid aanbrengen.

@Anne, ik kom tzt gezellig met jou in die stal liggen, vinden ze daar ook wel gezellig: 2 kittens :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3163506
Ik had het er nog met de da over gisteren. Tijdens de sterilisatie gaat er in elk geval een pipet op als ze dan nog vlooien heeft. Met het kammen van de kittens ben ik niets meer tegen gekomen. Ook Nelson niet, dus dat is mooi. 1 van de konijnen had gisteren wat vlooien bij zijn oor dus die heb ik ook maar behandeld.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door