Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3144528
Ik kreeg onlangs een mailtje van een kliniek hier, dat ze ook dieren gaan titeren. Nou ga ik daar altijd voor naar Tannetje. Maar, dit is dichterbij.
Echter, ik weet hoe zij over enten denken, en dat is gewoon elk jaar enten. Ik kreeg n.b. een oproep voor Chica, die eind oktober daar de cocktail heeft gekregen (zonder Weil, dat kon toevallig zei ze). Ook heel gezeik om die dhp zonder Weil te krijgen.
Toevallig gister de 1ste herhalingsoproep gekregen voor de cocktail. Beetje raar als je na 9 maanden alweer de cocktail wil zetten, terwijl je klanten gaat aanbieden om te titeren.
Juist een jong hondje die nog maar 1x de cocktail heeft gehad, is een goede titerpatient.
Ik twijfel over hun titer kundigheid.
Aan de andere kant denk ik , wat kan er misgaan, gewoon zelf de stipjes beoordelen en dan wel of niet enten.
Of toch maar naar Tannetje, gecombineerd met een boswandeling. Wat zouden jullie doen?
Gr. Ingrid
#3144530
Een dierenarts hoeft niet holistisch te zijn om toch goed te kunnen titeren maar de interpretatie van een uitslag...? Liet ik toch liever over aan iemand met verstand van zaken. Dit klinkt mij als "ook even gauw meevreten uit de titer-ruif".
#3144549
Wet je, het klinkt mij behoorlijk als een hoopgezeiktent en ik voorzie daar dus al snel een titer + vaccin, ipv  een...vaccin niet nodig, komt u over 3 jaar maar terug.

Naar Tannetje, gecombineerd met wandeling komt op mij een stuk positiever over  :biggrin2:
#3144555
Ik heb het gevraagd aan Tannetje en Tannetje zegt dat je met een gerust hart bij een andere dierenarts kunt laten titeren. Die zullen alleen waarschijnlijk geen lange termijnen aan hoge titers durven te plakken maar dat zou je zelf natuurlijk in de gaten kunnen houden.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
#3144611
Hm.. met als risico dat je elk jaar mag komen laten titeren.
Kijk, dan liever iemand die er 100% achter staat zodat die ook een termijn kan plakken.
Nou is elk jaar titeren niet belastend voor een dier maar wel voor mijn portomonee en dat gaat dan toch meespelen ;-)

Suzanne
#3144735
Het is nog niet zover, maar ik twijfel nog steeds. Ze vinden me daar al een buitenbeentje. Omdat ze vorig jaar dhp zonder Weil konden enten had ik dat tegen een paar mensen gezegd. O.a. tegen een pupkoper van mij.  En toch hebben ze het zusje van Chica ook de dhp met Weil geent, ze hebben haar toch overgehaald. Ik hoorde dat dus pas 2 weken geleden. Ik zeg er niets meer van, het is mijn hond niet meer.
Gr. Ingrid
#3144869
Ik zou gewoon lekker naar Tannetje gaan, die staat hier heel goed aangeschreven.


Oh en niks van aantrekken dat ze je een buitenbeentje vinden. Ik ent niet meer, geef rauw vlees,
ga zelf de ontlasting controleren en geef ook geen chemische wormen/vlooien/teken ect spul van te voren meer.
wat ze nog het raarst vinden is dat ik zo 300 euro neerleg en niet geloof in dierenverzekeringen :2funny:
Laatst gewijzigd door Tamara op ma 17 aug 2015, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
#3144990
hannabelgje schreef: Ik heb het gevraagd aan Tannetje en Tannetje zegt dat je met een gerust hart bij een andere dierenarts kunt laten titeren. Die zullen alleen waarschijnlijk geen lange termijnen aan hoge titers durven te plakken maar dat zou je zelf natuurlijk in de gaten kunnen houden.
Ik heb 1 x hier in de buurt laten titeren, bij een pro-vers da met al de nodige titer-ervaring. Daarna werd me uitgelegd dat indien 1 titer wat laag is, zij alleen het (wettelijk) toegestane advies geven, namelijk: vaccineren. Ik prefereer een dierenarts die me voorziet van info/advies op maat, zodat ik kan afwegen wat mijn hond werkelijk nódig heeft of wat misschien een betere tijd is om te her-vaccineren (bijv. na nog iets verdere daling v/d titer). Tannetje biedt die info en denkt mee, in plaats van stug vast te houden aan "Ik mag bij 1 lagere titer geen ander advies geven dan..". Voor mij is Tannetjes advies héél waardevol, daarmee kan ik de titerbepaling ook werkelijk benutten.
#3145007
Hier hebben we ook zo'n kliniek. Die belde ik eens op om te laten titeren.

"Ja mevrouw, dat doen wij hier ook. We weten dan zeker of de enting is aangeslagen en er geen nieuwe basisentingen nodig zijn. We houden altijd het geadviseerde entschema aan. Het is gewoon erg fijn om te weten of we een enting alleen hoeven te boosteren of dat we een soort nieuwe puppyenting moeten zetten. 
Kosten? 95 euro.
#3145148
Hope schreef: Hier hebben we ook zo'n kliniek. Die belde ik eens op om te laten titeren.

"Ja mevrouw, dat doen wij hier ook. We weten dan zeker of de enting is aangeslagen en er geen nieuwe basisentingen nodig zijn. We houden altijd het geadviseerde entschema aan. Het is gewoon erg fijn om te weten of we een enting alleen hoeven te boosteren of dat we een soort nieuwe puppyenting moeten zetten.
Kosten? 95 euro.
hahahaha ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door