Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3138108
Tjonge. Goed, zeggen dat het dom is heeft geen zin want dat weet je zelf ook wel.
Ik bracht de hond terug.

Maar goed. Verder lijkt het me heel zinvol dat jullie je eens goed gaan inlezen, want ontwormen zoals je dat nu gedaan hebt doet meer kwaad dan goed. Overigens is het natuurlijk ook maar de vraag of ze wormen heeft en welke dan.
#3138110
Ik hoop van harte dat jullie pup een gezonde vrolijke en blijde hond mag worden, ondanks de waarschijnlijk niet zo'n fijne start bij de fokker.
(...zolang mensen verliefd worden op een pup en denken hem te redden..hou je de malafide fokkers helaas in stand :( )
Maar ga aub niet zo prutsen met de wormkuur! Daar heb ik echt moeite mee..het is zo'n aanslag op het lijfje om er zo mee om te gaan. Daar moet je niet te makkelijk over denken!

En je gaf aan dat ze sowieso geen bot mag, maar waarom mag ze geen bot?

Ik hoop het allerbeste voor jullie pup! 
#3138123
Fout of niet. ???
Ik vind als een fokker zeg dat er een check binnen 3 dagen gedaan moet worden en dat ze brokken van RC meegeven.
Toch al wat positievere berichten dan waar de meeste broodfokkers meekomen. Namelijk check is niet nodig zijn pas nog geweest alles was goed hebben ontworming gehad en zijn ontvlooit en die fokkers geven een zak Pedigree mee. En thuis zit het beestje onder de vlooien.
En ik weet dat hier gezegd word RC is bagger maar het kost wel veel meer als de pedigree dus de fokker heeft er wel wat geld ingestoken.
Ik voerde ook eerst RC omdat ik overtuigd was dat het de beste voeding was. En zo denken heel veel mensen die nooit van vers gehoord hebben.
Ik schat zelfs dat het grootste merendeel hier in het verleden brok heeft gevoerd. En hebben ook honden gehad die 15 jaar werden.
Daarbij raden veel DA s aan om adult brokken te geven inplaats van puppy zodat de pups niet te hard groeien.
Dikke buikje kan idd wormen zijn hoef niet.
Wat ik me nu afvraag hoe doet het hondje het nu? Is er diaree of gewone ontlasting, is die speels ?
En idd je kan gewoon KVV geven alleen het kan zijn dat die daardoor ff wat dunne ontlasting krijgt. Dus zou ik eerst zeker willen weten dat op de brokken de ontlasting goed was. Dan weet je waar het door komt als het veranderd als je KVV geef.

Ik hoop dat jullie heel gelukkig met jullie pup worden en veel plezier met hem krijgen. ;)
#3138145
Ik snap jullie reacties.
En nee we gaan dit ook niet nog is doen en ja schuldig voelen we ons zeker naar de moeder en vader hond. ( ik ga ook zeker wel de fokkers zeggen dat ze te dun is en wormen heeft!)
Ik heb al eerder gezegd dat mijn leeftijd geen excuus is en dat mijn moeder beter moet weten .... ( ik had zelf ook beter moeten handelen maar ik durfde helaas niet tegen mijn moeder in te gaan)  verder wil ik er niet teveel over doorgaan ik weet wel dat ik fout heb gedaan ,en niet met de verkeerde bedoelingen , ik kick er echt niet op hoor !!!!! ( het is niet voor niets dat ik Zarah bij een fokker heb gekocht die haar honden in huis oplaat groeien en niet elk jaar fokt laat staan meerdere keren per jaar. ( dit is zeer waarschijnlijk wel bij onze pup fokker zo ja ) asjeblieft allemaal ik weet dat we fout zaten , maar mag ik dan nooit meer iets wat ik fout gedaan heb proberen goed te maken ? (Als dat zo is kan ik beter d..d zijn dan is mijn leven toch al klaar en voor het leven niks meer waard , iedereen maakt fouten ook grote fouten waarvan erbij mij dit er een is. Over het beter inlezen : ik heb dit al lang gedaan voor ik Zarah kocht , ik zat nu in de moeilijke positie dat mijn moeder een hond cadeau kreeg maar dat zij wilde dat het een hond was die of uit een asiel kwam of anderzijds echt Hulp nodig had, en dat had deze pup ook nodig want ze is te mager ! Maar ik ga echt nogmaals zeg ik het wel de fokkers dit melden en geeft het Door aan de dieren bescherming!
Dus asjeblieft stop met zeggen dat het stom is , dat je er geen begrip voor kan opbrengen dat we zo stom zijn geweest deze pup te willen helpen , dit gebeurd ons 1 x en daarna niet weer.
Het is niet voor niets dat ik haar wil helpen met goede voeding etc. Als ik toch niks om dieren geef waarom dan dit doen? (Als ik toch niks gezegd had hier had toch nooit iemand het geweten ) ik wil haar dus helpen en de fokkers duidelijk maken dat dit niet kan en mag en dat kan doir een dierenarts check up  als daar ook al uitblinkt dat ze te mager is , dan sta ik heel stevig in mijn schoenen naar de fokkers toe .
Asjeblieft blijf niet boos op mij maar geef advies hoe ik kan proberen het beter te maken. ( haar terug brengen ? Wat denken jullie dat er dan gebeurd ? Ja ze hebben mij geen pup verkocht maar er is zoveel belangstelling ook bij mensen die veel simpeler met een hond omgaan dan ik zelf , ik denk dus ook dat ik beter eerst de check up laat uitvoeren en met harde bewijzen bij de fokker aankom en de dierenbescherming er dan op af stuur!)


Maar ik weet voor nu genoeg! ( Ik ben stom en kan nooit meer proberen iets beter te maken voor deze pup blijkbaar) nogmaals dit gebeurd mij 1malig en niet vaker , verder kan dit topic gesloten worden, ik weet wat ik moet doen nu .
Groet, Casper en Zarah.
Laatst gewijzigd door Casper-Zarah op zo 26 jul 2015, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#3138160
hannabelgje schreef: Die check binnen drie dagen is puur om zichzelf in te dekken. Zo van we hebben u een gezond pupje verkocht en alles wat daarna gebeurd is niet onze fout. Afbeelding
Jij snapt 'm.
Casper-Zarah schreef: Ik snap jullie reacties.
En nee we gaan dit ook niet nog is doen en ja schuldig voelen we ons zeker naar de moeder en vader hond. ( ik ga ook zeker wel de fokkers zeggen dat ze te dun is en wormen heeft!)
Ik heb al eerder gezegd dat mijn leeftijd geen excuus is en dat mijn moeder beter moet weten .... ( ik had zelf ook beter moeten handelen maar ik durfde helaas niet tegen mijn moeder in te gaan) verder wil ik er niet teveel over doorgaan ik weet wel dat ik fout heb gedaan ,en niet met de verkeerde bedoelingen , ik kick er echt niet op hoor !!!!! ( het is niet voor niets dat ik Zarah bij een fokker heb gekocht die haar honden in huis oplaat groeien en niet elk jaar fokt laat staan meerdere keren per jaar. ( dit is zeer waarschijnlijk wel bij onze pup fokker zo ja ) asjeblieft allemaal ik weet dat we fout zaten , maar mag ik dan nooit meer iets wat ik fout gedaan heb proberen goed te maken ? (Als dat zo is kan ik beter d..d zijn dan is mijn leven toch al klaar en voor het leven niks meer waard , iedereen maakt fouten ook grote fouten waarvan erbij mij dit er een is. Over het beter inlezen : ik heb dit al lang gedaan voor ik Zarah kocht , ik zat nu in de moeilijke positie dat mijn moeder een hond cadeau kreeg maar dat zij wilde dat het een hond was die of uit een asiel kwam of anderzijds echt Hulp nodig had, en dat had deze pup ook nodig want ze is te mager ! Maar ik ga echt nogmaals zeg ik het wel de fokkers dit melden en geeft het Door aan de dieren bescherming!
Dus asjeblieft stop met zeggen dat het stom is , dat je er geen begrip voor kan opbrengen dat we zo stom zijn geweest deze pup te willen helpen , dit gebeurd ons 1 x en daarna niet weer.
Het is niet voor niets dat ik haar wil helpen met goede voeding etc. Als ik toch niks om dieren geef waarom dan dit doen? (Als ik toch niks gezegd had hier had toch nooit iemand het geweten ) ik wil haar dus helpen en de fokkers duidelijk maken dat dit niet kan en mag en dat kan doir een dierenarts check up als daar ook al uitblinkt dat ze te mager is , dan sta ik heel stevig in mijn schoenen naar de fokkers toe .
Asjeblieft blijf niet boos op mij maar geef advies hoe ik kan proberen het beter te maken. ( haar terug brengen ? Wat denken jullie dat er dan gebeurd ? Ja ze hebben mij geen pup verkocht maar er is zoveel belangstelling ook bij mensen die veel simpeler met een hond omgaan dan ik zelf , ik denk dus ook dat ik beter eerst de check up laat uitvoeren en met harde bewijzen bij de fokker aankom en de dierenbescherming er dan op af stuur!)

Groet, Casper en Zarah.
Ik begrijp niet waarom mensen gaan kijken bij een broodfokker, een zielig hondje meenemen waarvan er al een vermoedde is dat het ziek is, en dan achteraf de fokker aangeven bij de dierenbescherming.
Wat denk je daar mee te bereiken? Jullie pup is te mager maar dat is niet strafbaar.
Als de dieren vers water, niet in hun eigen poep liggen en een beetje te eten krijgen, is er helaas niks tegen te doen in Nederland. De dierenbescherming geeft hooguit een waarschuwing, controleert hooguit een keer of de "fokker" de dieren beter verzorgd en doet verder he-le-maal niets.
Zoveel mensen trappen er één of zelfs meerdere keren in en dan zit je met een vaak (dood)zieke pup.
De dieren"bescherming"... ppffft wassen neus!
http://www.omroepbrabant.nl/?news/23340 ... ieren.aspx

Zolang er pups gekocht worden blijft de broodfok in stand én worden de gefokte rassen steeds zieker. Er wordt onjuist gefokt, gesjoemeld met stambomen, paps en mams letterlijk uitgemolken en daar komen echt geen gezonde hondjes uit.



Ok, je vraagt wat je nu moet doen.
Hondje naar de dierenarts, ga het kvv voeren bij de brokken en op cursus zodat het beestje wel sociaal de wereld ingaat.
#3138178
Mijn beste tip: terugbrengen en je licht opsteken bij een betere fokker.
Dit levert op zijn zachtst gezegd een grote kostenpost op.

Je hebt niets goed gedaan, geen pup gered maar ervoor gezord dat deze manier van fokken kan blijven bestaan. Niets nobels aan.

Breng maar terug, neem je verlies desnoods als je geen geld terugkrijgt.

Suzanne

(ja, nogal hard in mijn mening)
#3138195
En realiseer je dat je geen flauw idee heb wat voor kruising je hebt gekocht. Gezien de vraag naar hypo allergene honden ivm allergieen zien slechte fokkers een gat in de markt. Alles wat maar enigszins lijkt op een labradoodle wordt zo verkocht. Het zou dus zomaar kunnen dat jij wel allergisch gaat reageren.

Mochten jullie besluiten tot het terugbrengen van de pup, kijk dan eens hier: https://www.facebook.com/Poedelbemiddeling
#3138220
Ik denk dat TS nu echt wel doordrongen is van het feit dat er niet verstandig gehandeld is.
Maar de pup is er niet bij gebaat om het alleen daar over te hebben; adviezen over hoe het dier zo goed mogelijk te ondersteunen met voeding, supplementen, wel of niet dierenarts, middelen tegen parasieten, etc. etc. lijken me in dit stadium zinvoller. Zeker voor de pup. En klaarblijkelijk wil TS daar wel in investeren.
#3138234
hamada schreef: Ik denk dat TS nu echt wel doordrongen is van het feit dat er niet verstandig gehandeld is.
Maar de pup is er niet bij gebaat om het alleen daar over te hebben; adviezen over hoe het dier zo goed mogelijk te ondersteunen met voeding, supplementen, wel of niet dierenarts, middelen tegen parasieten, etc. etc. lijken me in dit stadium zinvoller. Zeker voor de pup. En klaarblijkelijk wil TS daar wel in investeren.
Eerlijk?

Het was bij mij vooral de zin 'in het weekend vraagt de da dubbel tarief' waarbij de nekharen overeind gingen staan. Je koopt een hind, wat voor hond dan ook, en dan neem je verantwoordelijkheid. En als je dan op eerste paasdag, eerste kerstdag en oud en nieuw naar de da moet omdat je pup ziek is, dan neem je dat dubbele tarief er maar bij.
#3138285
HELEMAAL KLAAR NU !!!!!!!! IK HEB MIJN STOMITEIT AL TOEGEGEVEN EN INLEZEN HEB IK GEDAAN ! WE WISTEN NIET DAT HET EEN BROODFOKKER WAS VAN TE VOREN ! ( JE MAG NIET GELIJK ZO EGOISITSCH ZIJN DOOR TE ZEGGEN DAT ALLE FOKKERS UIT NOORDBRABANT BROODFOKKERS ZIJN HOOR !
EN JA DE PUPPY ISA TERUG GENE GELD TERUG MAAKT MIJ GEEN PIEP UIT HET GAAT MIJ EROM DAT IK GOEWD VOOR EEN HOND WIL ZORGEN, MAAR JULLIE WILLEN ALLEEN MIJ KAPOT MAKEN ! INPLAATS VAN GOEDE INFORMATIE GEVEN HOE JE EEN HOND OP GEWICHT KRIJGT!!!
DE PUP IS TERUG WE HEBBEN IN JULLIE OGEN GEDAAN WAT ER MOEST GEBEUREN! DUS KAP MET PIEP REACTIES PLAATSEN IEDEREEN MAAKT FOUTEN OOK JULLIE HEUS WEL! IK WEET VOOR ZARAH OOK GOED TE ZORGEN EN ALS JULLIE MIJ NIET MEER WILLEN HELPEN EN MIJ ALLEEN KAPOT WILLEN MAKEN BEN IK HIER WEG! EN DNA HEBBEN JULOLIE GEEN ENKELE HOND GEHOLPEN!!! ( REALISEER JULLIE DAT OOK HEEL GOED) IK ZORG EN BLIJF GOED ZORGEN VOOR ZARAH MAAR BEN OOK AFHANKELIJK WAT IK AAN ERVARING VAN ANDERE MEE MAG KRIJGEN, WAT IK HEB GELZEN( JA IK HEB MIJ DUS INGELEZEN) IS OOK NIET VULLEND EN HEILIGMAKEND HOOR , PRAKTIJK ERVARING IS OOK HEEL WAT WAARD EN DIE HEB IK ZELF HELAAS NOG NIET VEEL EN PROBEER IK OP TE DOEN , ZEER JAMMER DAT JULLIE NET DOEN ALLEMAAL ZO HEILIG TE ZIJN TERWEIL JULLIE EEN NIEUWELING NIET WILLEN HELPEN MAAR GEESTELIJK KAPOT WILLEN MAKEN!
IK ZIE WEL OF ER NOG MENSEN ZIJN DIE MIJ IN DE TOEKOMST WILLEN HELPEN MET RAAD VOOR ZARAH ALS ZE IS WAT HEEFT , ANDERS BEN IK AANGEWEZEN OP  EEN DA EN EEN DIERENWINKEL EN JA GA ER MAAR VAN UIT DAT DIE OOK OP GELD UIT ZIJN.
#3138286
De pup is niet ziek en ik denk niet dat het veel zin heeft om ermee naar de da te gaan op zondag. Ik zou gewoon morgen gaan. Neem wat ontlasting mee zodat het onderzocht kan worden op wormen. Voer kvv en brok dan zal hij wel aankomen en groeien. Ik zou er niet zomaar allemaal gif in gaan gooien tegen de wormen. Is het te mager zijn alleen gebaseerd op zijn gewicht of kun je piano spelen op zijn ribben? Kun je zijn ruggegraat goed zien en voelen?
#3138294
helaas wel hamada  :'( ik had de pup ook heel graag willen helpen, maar snap ook dat je niet alleen 1 pup kan redden, toch ik hoopte op een andere manier om de fokkers te laten stoppen, er gewoon zelf gene pupp kopen vind ik eigenlijk ook wle erg soft naar hun toe want ze verkopen ze erg veel en snel , en ik had gehoopt met ene check up van de DA dat je steviger stond met een eventuele zaak tegen de fokker )
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door