Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door monster
#3137199
Werk op het ogenblik in een clientsituatie met een kattenvlooienplaag.
Ik heb al een paar jaar geen vlooien meer gehad in huis.oa door veel stofzuigen, geen matten enz. Maar nu is de kans levensgroot dat ik ze meebreng. Ik werd vanmiddag tijdens het bezoek ter plekke gebeten. Wat kan ik allemaal doen ter preventie. Gaan kattenvlooien ook op honden over. Vooral Lodi wil ik niets chemisch geven ivm de epilepsie.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3137365
monster schreef: Werk op het ogenblik in een clientsituatie met een kattenvlooienplaag.
Ik heb al een paar jaar geen vlooien meer gehad in huis.oa door veel stofzuigen, geen matten enz. Maar nu is de kans levensgroot dat ik ze meebreng. Ik werd vanmiddag tijdens het bezoek ter plekke gebeten. Wat kan ik allemaal doen ter preventie. Gaan kattenvlooien ook op honden over. Vooral Lodi wil ik niets chemisch geven ivm de epilepsie.
Mij heeft een da ooit verteld dat het allemaal kattenvlooien zijn die op de honden zitten. Hondenvlooien schijnen niet meer te bestaan. Vandaar waarschijnlijk ook dat een kat in huis als het ware als een soort stofzuiger werkt, zodat je als je een kat hebt je alleen die maar hoeft te behandelen. De vlooien hebben een voorkeur voor katten, misschien juist omdat het kattenvlooien zijn?
Ik zou helaas niet weten wat je kunt doen om te voorkomen dat je ze meebrengt. Misschien dat Lizzy een tip heeft? Leo komt volgens mij ook wel eens in situaties waar vlooien zijn.

Barfplaats wordt gesponsord door