Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3111303
Weet iemand hoevaak ik een ontlastingonderzoek moet doen, ook voor hartworm sinds ik veel met ze in de besmette gebieden van de veluwe loop door de bossen.

Ik kom er niet uit bij de website van het woud zelf.

Of moet je alleen die met hartworm bestellen wanneer je hond last heeft van de symptomen 'snel vermoeid zijn, hoesten of kortademig zijn'.
en voor de rest de gewone van 21,50 euro bestellen?

of gewoon milbemax geven als ze deze symptomen vertoont?
ik ben niet helemaal anti ontworming maar alleen wanneer nodig vindt ik een betere oplossing.
#3111304
Tamara schreef: Weet iemand hoevaak ik een ontlastingonderzoek moet doen, ook voor hartworm sinds ik veel met ze in de besmette gebieden van de veluwe loop door de bossen.

Ik kom er niet uit bij de website van het woud zelf.

Of moet je alleen die met hartworm bestellen wanneer je hond last heeft van de symptomen 'snel vermoeid zijn, hoesten of kortademig zijn'.
en voor de rest de gewone van 21,50 euro bestellen?

of gewoon milbemax geven als ze deze symptomen vertoont?
ik ben niet helemaal anti ontworming maar alleen wanneer nodig vindt ik een betere oplossing.
Heb je nare ervaringen met hartworm dan?
Ik loop iedere dag met mijn hond in de bossen rondom Nunspeet, heb me nooit afgevraagd of ze hartwormen heeft.
Heb nooit gehoord van besmette gebieden met hartworm op de Veluwe.
Laat gewoon ieder drie maanden de poep testen bij mijn eigen dierenarts, nooit wormen gevonden.
Wel geef ik elke drie maanden een kuurtje met Diatomeeënaarde, dat ik door het vlees meng.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op di 12 mei 2015, 02:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#3111323
Ik laat eens per jaar op hartworm testen. En volgens het Woud moet je van 1 dag ontlasting opsturen. Als er verdenking is op hartworm, zou je 3 dagen achter elkaar verse ontlasting moeten sturen. Maar voor mij is een soort van preventieve check.
#3111543
Lizzy schreef: Ik laat eens per jaar op hartworm testen. En volgens het Woud moet je van 1 dag ontlasting opsturen. Als er verdenking is op hartworm, zou je 3 dagen achter elkaar verse ontlasting moeten sturen. Maar voor mij is een soort van preventieve check.


Dus 2 keer per jaar €21,50 de gewone wormen controleren en 1 keer per jaar €40 voor die van de hartworm erbij?
Is het het slimst om hartworm te doen na de vakantie tijd? Wij lopen er namelijk 8 maanden rond in de veluwe per jaar.
Heb je nare ervaringen met hartworm dan?
Ik loop iedere dag met mijn hond in de bossen rondom Nunspeet, heb me nooit afgevraagd of ze hartwormen heeft.
Heb nooit gehoord van besmette gebieden met hartworm op de Veluwe.
Laat gewoon ieder drie maanden de poep testen bij mijn eigen dierenarts, nooit wormen gevonden.
Wel geef ik elke drie maanden een kuurtje met Diatomeeënaarde, dat ik door het vlees meng.


Nee maar ik ontworm eigenlijk ook nooit, totdat ik vorige week milbemax aan mijn Lab moest geven van de DA (Ze voelde d'r niet goed, overgeven) en ik na ging denken of ik iets preventief moest doen, en na kijken op het forum kwam ik bij het woud uit en schrok van de hartworm info.
#3111805
Tamara schreef: Nee maar ik ontworm eigenlijk ook nooit, totdat ik vorige week milbemax aan mijn Lab moest geven van de DA (Ze voelde d'r niet goed, overgeven) en ik na ging denken of ik iets preventief moest doen, en na kijken op het forum kwam ik bij het woud uit en schrok van de hartworm info.
Hond geeft over en is niet lekker en dan geeft je da Milbemax? :o Lijkt mijn vorige huisarts wel, die gaf voor alles ab

Franse hartworm wordt vooral overgebracht door slakken, dus ik zou na de zomerperiode op franse hartworm laten testen. Ikzelf doe het in sept/okt altijd.
#3111812
pluk schreef: Hond geeft over en is niet lekker en dan geeft je da Milbemax? :o Lijkt mijn vorige huisarts wel, die gaf voor alles ab

Franse hartworm wordt vooral overgebracht door slakken, dus ik zou na de zomerperiode op franse hartworm laten testen. Ikzelf doe het in sept/okt altijd.



Ik heb het maar gegeven voor nu, maar ben daarna omdat ik er nieuwsgierig naar was naar gaan kijken.
Wat wel goed was en dit was de eerste keer dat ik haar had, ik kreeg dit keer niet te horen 'je moet op brok' maar ze zei 'ja daar heb ik me over ingelezen' toen ik zei dat ik barf. Dus dat is dan weer een pluspunt.

Ik moest eens van een dierenarts omdat senna (voor de eerste keer) een oorontsteking had meteen op een eliminatiedieet en prednison :nono2: .

Dus januari en mei de gewone wormenkit van 20,50 en met september de wormenkit + hartworm van 40 euro.
Zet het meteen in mijn agenda, bedankt!
Laatst gewijzigd door Tamara op wo 13 mei 2015, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#3112015
pluk schreef: Van t Woud krijg je altijd een mailtje dat het weer tijd is om te testen. Super handig!

Ben nog wel benieuwd wanneer Lizzy de hartworm test laat doen?
Ik bestel wel meteen altijd voor een heel jaar de wormkits. Dan krijg je korting en dat scheelt me toch best wat.
Hoewel ik ook wel behoorlijk korting krijg omdat ik de kits voor de paarden er ook bestel ::)
#3115070
Hope schreef: Ik bestel wel meteen altijd voor een heel jaar de wormkits. Dan krijg je korting en dat scheelt me toch best wat.
Hoewel ik ook wel behoorlijk korting krijg omdat ik de kits voor de paarden er ook bestel ::)
Dat heb ik ook gedaan alleen is dit eekhoorntje vergeten waar ze liggen ::)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door