Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3135762
Iemand bekend met het middel pemitrine?
Misschien zit het al in bv de scalbibor maar las net dat ze een proef aan het doen zijn met schapen die behandeld zijn met pemitrine , schapen grazen dan ergens lopen teken op en het schijnt dat 90% van de teken dood gaan.
Nou las ik op internet dat je het als crème heb ( handig voor mensen) maar weet iemand of het geschikt is voor honden? En dan of er ook een spray of lotion bestaat?
Het schijnt ook te helpen voor vlooien luizen etc
Maar wat ik al zei misschien zit het al in middelen voor bestrijding van teken
Door Lizzy
#3135815
kiara schreef: Hier ook 1 bandit de border die ze vakkundig eruit peutert , 1 x gehad had hij de kop laten zitten ! Dat was minder , kon ik aan de slag met pincet
Maar hoe heet die spray wat jij gebruikt? Of is dr Mercola de naam? En waar kan je dat bestellen? Weet je ook of het bij katten mag?
Ik heb de scalbibor voor de grote maar voor de kleine chi zoek ik nog iets en de poezen
Dit is de spray van Dr. Mercola

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hope
#3136038
kiara schreef: Super dank je lizzy
Heb jij of iemand anders ervaring ermee?
Ik!
Hier werkt het echt fantastisch. Niet zuinig mee zijn en elke dag voor de wandeling gebruiken.
Ik gebruik het niet in combinatie met iets anders.
#3136094
kiara schreef: Iemand bekend met het middel pemitrine?
Misschien zit het al in bv de scalbibor maar las net dat ze een proef aan het doen zijn met schapen die behandeld zijn met pemitrine , schapen grazen dan ergens lopen teken op en het schijnt dat 90% van de teken dood gaan.
Nou las ik op internet dat je het als crème heb ( handig voor mensen) maar weet iemand of het geschikt is voor honden? En dan of er ook een spray of lotion bestaat?
Het schijnt ook te helpen voor vlooien luizen etc
Maar wat ik al zei misschien zit het al in middelen voor bestrijding van teken
Permetrine is heel erg giftig voor katten dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Cathelijn
#3137037
Ik moet zeggen dat ik al weken nauwelijks teken zie. Voor onze vakantie heb ik geregeld een teek bij Ilan verwijdert. Toen de laatste drie weken van juni weggeweest en vanaf 1 week ervoor een scaliborband omgedaan. In Frankrijk welgeteld 1 loslopende teek eraf geplukt.
Eenmaal thuis weer zonder band en nog geen teek gezien. Nou houden we er wel een beetje rekening mee, in beruchte bossen komen we niet, maar toch. Het lijkt hier in de zomer toch elke keer minder heftig dan in het voorjaar.
Door Ramses1
#3141396
Sinds een half mei gebruik ik BNM.

Mijn hondje is helaas een ware magneet wat teken betreft, en gelukkig woon ik in een redelijk teek vrije omgeving maar als we gaan trainen dan spuit ik ook met een zelfgemaakte spray.
We hebben in de achterhoek  een training midden in de bossen gehad waar zelfs bordjes met de tekst  "Tick area"  :o)! staan.

De volgende dag vond ik 1 vastgebeten kleine teek die ik verwijderd hebt en vandaag vond ik bij het stofzuigen een kleine half volgezogen dode teek.
Voordat ik BNM gebruikte haalde ik na de training zeker 8/9 teken van hem af dus ik heb zeker het idee dat de BNM wel wat doet.  :biggrin2:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door