Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3101781
Lizzy schreef: Ik zie nou niks in dit spul van de huisdierendokter zitten waarvan ik denk "nou jaaaaaaaaa, gek!". Jij?
Maar ik zie ook geen kruiden waarvan ik denk ''oh ja, die helpen tegen teken'' ;D
wèl voor andere problemen...dus ik snap het niet helemaal...ik heb een mailtje gestuurd, hopelijk geven ze antwoord..ben wel benieuwd.
Door Lizzy
#3101785
Annemarie Rijnveld schreef: Maar ik zie ook geen kruiden waarvan ik denk ''oh ja, die helpen tegen teken'' ;D
wèl voor andere problemen...dus ik snap het niet helemaal...ik heb een mailtje gestuurd, hopelijk geven ze antwoord..ben wel benieuwd.
Je moet Chinese kruiden sowieso altijd heel ruim interpreteren ;D ;D ;D
Door Ruisje
#3101850
Lizzy schreef: Je moet Chinese kruiden sowieso altijd heel ruim interpreteren ;D ;D ;D
Annemarie Rijnveld schreef: Owh :P ;D
;D
Heel ruim, Annemarie! En toch blijven die rotbeestjes weg, ik verzin het niet!
#3101862
Ruisje schreef: ;D
Heel ruim, Annemarie! En toch blijven die rotbeestjes weg, ik verzin het niet!
Ik geloof je graag!!, maar ik wil toch graag weten of er niet iets anders in zit, wat niet is vermeld, en waarmee de werking zo heel lang aanwezig blijft...Neemolie bijvoorbeeld moet zeker iedere 6-8 uur worden op gesmeerd, en als de hond in het water is geweest of is natgeregend, dan is de werking ervan nul noppes...
Door Tanna
#3103991
Als we in een tekengebied zijn smeer ik de hond in met een zelfgemaakt mengsel van neemolie, water en appelazijn. Het weert de teken prima, alleen wordt de hond na een paar dagen wel erg zwart, wat nog erger wordt omdat ze altijd heerlijk in het Drentse zand ligt te rollen en als je dan al zo vettig bent van de neemolie.................! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3104176
Tanna schreef: Als we in een tekengebied zijn smeer ik de hond in met een zelfgemaakt mengsel van neemolie, water en appelazijn. Het weert de teken prima, alleen wordt de hond na een paar dagen wel erg zwart, wat nog erger wordt omdat ze altijd heerlijk in het Drentse zand ligt te rollen en als je dan al zo vettig bent van de neemolie.................! :biggrin2:
Hey tanna!

Leuke tip, enig nadeel overal hier is een teken gebied :O zelfs loopje naar het kanaal levert al teken op :S dus dan zou ik Kira elke keer moeten insmeren wanneer we naar buiten gaan.. Niet echt handig :| maar toch bedank voor je tip!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Tanna
#3104307
Inouchka schreef: Hey tanna!

Leuke tip, enig nadeel overal hier is een teken gebied :O zelfs loopje naar het kanaal levert al teken op :S dus dan zou ik Kira elke keer moeten insmeren wanneer we naar buiten gaan.. Niet echt handig :| maar toch bedank voor je tip!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vlak naast de A16 in Rotterdam hebben we geen teken, die houden blijkbaar niet van de 250.000 auto's die per dag langsrijden. Wij ook niet, maar we hebben weinig keus!
Door Elvira
#3104783
[quote="valerie16"]
Ik zweer bij bravecto ... Want na vorig jaar (trok dagelijks wel 20 teken van de toller af) moest ik iets hebben wat wel werkt


Sent from my iPhone using Tapatalk

[/quote]

Artikel over Bravecto (wel in het Duits)
Door Elvira
#3104800
sorry

http://www.artgerecht-tier.de/kategorie ... vecto.html

Ik ben overigens opzoek naar het ideale anti-tekenmiddel : geen gif, langdurige werking. Dat met die Chinese kruiden lijkt me niet erg handig. Om een golden tot op de huid door nat te krijgen, kost heel wat moeite, dan is hij echt drijf en drijf nat. Zet je gewoon de straal er op, dan is hij niet tot op de huid nat.
Door Lizzy
#3104875
[quote="Elvira"]
sorry

http://www.artgerecht-tier.de/kategorie ... vecto.html

Ik ben overigens opzoek naar het ideale anti-tekenmiddel : geen gif, langdurige werking. Dat met die Chinese kruiden lijkt me niet erg handig. Om een golden tot op de huid door nat te krijgen, kost heel wat moeite, dan is hij echt drijf en drijf nat. Zet je gewoon de straal er op, dan is hij niet tot op de huid nat.
[/quote]

Mijn Duits is nogal beroerd, kan iemand een hele korte samenvatting geven van het artikel?
Door Laura2004
#3104884
De mensen die neemolie smeren, gebruiken die dit onverdund? Ik heb een flesje gekocht van 100 ml en die heeft mij 11 euro gekost, als ik dat de hele zomer onverdund opsmeer gaat dat mij heel veel geld kosten.

Ik wilde een mengsel maken met neemolie, appelazijn en teatree.

@ Tanna: wat zijn de verhoudingen van jouw mengsel?

@ Lizzy, wat zit er in dat middel van dr Mercola? Op de Spaanse website kon ik dat niet vinden.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 27 apr 2015, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3104899
[quote="Laura2004"]
De mensen die neemolie smeren, gebruiken die dit onverdund? Ik heb een flesje gekocht van 100 ml en die heeft mij 11 euro gekost, als ik dat de hele zomer onverdund opsmeer gaat dat mij heel veel geld kosten.

Ik wilde een mengsel maken met neemolie, appelazijn en teatree.

@ Tanna: wat zijn de verhoudingen van jouw mengsel?

@ Lizzy, wat zit er in dat middel van dr Mercola? Op de Spaanse website kon ik dat niet vinden.
[/quote]


Lemongrass oil –When formulated into a spray for pets, promotes a shiny, healthy coat, and helps repel fleas, ticks, and mosquitoes.
Cinnamon oil – A versatile essential oil widely used in the household. It is an effective environmentally-friendly ingredient that helps deter mosquitoes, fleas, ticks, and other pests from attacking your dog or cat.
Sesame oil – A rich, almost odorless oil derived from tiny sesame seeds. When combined with other essential oils it helps protect against pests and promotes the health of your pet’s skin and coat.
Castor oil – Castor oil has been used for years by veterinarians. When combined with other oils, helps to repel a variety of pests.
Purified water – Only the purest water is used to help blend and properly balance the unique formula of essential oils.
Door Laura2004
#3104900
[quote="Lizzy"]

Lemongrass oil –When formulated into a spray for pets, promotes a shiny, healthy coat, and helps repel fleas, ticks, and mosquitoes.
Cinnamon oil – A versatile essential oil widely used in the household. It is an effective environmentally-friendly ingredient that helps deter mosquitoes, fleas, ticks, and other pests from attacking your dog or cat.
Sesame oil – A rich, almost odorless oil derived from tiny sesame seeds. When combined with other essential oils it helps protect against pests and promotes the health of your pet’s skin and coat.
Castor oil – Castor oil has been used for years by veterinarians. When combined with other oils, helps to repel a variety of pests.
Purified water – Only the purest water is used to help blend and properly balance the unique formula of essential oils.
[/quote]
Bedankt!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door