Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3100637
Zoals de titel spreekt!! Ik ga elke dag met de hondjes naar het bos of lopen een rondje (langs weilanden etc) in onze woonwijk (bergentheim, Overijssel) Na elke wandeling zie ik de teken gewoon kruipen in de vachten van men hondjes.. Het is echt een drama!! Daarstraks van de hondjes alleen al 9 teken afgehaald gewoon om bang van te worden!!.. De katten die mogen er ook aan geloven, daarvan heb ik op een week tijd al 5 teken afgehaald.. omdat ik ze nog niet wil behandelen met gif (geen vlooien), maar toch iets wil doen ben ik op zoek naar alternatieven. Liefst een alternatief die ook water bestendig is!! Ze krijgen al met regelmaat knoflook, dat is blijkbaar op de moment alles behalve sterk genoeg.. Wie heeft er nog tips??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op vr 17 apr 2015, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3100777
Oh bleeeeeeeeeeeeeeh :puke:

Ik ga dit jaar neem proberen. Ik heb een spray uit de USA over laten komen, Neem Aura van Naturals. Geen idee of het helpt. Ik heb nu 3 verschillende natuurlijke dingen in huis en ik ga ze gewoon alle 3 proberen. Neem, de knock out (geloof ik) van Espree en de vlooien/tekenzooi van Dr. Mercola. Die ruikt wel Goddelijk.

Die van Espree gebruik ik overigens al een paar jaar en die vind ik heel aardig. Die van Mercola is ook heel aardig. Maar je blijft wel teken houden gewoon. Niet zoveel (denk ik) als zonder maar het is niet 100% proof.

Dit zijn wel sprays die er iedere dag op moeten.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3100814
Lizzy schreef: Oh bleeeeeeeeeeeeeeh :puke:

Ik ga dit jaar neem proberen. Ik heb een spray uit de USA over laten komen, Neem Aura van Naturals. Geen idee of het helpt. Ik heb nu 3 verschillende natuurlijke dingen in huis en ik ga ze gewoon alle 3 proberen. Neem, de knock out (geloof ik) van Espree en de vlooien/tekenzooi van Dr. Mercola. Die ruikt wel Goddelijk.

Die van Espree gebruik ik overigens al een paar jaar en die vind ik heel aardig. Die van Mercola is ook heel aardig. Maar je blijft wel teken houden gewoon. Niet zoveel (denk ik) als zonder maar het is niet 100% proof.

Dit zijn wel sprays die er iedere dag op moeten.
Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen hiermee! Laat je het weten?
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3100820
Lizzy schreef: Oh bleeeeeeeeeeeeeeh :puke:

Ik ga dit jaar neem proberen. Ik heb een spray uit de USA over laten komen, Neem Aura van Naturals. Geen idee of het helpt. Ik heb nu 3 verschillende natuurlijke dingen in huis en ik ga ze gewoon alle 3 proberen. Neem, de knock out (geloof ik) van Espree en de vlooien/tekenzooi van Dr. Mercola. Die ruikt wel Goddelijk.

Die van Espree gebruik ik overigens al een paar jaar en die vind ik heel aardig. Die van Mercola is ook heel aardig. Maar je blijft wel teken houden gewoon. Niet zoveel (denk ik) als zonder maar het is niet 100% proof.

Dit zijn wel sprays die er iedere dag op moeten.
Oooh ben ook heel benieuwd. Ik ga straks even alle google.. Het is hier echt verschrikkelijk.. Je durft haast het bos niet meer in. Afbeelding
Het valt me wel nog reuze mee dat er geen vlooien hebben gehad Afbeelding dus benieuwd of als ze komen daar ook zo'n plaag van krijgen.. Ik hoop het uiteraard niet..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Suzanne
#3100963
Ik ben ook niet zo voor gif maar op den duur moet je keuzes maken.... veel teken is yuckie maar ook vooral potentieel gevaarlijk.
ik wacht zo lang mogelijk maar ls ik dagen achtereen per hond er meerdere afhaal, dan is het tijd voor Stronghold. Dat werkt bij mijn honden doorgaans 1 zomer lang; ik herhaal dat dus niet, tenzij het weer niet anders kan....

Het blijft lastig... ik wil niet op de vacht hebben want mijn honden spelen met elkaar door elkaar in de vahct te "bijten"... dan kunnen ze het binnenkrijgen. Om diezelfde reden (en omdat het gevaarlijk is met blijven haken) wil ik geen tekenband.... tsja... het houdt een keer op...

Ik zou nog wel genegen zijn om een niet-gifitge pipet te proberen maar ik heb eigenlijk de indruk dat dat gewoon niet zo werkt.... ;(  ?

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3101004
Suzanne schreef: Ik ben ook niet zo voor gif maar op den duur moet je keuzes maken.... veel teken is yuckie maar ook vooral potentieel gevaarlijk.
ik wacht zo lang mogelijk maar ls ik dagen achtereen per hond er meerdere afhaal, dan is het tijd voor Stronghold. Dat werkt bij mijn honden doorgaans 1 zomer lang; ik herhaal dat dus niet, tenzij het weer niet anders kan....

Het blijft lastig... ik wil niet op de vacht hebben want mijn honden spelen met elkaar door elkaar in de vahct te "bijten"... dan kunnen ze het binnenkrijgen. Om diezelfde reden (en omdat het gevaarlijk is met blijven haken) wil ik geen tekenband.... tsja... het houdt een keer op...

Ik zou nog wel genegen zijn om een niet-gifitge pipet te proberen maar ik heb eigenlijk de indruk dat dat gewoon niet zo werkt.... ;( ?

Suzanne
Suzanne,

Geef het niet graag toe, maar deel op dit moment je mening. Kira lag daarstraks lekker naast mij en was haar aan het streken, opeens voelde ik wat raars tussen men vingers en er kroop gewoon een teek omhoog op mijn hand :S dus weer die kam er doorheen en haalde er weer 2 weg.. Heb dit zelf nog nooit zo mee meegemaakt, maar ben meteen naar de dierenwinkel gegaan om een pipet te halen. Alleen is het advantix geworden, want helaas hadden ze geen strongbold. Ik hoop dat het iig minder wordt, we zullen het zien.
Wij wandelen ook veel in bos en heide gebied en denk dat het alleen maar erger wordt op die manier. Wat je al zei er komt hoe meer teken hoe meer gevaar voor ziekte niet alleen voor hun, maar blijkbaar ook voor ons en dat willen we echt niet..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3101051
Lazy Garfield schreef: Deze wordt door Ruisje gebruikt en die zegt dat het heel goed werkt tegen teken en vlooien:
http://www.huisdierendokter.nl/inteken-bestrijding.html
Er zit in elk geval geen gif in!
Heb hem net even doorgelezen, maar als ik in een bijsluiter lees dat er GEEN bijwerkingen bekend, dan gaat er bij mij toch een belletje rinkelen... :S want ook natuurlijke middelen kunnen reacties veroorzaken..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Ruisje
#3101066
Inouchka schreef: Heb hem net even doorgelezen, maar als ik in een bijsluiter lees dat er GEEN bijwerkingen bekend, dan gaat er bij mij toch een belletje rinkelen... :S want ook natuurlijke middelen kunnen reacties veroorzaken..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Als ik lees staat er: De Tickfree heeft absoluut geen bijwerkingen. en Het is veilig te gebruiken bij kittens, puppies, katten en honden. Tickfree is knuffelveilig voor mens en dier.
Onze honden (en katten) hebben in de jaren dat ik het gebruik nog nooit iets gehad waarvan ik dacht: "Zou dat door de Tickfree kunnen komen?" Helemaal niks en de katten gaan zichzelf toch wassen als je het op ze gebruikt hebt.
Laatst gewijzigd door Ruisje op za 18 apr 2015, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3101069
Ruisje schreef: Als ik lees staat er: De Tickfree heeft absoluut geen bijwerkingen. en Het is veilig te gebruiken bij kittens, puppies, katten en honden. Tickfree is knuffelveilig voor mens en dier.
Onze honden (en katten) hebben in de jaren dat ik het gebruik nog nooit iets gehad waarvan ik dacht "zou dat door de Tickfree kunnen komen?" Helemaal niks en de katten gaan zichzelf toch wassen als je het op ze gebruikt hebt.
Dit is wat ik lees als je de bijsluiter open en ik ben dan misschien achterdochtig maar het lijkt mij toch niet dat er nog nooit hond of kat bijwerkingen ervan kregen?..
Afbeelding
Het kan wel zijn dat je huisdieren nergens geen last van hebben gehad, maar ik weet ook dat onze Kira en de poesjes ook geen last kregen van de advantix. Of efipro (of zoiets) die ik via de DA gebruikte. Ook al is dit een gif, daar zijn wel vele bijwerkingen van bekend en staan ook in de bijsluiter...
Het is wel zo dat ik vanaf sept-okt tot eigenlijk vandaag heb ik niets gebruikt, behalve knoflook en met regelmaat controleren op vlooien etc. die maanden heb ik van zowel geen teken als geen vlooien last gehad, terwijl mijn schoonmoeder haar hond wel moest ontvlooien. Ik probeer ze in huis wel preventief aan te pakken, door bekleding te wassen op minimaal 60gr en met azijn. In mijn stofzuiger heb ik altijd een stukje vlooien-tekenband , alleen is het met Teken nu zo erg dat het gewoon niet meer normaal is..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op za 18 apr 2015, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#3101103
Met gifzooi van DA e.d. had ik altijd wel 1 of 2 katten die er op reageerden en bij tickfree nog nooit. Maar als jij liever een een lijstje bijwerkingen bij Tickfree had gezien en het daarom niet wil gebruiken... Prima, ik heb geen aandelen. ;)
Een stukje teken/vlooienband in je stofzuiger is trouwens niet zo handig, het blaast het gif vrolijk aan de achterkant de lucht in.
Door Quinta
#3101123
Ruisje schreef: Een stukje teken/vlooienband in je stofzuiger is trouwens niet zo handig, het blaast het gif vrolijk aan de achterkant de lucht in.
Precies.
Hoewel het een noodzakelijk kwaad is, is stofzuigen een ongezonde aangelegenheid. Het fijnste stof wat je opzuigt, blaas je weer in de lucht wat je inademt. Als het goed is doe je regelmatig het stoffilter verwisselen, maar dit stoffilter neemt niet het aller fijnste stof op.
Door Lizzy
#3101131
Wat een hele handige manier is om vlooien IN je stofzuiger te houden: iedere keer na het stofzuigen afplakken met breed plakband. Ik gebruik afplakband omdat dit niet zo erg plakt, makkelijker te verwijderen is.

Ik ben wel benieuwd naar dat Chinese Kruiden spul. Wat zijn jouw ervaringen Ruisje, helemaal geen vlooien en teken meer? Of veel minder dan dat je normaal zou hebben?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3101155
Quinta schreef: Precies.
Hoewel het een noodzakelijk kwaad is, is stofzuigen een ongezonde aangelegenheid. Het fijnste stof wat je opzuigt, blaas je weer in de lucht wat je inademt. Als het goed is doe je regelmatig het stoffilter verwisselen, maar dit stoffilter neemt niet het aller fijnste stof op.
Dat ligt aan je Hepa-filter. Minimaal 13, liefst nog hoger.

Ik merk hier echt wel verschil. Veel stofzuigen (2x per dag) is minder jeuk dan weinig stofzuigen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door