Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3101160
Uit de gebruiksaanwijzing is mij niet duidelijk hoe vaak het moet worden aangebracht, is dat dagelijks? Net als ieder ander natuurlijk middel?

edit: ik heb een mail gestuurd aan de huisdierendokter met een aantal vragen :)
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op zo 19 apr 2015, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3101241
Ruisje schreef: Met gifzooi van DA e.d. had ik altijd wel 1 of 2 katten die er op reageerden en bij tickfree nog nooit. Maar als jij liever een een lijstje bijwerkingen bij Tickfree had gezien en het daarom niet wil gebruiken... Prima, ik heb geen aandelen. ;)
Een stukje teken/vlooienband in je stofzuiger is trouwens niet zo handig, het blaast het gif vrolijk aan de achterkant de lucht in.
Tjah dat wordt gezegd, maar is eigenlijk nog nooit vastgesteld dat het gif effectief in de lucht hangt. Ik heb dat onderzoek in ieder geval nooit gevonden..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3101242
Hope schreef: Dat ligt aan je Hepa-filter. Minimaal 13, liefst nog hoger.

Ik merk hier echt wel verschil. Veel stofzuigen (2x per dag) is minder jeuk dan weinig stofzuigen.
Is hier net zo. Ik heb ook een goede hepa filter in men stofzuiger en vervang deze netjes wanneer men stofzuiger aangeeft dat deze vervangen moet worden. Ik stofzuig iedere dag en in de ergste rui periode 2x per dag. Liever zo dan dat ik overal plukken haar heb hangen..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3101244
Lizzy schreef: Wat een hele handige manier is om vlooien IN je stofzuiger te houden: iedere keer na het stofzuigen afplakken met breed plakband. Ik gebruik afplakband omdat dit niet zo erg plakt, makkelijker te verwijderen is.

Ik ben wel benieuwd naar dat Chinese Kruiden spul. Wat zijn jouw ervaringen Ruisje, helemaal geen vlooien en teken meer? Of veel minder dan dat je normaal zou hebben?
Het is niet de bedoeling om vlooien IN mijn stofzuiger te vangen. Maar ik geloof wel dat het bijdraagt om je eigen omgeving schoon te houden, zodat het voor vlooien minder interessant wordt om te gaan broeden. Er is echt wel een rede waarom vlooien zich liever nestelen in een vieze omgeving...
Gelukkig nog steeds geen last van vlooien alleen de teken zijn een drama...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Lizzy
#3101289
Inouchka schreef: Het is niet de bedoeling om vlooien IN mijn stofzuiger te vangen. Maar ik geloof wel dat het bijdraagt om je eigen omgeving schoon te houden, zodat het voor vlooien minder interessant wordt om te gaan broeden. Er is echt wel een rede waarom vlooien zich liever nestelen in een vieze omgeving...
Gelukkig nog steeds geen last van vlooien alleen de teken zijn een drama...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nee, wat ik bedoel is: als je stofzuigt en je zuigt vlooieneitjes op: om te voorkomen dat deze uit komen en de vlooien je kamer in springen gooien mensen er vaak vlooienpoeder of een stuk vlooienband in (in de stofzuiger). Dat is zeer ongezond, omdat het gif er dan bij iedere stofzuigerbeurt weer uitgeblazen wordt. Om te voorkomen dat vlooieneitjes in je stofzuiger uit komen en de vlooien weer terug in de kamer springen, plak je de stofzuigermond af met tape. Vlooien die via de stofzuigermond proberen te ontkomen aan de stofzuiger, komen aan het tape vast te zitten en springen je kamer niet meer in.
Gebruikersavatar
Door winni
#3101294
Ik maak al jaren een mix van teatree met heet water. In de plantenspuit en klaar. Als ze uit de auto komen bespuit ik ze en wandelen maar. Mijn honden hebben een korte vacht. Hebben nooit teken. Terwijl de honden die ook meelopen wel onder zitten. Mijn laarzen bespuit ik ook. Verder krijgen ze in hun groentenmix altijd knoflook.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3101323
Lizzy schreef: Nee, wat ik bedoel is: als je stofzuigt en je zuigt vlooieneitjes op: om te voorkomen dat deze uit komen en de vlooien je kamer in springen gooien mensen er vaak vlooienpoeder of een stuk vlooienband in (in de stofzuiger). Dat is zeer ongezond, omdat het gif er dan bij iedere stofzuigerbeurt weer uitgeblazen wordt. Om te voorkomen dat vlooieneitjes in je stofzuiger uit komen en de vlooien weer terug in de kamer springen, plak je de stofzuigermond af met tape. Vlooien die via de stofzuigermond proberen te ontkomen aan de stofzuiger, komen aan het tape vast te zitten en springen je kamer niet meer in.
Oooh wauw, zo had ik het niet eens bekeken. Ik wist wel dat men waarschuwde dat het ongezond is, omdat het gif in je omgeving wordt geblazen, alleen weet ik niet in hoeverre dit hier schadelijk is. Ik heb altijd alle ramen open als ik ga stofzuigen, voor tegelijk goed te ventileren. In de winter gebruik ik ze niet in de stofzuiger. Ik ga sowieso eens de test doen met de tape die je zei, ben wel eens benieuwd of we eens wat vangen :D maar kunnen ze alleen via de stofzuigermond naar buiten?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3101324
winni schreef: Ik maak al jaren een mix van teatree met heet water. In de plantenspuit en klaar. Als ze uit de auto komen bespuit ik ze en wandelen maar. Mijn honden hebben een korte vacht. Hebben nooit teken. Terwijl de honden die ook meelopen wel onder zitten. Mijn laarzen bespuit ik ook. Verder krijgen ze in hun groentenmix altijd knoflook.
Tea tree is hier helaas geen optie. Heb namelijk 2 katten en voor hun is het giftig. Mijn katten wassen Kira ook wel eens en dat risico wil ik niet nemen. Anders had ik het wel gedaan, want ik ben ook gek op tea tree.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Ruisje
#3101387
Lizzy schreef: Wat een hele handige manier is om vlooien IN je stofzuiger te houden: iedere keer na het stofzuigen afplakken met breed plakband. Ik gebruik afplakband omdat dit niet zo erg plakt, makkelijker te verwijderen is.

Ik ben wel benieuwd naar dat Chinese Kruiden spul. Wat zijn jouw ervaringen Ruisje, helemaal geen vlooien en teken meer? Of veel minder dan dat je normaal zou hebben?
Ik gebruik het in de zomermaanden, vanaf mei t/m augustus 1x per maand. Daarvoor en erna is afhankelijk van het weer. Verder spray ik het in kieren en onder de bankkussens. Ik gebruik het nu een jaar of 4 en alleen vorig jaar hebben de honden 2 teken gehad (ieder eentje) en heb ik 1 vlo bij B'Elanna gezien. Uiteraard meteen kat gesopt. :biggrin2:
De bijsluiter schrijft inderdaad elke 2 weken voor optimaal resultaat, dus deze zomer zal ik met name de honden iets vaker insprayen.
Ter vergelijking; de jaren ervoor gebruikte ik dus gif en naast het feit dat ik altijd wel 1 of 2 katten had die gingen speekselen, overgeven en een dag of wat uit hun doen waren, had ik veel meer teken (ook de katten) en zag vaker een vlo.

Wel geeft het een bruinige kleur bij lichte dieren. Na een dag of twee is dat weg.
#3101479
valerie16 schreef: Ik zweer bij bravecto ... Want na vorig jaar (trok dagelijks wel 20 teken van de toller af) moest ik iets hebben wat wel werkt


Sent from my iPhone using Tapatalk
De werkzame stof is fluralaner, is een insectcide,gif dus.
#3101482
Ik vraag me af of een 100% natuurlijk middel twee weken of zelfs een hele maand zijn werking kan behouden  :-\

Ik heb geen enkel verstand van chinese kruiden en uberhaupt niet van kruiden in het algemeen, maar in deze link staan kruiden aangegeven die werkzaam zouden zijn tegen parassieten, deze zitten niet in de Tick-free van de Huisdierendokter.

http://en.wikibooks.org/wiki/Traditiona ... ngle_Herbs

Tannetje, kan jij hier iets meer over zeggen?
Door Lizzy
#3101677
Annemarie Rijnveld schreef: Ik vraag me af of een 100% natuurlijk middel twee weken of zelfs een hele maand zijn werking kan behouden :-\

Ik heb geen enkel verstand van chinese kruiden en uberhaupt niet van kruiden in het algemeen, maar in deze link staan kruiden aangegeven die werkzaam zouden zijn tegen parassieten, deze zitten niet in de Tick-free van de Huisdierendokter.

http://en.wikibooks.org/wiki/Traditiona ... ngle_Herbs

Tannetje, kan jij hier iets meer over zeggen?
Ik zie nou niks in dit spul van de huisdierendokter zitten waarvan ik denk "nou jaaaaaaaaa, gek!". Jij?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door