Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Welke opties zijn er om in te zetten bij Giardia?

Natuurlijke basis
Geen stemmen
0%
Chemische (regulier) basis
Geen stemmen
0%
Door wamendel
#3092944
Hallo ik ben Wanda. Ben getrouwd en sinds 25 jaar hondenbezitter. Werk zelfstandig en heb me de laatste jaren veel verdiept in 'natuurlijke' middelen dmv o.a. opleidingen. Sinds een half jaar hebben we Jody in ons midden (Podenco teefje nu +12 mnd oud). Hiervoor hadden we ook een Podenco mix, Sammy zij is helaas in juli vorig jaar overleden en is slechts 5 jr geworden. Waarsch. had zij Leishmania! Ook vorig jaar (maart) hebben Floor moeten afgeven (Westie) zij was 14,5 jr. Daarvoor hebben we nog 1 Westie en 1 Bouvier gehad zij zijn resp. 11 jr en bijna 14 jr geworden. Wij voeren sinds een paar maanden Jody vers vlees wat erg goed bevalt. Ze is erg sociaal en ziet er ook gezond uit, doet het verder prima. Echter zij heeft 'Giardia'. Vorige week weer laten testen. Positief. Ook had ze coccidieen, deze waren niet meer aanwezig. Jody is voor de Giardia behandelt met een regulier medicijn en een middel op kruidenbasis. Ook heb ik haar in jan.dit jaar ontwormt met 'wormfree' (huisdierendokter). Inmiddels ben ik gestart met een 'probioticum'. Het advies van Het Woud om nu 'Panacur' in te zetten. Ik heb hier veel over gelezen en wordt daar niet vrolijk van! Als ik info bij natuurgen.kundige inwin loop ik ook vast...? Blijkbaar moet ik echt iets 'chemisch' inzetten om de Giardia te bestrijden!

Wie heeft ervaring hiermee of wie helpt mij verder?
#3092952
wamendel schreef: Hallo ik ben Wanda. Ben getrouwd en sinds 25 jaar hondenbezitter. Werk zelfstandig en heb me de laatste jaren veel verdiept in 'natuurlijke' middelen dmv o.a. opleidingen. Sinds een half jaar hebben we Jody in ons midden (Podenco teefje nu +12 mnd oud). Hiervoor hadden we ook een Podenco mix, Sammy zij is helaas in juli vorig jaar overleden en is slechts 5 jr geworden. Waarsch. had zij Leishmania! Ook vorig jaar (maart) hebben Floor moeten afgeven (Westie) zij was 14,5 jr. Daarvoor hebben we nog 1 Westie en 1 Bouvier gehad zij zijn resp. 11 jr en bijna 14 jr geworden. Wij voeren sinds een paar maanden Jody vers vlees wat erg goed bevalt. Ze is erg sociaal en ziet er ook gezond uit, doet het verder prima. Echter zij heeft 'Giardia'. Vorige week weer laten testen. Positief. Ook had ze coccidieen, deze waren niet meer aanwezig. Jody is voor de Giardia behandelt met een regulier medicijn en een middel op kruidenbasis. Ook heb ik haar in jan.dit jaar ontwormt met 'wormfree' (huisdierendokter). Inmiddels ben ik gestart met een 'probioticum'. Het advies van Het Woud om nu 'Panacur' in te zetten. Ik heb hier veel over gelezen en wordt daar niet vrolijk van! Als ik info bij natuurgen.kundige inwin loop ik ook vast...? Blijkbaar moet ik echt iets 'chemisch' inzetten om de Giardia te bestrijden!

Wie heeft ervaring hiermee of wie helpt mij verder?
Met guardia zijn door sommige leden uitstekende resultataten bereikt met diatomeeënaarde, oa door Annemarie Rijnveld.
Het is een volkomen natuurlijk middel en veilig te gebruiken.
Zoek er maar eens op in dit Forum dan kom je het vanzelf tegen.
Of stuur Annemarie een PB.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 30 mar 2015, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3095015
wamendel schreef: Hallo ik ben Wanda. Ben getrouwd en sinds 25 jaar hondenbezitter. Werk zelfstandig en heb me de laatste jaren veel verdiept in 'natuurlijke' middelen dmv o.a. opleidingen. Sinds een half jaar hebben we Jody in ons midden (Podenco teefje nu +12 mnd oud). Hiervoor hadden we ook een Podenco mix, Sammy zij is helaas in juli vorig jaar overleden en is slechts 5 jr geworden. Waarsch. had zij Leishmania! Ook vorig jaar (maart) hebben Floor moeten afgeven (Westie) zij was 14,5 jr. Daarvoor hebben we nog 1 Westie en 1 Bouvier gehad zij zijn resp. 11 jr en bijna 14 jr geworden. Wij voeren sinds een paar maanden Jody vers vlees wat erg goed bevalt. Ze is erg sociaal en ziet er ook gezond uit, doet het verder prima. Echter zij heeft 'Giardia'. Vorige week weer laten testen. Positief. Ook had ze coccidieen, deze waren niet meer aanwezig. Jody is voor de Giardia behandelt met een regulier medicijn en een middel op kruidenbasis. Ook heb ik haar in jan.dit jaar ontwormt met 'wormfree' (huisdierendokter). Inmiddels ben ik gestart met een 'probioticum'. Het advies van Het Woud om nu 'Panacur' in te zetten. Ik heb hier veel over gelezen en wordt daar niet vrolijk van! Als ik info bij natuurgen.kundige inwin loop ik ook vast...? Blijkbaar moet ik echt iets 'chemisch' inzetten om de Giardia te bestrijden!

Wie heeft ervaring hiermee of wie helpt mij verder?
Ja, heel lastig....
Ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Ik hoorde laatst trouwens van een dierenarts dat Giardia een van de meest overschatte problemen is van de afgelopen 5 jaar. Hij wist daarvan. De meeste weten het niet. Hij vertelde ook dat er heel binnenkort iets over geschreven gaat worden in een dierenarts magazine. Giardia is natuurlijk wel op zich een natuurlijke bewoner van de darm van de hond. En eigenlijk wisten we dat in 2012 al: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 378.0.html maar kennelijk is dat nog niet zo doorgedrongen en moet ongeveer iedere hond giardia-vrij zijn. Dus mijn vraag: heeft je hond klachten?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door