Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3060724
Er staat ook in dat mensen na hun jeugd niet meer gevaccineerd worden. Dat klopt niet. Als er een uitbraak is van iets worden mensen weer gevaccineerd en ook tetanus wordt in je volwassen leven nog herhaald.
Door Lizzy
#3060738
hannabelgje schreef: Er staat ook in dat mensen na hun jeugd niet meer gevaccineerd worden. Dat klopt niet. Als er een uitbraak is van iets worden mensen weer gevaccineerd en ook tetanus wordt in je volwassen leven nog herhaald.
Maar de vraag is of dat terecht is.....
Gebruikersavatar
Door kiara
#3060740
Interessant ga het op de pc even rustig lezen.
Tetanus krijg je alleen aks het nodig is, en als het langer geleden is als 10 jaar.
De rest krijg je als laatste met 9 jaar, of als je naar het buitenland gaat.
Ik heb wel is tegen mijn da gezegt : bv met weil wij worden toch ook niet elk jaar geënt ! En ja er zijn genoeg mensen die in meertjes / sloten zwemmen  :biggrin2: ja toen had ik gelijk
Door hannabelgje
#3060750
Lizzy schreef: Maar de vraag is of dat terecht is.....
Ja dat klopt. Maar in het stuk staat dat mensen in hun volwassen leven niet geënt worden en dat is dus niet waar.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3060824
nou heb het net gelezen en ik moet zeggen denk er precies zo over, behalve dan dat ik het wel nuttig zou vinden om een pup na zijn laaste enting te titeren maar meer ook niet,vraag mij wel af van weil,ga toch berichtje sturen hoe ze daar over denken
Gebruikersavatar
Door kiara
#3060835
zo berichtje gestuurd,wil graag weten van de weil,uiteraard krijgt cera de berner never nooit meer wat,maar heb sterk het vermoeden dat de epilepsie is ontstaan na de booster van weil
als ik antwoord krijg laat ik het weten  ;)
Door eelke
#3060841
hannabelgje schreef: Er staat ook in dat mensen na hun jeugd niet meer gevaccineerd worden. Dat klopt niet. Als er een uitbraak is van iets worden mensen weer gevaccineerd en ook tetanus wordt in je volwassen leven nog herhaald.
En dat mensen niet getiterd worden, en da's bij hepatitis wel het geval.

Snap alleen het stukje niet dat da's de test doen, maar er vervolgens niks over zouden kunnen zeggen?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3060842
ik heb ook dat net gelezen,en ja bij pups van 16 weken dus na de laatste prik vind ik het ook geen onzin ,maar over het algemeen verder wel,uitzonderingen daar gelaten,maar goed dat is mijn mening
Door Martine-Tom
#3060844
kiara schreef: nou heb het net gelezen en ik moet zeggen denk er precies zo over, behalve dan dat ik het wel nuttig zou vinden om een pup na zijn laaste enting te titeren maar meer ook niet,vraag mij wel af van weil,ga toch berichtje sturen hoe ze daar over denken
Dat ligt eraan wat je daarna wil. Als je al besloten hebt om niet meer te enten....waarom dan titeren? Wat doe je dan met de uitslag? :)

Ok das een iets andere discussie als het nut van de titer opzich maar wel iets, iig voor mij, om bij stil te staan.
Ik wil niet meer enten...dus ik titer ook niet want de toch niks met de uitslag, ook niet als hij laag is of geheel afwezig ;)
Door kakocavi
#3060845
hannabelgje schreef: Ja dat klopt. Maar in het stuk staat dat mensen in hun volwassen leven niet geënt worden en dat is dus niet waar.
Klopt, maar de meeste entingen zijn in de jeugd al gegeven. Voor veel mensen zijn dat ook de enige entingen. Maar dit topic is geopend om titeren ter discussie te stellen, niet het al of niet vaccineren van volwassenen.

Ik heb weleens hetzelfde gehoord over titeren. Het kan een indicatie geven maar is niet betrouwbaar. Niet elke hond maakt namelijk evenveel antistoffen aan, dus het zegt allemaal niet zo gek veel volgens mij.
Door Martine-Tom
#3060852
kakocavi schreef: Klopt, maar de meeste entingen zijn in de jeugd al gegeven. Voor veel mensen zijn dat ook de enige entingen. Maar dit topic is geopend om titeren ter discussie te stellen, niet het al of niet vaccineren van volwassenen.

Ik heb weleens hetzelfde gehoord over titeren. Het kan een indicatie geven maar is niet betrouwbaar. Niet elke hond maakt namelijk evenveel antistoffen aan, dus het zegt allemaal niet zo gek veel volgens mij.
Het schijnt ook dat het bij katten nog onbetrouwbaarder is als bij honden (iets met klok en klepel hoor) geen idee hoe dat precies zit maar dat vind ik ook zo apart...je zou toch denken dat een titer, bij wie of wat dan ook afgenomen dezelfde mate van betrouwbaarheid zou moeten hebben..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door