Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3056693
Hallo,

Onze pup Pippin is vandaag 12 weken, en bedacht ineens...we moeten nu echt beslissen wat we doen met vaccineren.
Toen hij 7 weken was kreeg hij nobivac puppy DP, hondenziekte en parvo (levend)
We hebben met onze kinderen erg slechte ervaringen met vaccineren en zijn er eigenlijk heel huiverig voor. Pippin is een gevoelig hondje, en wat ik graag zou willen weten, welke vaccins moet hij minimaal hebben?

Ik heb heel veel gelezen, maar kom er niet echt achter wat echt nodig is en wat niet..
Inge
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3056700
Ja..ik weet van titeren...ik ga dat ook zeker overleggen met onze DA, maar ik woon in Groningen en Tannetje is beetje ver weg :-)

(en voor titeren moet je toch al gevaccineerd hebben? Om te bepalen of het voldoende was?)

Inge
Door Lizzy
#3056701
De kans dat de DP enting niet goed aangeslagen is, omdat er nog maternale immuniteit aanwezig was: is groot/aanwezig. Dus het bij deze enting laten..., is niet erg verstandig, denk ik. Want je pup heeft ook nog geen enting gehad tegen HCC. En deze HCC is helaas niet los verkrijgbaar.

Dus ik zou zelf nog 1 keer DHP enten. Op 12 weken, zeg maar. En ab-so-luut GEEN Pi (oftewel Para Influenza) en Lepto. En 10 tegen 1 dat jouw dierenarts jouw pup daar bij 12 weken WEL voor wil enten. Dus je moet, zou je minimaal willen enten supersterk in je schoenen staan. Dan zou je bij 16 en bij 19 weken Lepto kunnen enten.

Je zou na een week of twee een titerbepaling kunnen laten doen voor de DHP. Als alle 3 zijn aangeslagen en er zijn voldoende antistoffen tegen alle 3 de ziektes opgebouwd, dan hoef je in principe voor deze 3 niet meer te laten vaccineren.

Nou, rabies moet alleen als je naar het buitenland gaat. En als je niet gaat: vooral niet doen! En als je wel gaat: probeer 'm zo lang mogelijk uit te stellen.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3056706
Dank...ga ik doen. Stevig in mijn scheonen staan wat vaccinaties betreft..dat heb ik wel geleerd toen onze zoon er doodziek van werd en we helemaal zijn gestopt. (kerngezonde 16 en 18 jarigen inmiddels)
:-)
Door Lizzy
#3056710
Er is vast ook in Groningen wel een DA die aan titeren doet!

Ja, daar leer je helaas wel van.... Fijn dat je kinderen beide kern gezond zijn!

Wat je trouwens wel kunt doen voor het vaccineren is een kleine ontgiftkuur van een paar dagen. Dan de enting erin (als de weerstand goed is en ze goed in haar vel zit) en daarna nog eens 2 weken ontgiften.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3056772
ingeastrid schreef: Daar kunnen we eventueel wel naartoe, maar ik kijk eerst maar of de DA hier ook wil titeren...en die vaccinatie die Lizzy aanraad kan ik sowieso hier halen.
Vraag ook even of ze dan hun schema willen aanpassen.
Hier hebben we een da die kan titeren, maar hij zegt dan wel dat het toch vooral heel belangrijk is om het entschema aan te houden. Wat dan de zin van titeren is???
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door