Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3042462
Hoi...

Met de vlooien gaat het redelijk, maar inmiddels zou ik graag mijn kleedjes die echt niet hoger dan op 30 graden mogen weer eens willen gebruiken ipv alle handdoeken ed waar hondje nu op ligt.

alleen....die mogen dus niet hoger dan 30 graden en overal lees ik dat je minstens op 60 graden moet wassen tegen de eitjes (neem aan dat geen enkele vlo een beurt in de wasmachine op welke temperatuur dan ook overleeft)

Nu vraag ik me af of azijn dan wel helpt (vind ik ook alleen in combi met wassen op 60 graden), of een scheutje dreft (weet niet of dat kan in de wasmachine...ik was trouwens met een groene zeep oplossing omdat ik wasmiddel al jaar geleden naar de kelder heb verbannen..

wat ik ook tegenkwam: http://www.specialgrooming.nl/product/2 ... handeling/":

pet care laundry treatment, hiermee mag je wassen op 30 graden en daarmee zou alles dood gaan..

iemand hier ervaring mee of andere nuttige tips?

Gebruik verder al diatomeenaarde, etherische olieen en dingen van ecostyle, en een tijd terug mijn huis behandeld...weet alleen niet of ik dat laatste weer ga doen, want Mucho kan niet tegen vlooienmiddelen, en twijfel o hij dan niet ook last krijgt van omgevingsspul..
#3043002
Martine-Tom schreef: Dan zou ik het denk ik eerder in een vuilniszak stoppen, die in de schuur zetten en er wat vlooienspuitbusspul in spuiten en de zak afsluiten :)
ja alleen ik vraag me dus af, of dat niet schadelijk is...is voor de omgeving, zit heel veel rommel in, en vervolgens gaat je hond erop liggen...die likt aan zijn pootjes...hmmm....vind het erg lastig met zon overgevoelig hondje!

ben laatst gezwicht voor een behandeling van huis en dier, maar was geen aanrader...hij was er een week ziek van...
#3043006
Doranto schreef: Ik zou denk ik teatree aan het laatste spoelwater toevoegen, in het bakje voor de wasverzachter. Ik gebruik altijd azijn i.p.v. wasverzachter en daar zou ik dus een scheutje teatree bij doen. Dat 'pet-care-laundry' spul zou ik niet gebruiken. Zeker niet als ik niet weet wat erin zit en dat kon ik niet vinden.
azijn en teatree staan boven mijn wasmachine")...gebruik ik dus ook voor mijn eigen was (naast de vloeibare groene zeep) en ook voor de kleedjes...maar toch..is dertig graden dan genoeg?

toch heel wonderlijk hoe die beesten overleven..

oja...ik kreeg van een aromatherapeut de tip om zwarte peper etherische olie te gebruiken, en citroen/pepermunt...zij had proefjes gedaan met zwarte peper, en daarbij gingen de vlooien echt dood...

maarja...ik ben als de dood voor de eitjes en de larven, en voor komend voorjaar....

tja..je zou denken dat 30 graden met azijn en etherische olie genoeg is..maar ik weet het niet..
#3043008
Doranto schreef: Dat 'pet-care-laundry' spul zou ik niet gebruiken. Zeker niet als ik niet weet wat erin zit en dat kon ik niet vinden.
de ingredienten ga ik inderdaad navragen..heb nu wel contact met de verkoopster, dus dat wil ik idd wel eerst weten....

hoop op iets natuurlijks...

in anti=luizen spul voor de kippen op natuurlijke basis wat ik zag in winkel zat diatomeeenaarde...maar ja, das volgens mij alleen voor levende wezens, die eitjes zijn waarschijnlijk veel te goed uitgerust om uitgedroogd te worden...monsters...
#3043294
Papalou schreef: azijn en teatree staan boven mijn wasmachine")...gebruik ik dus ook voor mijn eigen was (naast de vloeibare groene zeep) en ook voor de kleedjes...maar toch..is dertig graden dan genoeg?

toch heel wonderlijk hoe die beesten overleven..

oja...ik kreeg van een aromatherapeut de tip om zwarte peper etherische olie te gebruiken, en citroen/pepermunt...zij had proefjes gedaan met zwarte peper, en daarbij gingen de vlooien echt dood...

maarja...ik ben als de dood voor de eitjes en de larven, en voor komend voorjaar....

tja..je zou denken dat 30 graden met azijn en etherische olie genoeg is..maar ik weet het niet..
Ik denk dat vlooien geen enkele etherische olie overleven. Het hangt van de concentratie af. Ik zou toch voor de teatree gaan. Dat is een relatief veilige olie (behalve voor katten). En is echt een olie die goed desinfecteert en insecten dood.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door