Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#3040657
Ik neem toch aan dat als je ouders ooit zo'n enorme plaag gehad hebben, ze nu graag er op tijd bij zijn met maatregelen nemen? Lijkt mij toch juist? Je kan er geen zin in hebben maar ja, daar hebben die vlooien geen boodschap aan!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3040723
Het is gewoon niet zo dat -vlo ziet hond met pipet = vlo is dood-. Als de infectie druk zo hoog is als hier wordt voorgesteld dan vind ik het allerminst verwonderlijk dat de pup nog steeds vlooien heeft. Met je pipetjes...die bij hoge infectiedruk meestal maar een maandje werken, voorkom je dan hooguit dat je een plaag in de hut krijgt, maar vlovrij ga je 'm niet krijgen of houden op deze manier.
Door Romee
#3040816
Gelukkig nooit last van vlooien.

Ik zou het toch gaan overleggen met je ouders, en zoals iemand anders al voorstelt hun te gaan helpen.
Een echte vlooienplaag wil je echt niet. En jullie kennen dat al, lijkt het me extra de moeite waard om hier vol tegen in te gaan.
Nu pomp je je hond eigenlijk voor niks vol met gif.
Door Suzanne
#3040979
MarkK schreef: Bedankt voor je uitgebreide antwoord :) ben alleen bang dat als ik hier alles op zijn kop zet, dat het bij mijn ouders niet gebeurd. Hij zal daar hoe dan ook heen moeten een paar keer per week ook al start ik die behandeling. Dan zouden mijn ouders die behandeling tegelijkertijd op moeten starten als ik je zo goed begrijp? Denk alleen niet dat ik ze zover krijg...

1x contact met een andere hond met een vlo en je kan opnieuw beginnen? Dit lijkt onontkoombaar, hebben jullie hier geen last van dan?
Daar ben ik simpel in: wil je van de vlooien af MOET je ook het huis bij je ouders even intensief behandelen als dat bij jou en/of de hond daar weghouden. Bedenk maar wat anders dan, anders kom je er, vrees ik, niet vanaf.
Vergeet de auto's niet.. en in huis, alle ruimten, ook daar waar de honden niet komen.

En ja, dat is een eh... "nogal vervelende klus" want hij is "doorlopend".... wassen, wassen, wassen... kleden luchtdicht opruimen enzo... Je wordt niet blij ;-((( Maar ja...

En ja... als 2 vlooien (mannetje/vrouwtje) deze sessies overleven (kan tot 2 jaar in huis!) dan kun je fluitend opnieuw beginnen.. en als je de pech hebt dat je hond bevattelijk is voor vlooien kan hij zomaar op straat, bij een andere hond weer een vlo opdoen en hup, daar ga je weer....

Sterkte!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3041322
Ik hoop toch echt dat preventie ook wel wat helpt, zo klinkt het wel heel onvermijdelijk allemaal  :o knoflook door de groentemix en regelmatig 5 druppels tea tree olie verdunnen en in de nek wrijven (tip die ik las). Beide niet bij katten doen trouwens, daar is het giftig voor
Gebruikersavatar
Door doranto
#3041515
Suzanne schreef: Daar ben ik simpel in: wil je van de vlooien af MOET je ook het huis bij je ouders even intensief behandelen als dat bij jou en/of de hond daar weghouden. Bedenk maar wat anders dan, anders kom je er, vrees ik, niet vanaf.
Vergeet de auto's niet.. en in huis, alle ruimten, ook daar waar de honden niet komen.

En ja, dat is een eh... "nogal vervelende klus" want hij is "doorlopend".... wassen, wassen, wassen... kleden luchtdicht opruimen enzo... Je wordt niet blij ;-((( Maar ja...

En ja... als 2 vlooien (mannetje/vrouwtje) deze sessies overleven (kan tot 2 jaar in huis!) dan kun je fluitend opnieuw beginnen.. en als je de pech hebt dat je hond bevattelijk is voor vlooien kan hij zomaar op straat, bij een andere hond weer een vlo opdoen en hup, daar ga je weer....

Sterkte!

Suzanne
Ik zit met verbazing hier te lezen. In mijn ogen is dit verschrikkelijk overtrokken en paniek om niks. Zoals ik al eerder in een ander topic heb gezegd heb ik bijna 30 jaar een inpandige trimsalon gehad (je wilt niet weten wat hier allemaal over de vloer geweest is :P) en hier is nog nóóit het huis, de auto, of wat dan ook ontsmet. Het enige wat ik tot nu toe altijd gedaan heb, is op momenten dat we een kat in huis hadden en ik vermoedde dat er vlootjes konden zijn, de kat een pipetje geven. Daarnaast gaan de honden in bad. Niet eens met een vlooienshampoo want dat is in mijn ogen rotzooi, maar een goede milde shampoo (vlooien gaan van schoon water al dood want ze kunnen niet zwemmen), evt. vermengt met wat druppels teatree. Al de jaren dat er geen kat in huis was (katten werken als een soort magneet op vlooien) werden alleen indien nodig de honden gewassen. That's it.
Verder is het beslist niet zo dat indien een hond in contact komt met een andere hond met vlooien, deze dan meteen over springen. Daar is onderzoek naar gedaan en vlooien blijken maar hoogst zelden en dan ook nog na langdurig intensief contact over te springen.
Wat ik zou doen: De berner pup goed wassen. Als hij naar de ouders gaat van te voren flink insprayen met een natuurlijke spray op basis van etherische oliën, zodat hij heel onaantrekkelijk voor vlooien is.
Laatst gewijzigd door doranto op wo 17 dec 2014, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#3041825
Doranto schreef: Ik zit met verbazing hier te lezen. In mijn ogen is dit verschrikkelijk overtrokken en paniek om niks. Zoals ik al eerder in een ander topic heb gezegd heb ik bijna 30 jaar een inpandige trimsalon gehad (je wilt niet weten wat hier allemaal over de vloer geweest is :P) en hier is nog nóóit het huis, de auto, of wat dan ook ontsmet. Het enige wat ik tot nu toe altijd gedaan heb, is op momenten dat we een kat in huis hadden en ik vermoedde dat er vlootjes konden zijn, de kat een pipetje geven. Daarnaast gaan de honden in bad. Niet eens met een vlooienshampoo want dat is in mijn ogen rotzooi, maar een goede milde shampoo (vlooien gaan van schoon water al dood want ze kunnen niet zwemmen), evt. vermengt met wat druppels teatree. Al de jaren dat er geen kat in huis was (katten werken als een soort magneet op vlooien) werden alleen indien nodig de honden gewassen. That's it.
Verder is het beslist niet zo dat indien een hond in contact komt met een andere hond met vlooien, deze dan meteen over springen. Daar is onderzoek naar gedaan en vlooien blijken maar hoogst zelden en dan ook nog na langdurig intensief contact over te springen.
Wat ik zou doen: De berner pup goed wassen. Als hij naar de ouders gaat van te voren flink insprayen met een natuurlijke spray op basis van etherische oliën, zodat hij heel onaantrekkelijk voor vlooien is.
Laat ik het zo zeggen: ik heb andere ervaringen dan jij ;-(

Suzanne
Door ycheyenne
#3041876
Kamille schijnt ook te helpen die tip kreeg ik. Ik ga het in elk geval uitproberen. Wekenlang rustig, dan ineens zie ik toch eentje krabben en ja hoor weer een vlo! Dan denk je weer wekenlang Yes het is weg en weer zijn ze. En hoe? Ik weet het niet. Het zijn er iedere keer ook maar een paar.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3042096
ycheyenne schreef: Kamille schijnt ook te helpen die tip kreeg ik. Ik ga het in elk geval uitproberen. Wekenlang rustig, dan ineens zie ik toch eentje krabben en ja hoor weer een vlo! Dan denk je weer wekenlang Yes het is weg en weer zijn ze. En hoe? Ik weet het niet. Het zijn er iedere keer ook maar een paar.
Vlooien worden opgepikt uit de omgeving. Niet tot nauwelijks van (levend) dier op dier.
Zo gauw je buiten de deur komt, kan je hond al een vlootje oppikken. Daar is vrijwel niets tegen te doen. Je moet er echter wél allert op zijn en het niet op zijn beloop laten. Dus zo gauw je denkt dat hij een vlo heeft, moet je deze verwijderen. Ik vind daarvoor de beste methode goed wassen. Bij het wassen opletten dat er niet ergens nog een droog plekje is waar de vlo zou kunnen overleven. Grondig en langdurig uitspoelen en tijdens het drogen goed opletten of je niets meer ziet. Na het wassen de hond evt. insprayen met een natuurlijke spray op basis van een etherische olie ter preventie.
Door ycheyenne
#3042099
Wassen kunnen we niet zo vaak met onze meid, ze heeft een behoorlijke gevoelige weerstand. Haar immuumsysteem is kapot geweest en dankzij de vers voeding weer stukken beter. Maar wassen is iets waar wij in de koude periode nog voorzichtig moeten zijn. MAar ze krijgt hier schapenvet bonbons met knoflook. En ik doe altijd 1 x in de week verdunde teatree druppels in haar nekkie en op haar kont. Ik ga nog wel de kamille uitproberen hihih
Gebruikersavatar
Door doranto
#3042104
ycheyenne schreef: Wassen kunnen we niet zo vaak met onze meid, ze heeft een behoorlijke gevoelige weerstand. Haar immuumsysteem is kapot geweest en dankzij de vers voeding weer stukken beter. Maar wassen is iets waar wij in de koude periode nog voorzichtig moeten zijn. MAar ze krijgt hier schapenvet bonbons met knoflook. En ik doe altijd 1 x in de week verdunde teatree druppels in haar nekkie en op haar kont. Ik ga nog wel de kamille uitproberen hihih
Er zijn op sommige plekken z.g. 'wassalons' waar je zelf je hond kunt wassen. Met de juiste milde shampoo en de juiste watertemperatuur moet dat geen probleem zijn. Maar als je het op deze manier redt is dat prima toch? ;) Scheelt een hoop werk in ieder geval :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door