Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3001112
Hoi

Mucho is behoorlijk ziek geweest van medicatie en nog steeds niet in topvorm. Is ook erg gevoelig voor van alles. Helaas gisteren weer vlooien ontdekt. Helaas is ook mijn homeopathische DA op vakantie, die had het over een ouderwets enkelvoudig middel tegen vlooien. Vervangende DA raadt comfortis pillen aan, ook enkelvoudig, zegt dat het veilig is..

maarja..ik twijfel daar een beetje aan. Zegt ook dat ik huis dan niet hoef te behandelen, mits ik hem die pillen maar een tijdje blijf geven...

Hoe veilig zijn die pillen?> Mijn idee is dat het gif blijft, maar vlooien zijn ook vervelend. Krijgt wel fenegriek, maar dat helpt denk ik alleen als hij ze niet heeft....En hoe veilig is het om je omgeving wel in te sprayen?

Allerhande huismiddelen gebruik ik al: wassen met azijn, hond met azijn besprenkelen (gisteren pas mee begonnen), schoonmaken met groene zeep en scheut azijn...kleedjes in de vriezer etc...heb paar maanden geleden eerst ecostyle gebruikt, werkte niet, toen dus pipet en indoorx, erna tijd geen vlooien meer, maar werd op dat moment ook erg ziek, en de vraag was of dat darmvirus was of mogelijke reactie op vlooienmiddel...

ieg denk ik dus niet dat ecostyle werkt..maar misschien een combi? of eerst doorgaan met besprenkelen vacht met azijn en dan kijken of last over gaat?

Ik heb trouwens geen vlooienpoepjes kunnen ontdekken (vorige x wel), en als ik borden met afwasmiddel neerzet en waxinelichtje, vind ik ook geen vlooien erin...Zou het dan ook kunnen dat er af en toe een vlooi op hem loopt, maar hij nog steeds beschermd is, aangezien ik geen poepjes vind? Heb een stuk of 6 vlooien van hem gevangen gisteren, laatste pipet ruim een maand geleden...

LAstig..geen zin in gif, maar ook niet in weer vlooien. Trouwens een houte vloer, geen vloerbedekking, maar wel kieren....
Door Lizzy
#3001119
Wat te denken van dit?

4
4.6 Bijwerkingen (frequentie en ernst)

Honden
Bij honden is een vaak waargenomen bijwerking braken, dat meestal in de eerste 48 uur na dosering optreedt en waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een plaatselijk effect op de dunne darm. Op de dag van, of de dag na de toediening van spinosad met een dosis van 45 – 70 mg/kg lichaamsgewicht, was het waargenomen optreden van braken bij het veldonderzoek 5,6%, 4,2% en 3,6% na respectievelijk de eerste, tweede en derde maandelijkse behandeling. Het waargenomen optreden van braken na de eerste en tweede behandeling was hoger (8%) bij honden met een dosis aan de bovenkant van de doseringsbreedte. In de meeste gevallen was braken van voorbijgaande aard, mild en vereiste geen symptomatische behandeling.

Andere schadelijke reacties bij honden waren ongewoon of zelden voorkomend en omvatten sloomheid, anorexia, diarree, ataxie en epileptische aanvallen.

Heel veilig, dat spul ::). Maar gelukkig zijn die bijwerkingen maar ongewoon ::)

En dit:

Toxicologie en veiligheid

Voor zoogdieren en mensen is spinosad relatief onschadelijk. De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft het geklasseerd als onwaarschijnlijk dat het een acuut risico zal veroorzaken.

Spinosad is wel zeer toxisch voor bijen, en matig toxisch tot toxisch voor regenwormen, vissen en waterorganismen. Het is dus niet te gebruiken wanneer bijen actief zijn. Spinosad wordt wel vrij snel afgebroken op de bladeren van de planten, en de afbraakproducten zijn veel minder toxisch voor bijen. In water wordt spinosad langzaam afgebroken.

===

Dus tja, als je het mij persoonlijk zou vragen, zou ik je met klem afraden deze Botlek troep op hem te gooien nu. Azijn besprenkelen: geloof mij, dat gaat niet helpen. Weet ook dat vlooien zich geweldig voelen bij een hogere luchtvochtigheid, dus dweilen is af te raden. Ik zou zelf je huis inspuiten met Botlek-zooi (vanwege de houten vloer met kieren - hoe herkenbaar), zo lang als je kunt van huis gaan en je huis ventileren, je hond gaan wassen met een ultra milde shampoo (doe mij het recept van Angelique maar! Dat staat hier ook ergens). Kleedjes wassen op 60 graden. Elke dag stofzuigen en de stofzuigermond afplakken na het zuigen. En je hond kammen, kammen, kammen. Ik zou ook knoflook geven. Niet teveel, je weet, dat is slecht. Maar afhankelijk van het gewicht van je hond, kun je best iets aan knoflook voeren. En er verder voorlopig even het beste van hopen. Duimen dat je het zonder gif op je hond onder de duim krijgt.
#3001158
Ja, ik heb het ook net gelezen over de comfortis..en juist vanwege die dunne darm ga ik het idd niet doen. Echt zo balen dat mijn andere arts op vakantie is...en weer een mooi voorbeeld van hoe DA elkaar tegenspreken.

Heb voor zo een paar uur hondenopvang geregeld en ga alles mega goed schoonmaken en alleen die plekken inspuiten waar hond niet komt..kleedjes ed in de vriezer en er maar weer het beste van maken.

Da is volgende week terug, dus kan wel een week wachten hopelijk....
#3001160
En inderdaad maar gewoon gaan wassen...

\Las recept nog, gewoon marseille zeep met etherische olie!! Dat heb ik al kant en klaar staan in mijn kelder...doe ik normaal mijn schoonmaak mee en gebruik het als wasmiddel!

Douchen vind ie ook niet leuk, maar ieg beter dan vlooienspul!
Laatst gewijzigd door Papalou op ma 06 okt 2014, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#3002625
Drie dagen verder, en het lijkt te helpen..

Heel goed schoongemaakt, ecostyle omgevingsspray gebruikt en alleen bolfo op plekken waar ik nooit kom (achter de bank en de kasten), op bed en kleedjes gewoon ecostyle

hondje ingesmeerd met spray van ecostyle en erna druppels van ecostyle
dosis fenegriek iets verhoogd (schijnt onaantrekkelijke geur te zijn voor vlooien)
en dagelijks 2x druppelen met verdunde etherische olieen (geranium, lavendel, tea trea en ceder)
en heel veel wassen en kleedjes in de vriezer

en twee keer per dag kammen of zodra hij zichzelf bijt...

en waar ik zondag 7 vlooien vond, vond ik er elke dag minder, en vandaag nog geen een..
Morgen komt de diatooomaarde binnen, kan ik daar de schapenvachten mee behandelen..

ik hoop zo dat dit blijft werken!!
zou het dan toch helpen..
#3007211
Lizzy schreef: OK, nou, succes! Ik hoop dat deze trend zich voortzet (ik weet hoe je je voelt, zie bar).

Ja, ben wel een behoorlijke dierenvriend, maar bij vlooien houdt het echt op. Wat een rotbeesten zijn dat.
Gelukkig gaat het hier wel goed. Inmiddels ook mailtje gedaan naar de andere h. DA, benieuwd wat hij van dit middel vindt..Toch wel bijzonder zo'n dierenkliniek waar meerdere artsen bij werken...De een die zegt dat het geen kwaad kan,en de ander die direct vraagt welk middel je gebruikt hebt als je vraagt of vlooienmiddel problemen kan geven..laat het nog horen ieg, en hier superblij dat ik die pil heb laten liggen...elke dag nog wel een keer bijten in zijn vacht, maar geen vlo meer kunnen ontdekken..ze zijn er dus nog wel, maar ik zie ze niet meer bij het kammen..dan zijn ze ieg sterk gereduceerd...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door