Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Parelridder
#2998713
Ik had je een PB-tje gestuurd, omdat ik je denk te kunnen helpen, maar geen idee of je die gelezen hebt, dus zal maar even hier melden dat je een PB hebt ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#2999001
Helaas heeft het wassen hier maar 1 dag echt geholpen  :(
Vandaag zijn ze weer wat jeukerig al is het nog wel minder.
Door Ramses1
#2999132
Inmiddels heb ik hem met Greenfields tea tree shampoo gewassen en de jeuk is nog niet weg maar zeker flink verbeterd!
Ik was mijn honden nooit maar ik denk dat Ramses vanaf nu wel zo af en toe een bad zal krijgen, in ieder geval tot de jeuk onder controle is.
De korsten verzorg ik met wat calendulaspray en ik hoop dat dit afdoende werkt.

Angelique, thanks voor het recept. Ik ga het zeker maken wat zijn die shampoo's duur :o 
De 200 ml is na 1 wasbeurt al voor driekwart op  :-\

Doranto, tea tree bleek voor Ramses fijn te zijn dus misschien ook voor jouw hond?

Parelridder, je hebt PB terug ;)
Door Parelridder
#2999258
Ramses1 schreef: (...) De 200 ml is na 1 wasbeurt al voor driekwart op :-\ (...)
Ik verdun shampoo voor gebruik met water, in een kopje of - nog prettiger - flesje. Op die manier kan ik het dunner verdelen over de vacht en gebruik ik veel minder dan wanneer ik het onverdund in de vacht masseer. Ik zou het kwart flesje dus aanlengen met water en het eens zo proberen. 'k Hoop dat dit scheelt!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2999829
Ramses1 schreef: De 200 ml is na 1 wasbeurt al voor driekwart op :-\
Ik los hier shampoo op in een kwart emmer warm water en was de hond met een spons (heb wel een korthaar) daarna lekker masseren zodat het schuimt.
Ik vind het ook fijner omdat je dan minder lang bezig bent met uitspoelen.
Door Ramses1
#2999857
Hope schreef: Ik los hier shampoo op in een kwart emmer warm water en was de hond met een spons (heb wel een korthaar) daarna lekker masseren zodat het schuimt.
Ik vind het ook fijner omdat je dan minder lang bezig bent met uitspoelen.
Oh, wat slim! Dat uitspoelen duurde idd eindeloos.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door